Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Helt utan att kritisera ditt påstående så undrar jag hur många det var som SKREV NIST rapporten. Som sagt så kommer jag inte läsa engelska länkar, men om du ger mig en siffra som du själv tror på så kommer jag också tro på den.
Jag drog just iväg en förfrågan till NIST, så får vi se om vi kan få en exakt siffra.
Citat:
Vad en domstol tror är dock ganska ointressant i dessa fall då de inte kan göra så mycket mer än vad vi gör. Du kan se en domare som någon övermänsklig varelse om du vill, men faktum är ju att om det inte finns bevis så finns det inte, oavsett vad domaren säger.
Man väger samman den bevisning som finns, det händer att fokk döms på indicier.
Citat:
Men i denna tråden så finns det så gott som inga bevis, utan alltihop är snarare "evidence". Att du väljer att tro på det ena före det andra är ditt val och jag respekterar det totalt.
Liksom jag respekterar folk som väljer att tro på något annat. Jag kan däremot inte FÖRSTÅ hur man kan tro på något annat, för bevisberget som talar för den officiella versionen är ju typ en ziljon gånger högre än de rykten och ludd som olika konspirationsteorier backas upp av. För att inte tala om mängden rykten och ludd som smulats och visat sig vara noll och intet, bara bluff eller missförstånd. Sånt gör ju inte direkt konspirationsteorierna mer trovärdiga.
Citat:
Jag har hängt upp det på rykten och lösa källor precis som du tycks ha gjort med antaganet att AQ ligger bakom attentaten. Jag har viktigt mig ganska mycket efter dig eftersom jag tycker att du på ett bra vis har analyserat sönder många konspirationsteorier i den här tråden, men när du anklagar AQ så har du precis lika lite bevis som jag har när jag säger att tornens rasande berodde på ett insider jobb.
Tack för berömmet.
Jag känner nog ändå att det finns bra mycket mer som pekar mot AQ än mot ett insiderjobb. Jag kan faktiskt inte komma på något alls som pekar mot att det var ett insiderjobb.