2007-07-09, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Hmm detta togs upp för ett bra tag sen. Man pratade någonting om att om all bränsle skulle brunnit upp hade det krävts en oerhörd stor mängd syre också...ska se om jag kan hitta på posten.

Tack!

Jag skall också leta och se om jag hittar inläggen.
Citera
2007-07-09, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Gör du ett påstående så är det ju du som lär backa upp det påståendet med bevis. Att bara hänvisa till "Internet" är ju svagt.

OK - använd Google eller en annan sökmotor (pà Internet). Där finns massor av uppgifter om dessa utpekade 'terrorister' som överlevde. Jag trodde du/ni var insatta i fràgan och kände till det hela.
Citera
2007-07-09, 17:48
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
OK - använd Google eller en annan sökmotor (pà Internet). Där finns massor av uppgifter om dessa utpekade 'terrorister' som överlevde.

Nej, det finns det inte. Titta! Det Heiwa'ska sättet att diskutera är riktigt bekvämt.

/S
Citera
2007-07-09, 18:53
Medlem
Försöksdjurs avatar
Här Xcore

http://www.flashback.org/showpost.php?p=6906262&postcount=1113
Citera
2007-07-09, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Här Xcore

http://www.flashback.org/showpost.php?p=6906262&postcount=1113

Tack så mycket.

Då fanns alltså en stor del av bränslet kvar efter explosionen.
Citera
2007-07-09, 19:58
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Tack så mycket.

Då fanns alltså en stor del av bränslet kvar efter explosionen.

Ja enligt Trie. Jag är dock inte rätt person att dömma om han har rätt eller fel...dock så tror jag knappast han sitter och ljuger
Citera
2007-07-09, 20:37
Medlem
SLOBs avatar
Det rann vad jag förstår ner i hisschakten, var det inte alldeles nyligen vi pratade om det här? Måste leta lite i trådarna.

/S
Citera
2007-07-10, 10:38
Medlem
SLOBs avatar
Semantisk diskussion om orden "torn" respektive "skyskrapa" raderad som helt OT. Vad debattörer skriver i andra trådar och andra delforum är också det fullständigt OT.

Sluta tramsa nu.

/SLOB
moderator
Citera
2007-07-10, 18:56
Medlem
styrlunds avatar
en fråga...

Har det kommit någon vettig förklaring varför man inte har släppt på resten av övervakningaskamerorna runt Pentagon? Jag har setet glodd på dom där filmrutorna som har släpps. Jag kan inte se nått flygplan hur mycket jag än försöker anstränga mig.
Hela grejer påminner lite om den där filmen som hemligstämplades i samband med mordet på JFK. När den väl släpptes så ser man ju tydligt att han blev skjuten snett framifrån.

Man tycker dom borde ha lärt sig att öppenhet är bra för att slippa folks funderingar.
Citera
2007-07-10, 19:39
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Har det kommit någon vettig förklaring varför man inte har släppt på resten av övervakningaskamerorna runt Pentagon? Jag har setet glodd på dom där filmrutorna som har släpps. Jag kan inte se nått flygplan hur mycket jag än försöker anstränga mig.
Hela grejer påminner lite om den där filmen som hemligstämplades i samband med mordet på JFK. När den väl släpptes så ser man ju tydligt att han blev skjuten snett framifrån.

Man tycker dom borde ha lärt sig att öppenhet är bra för att slippa folks funderingar.
1. Videobanden (om de nu innehåller något av substans) har varit föremål för en rättegång och kan därmed under tiden inte visas för allmänheten. Jag har i förra tråden redovisat vilka videokameror som har fångat vad, vid tillfälle kan jag leta upp det inlägget igen.

2. Fel tråd egentligen, men att JFKs huvud beter sig som det gör har sin naturliga förklaring. Sök där så finner du svaret. För ett tag sedan drogs min nyfikenhet till att kolla på en videofilm på en person som sköt sig själv i huvudet, kroppen slog till en början mot det hållet som han höll pistolen. Äh, dåligt beskrivet, kolla andra tråden istället.
Citera
2007-07-10, 19:54
Medlem
SLOBs avatar
Kanske ska man tillägga att ett antal av di där kamerorna var privat egendom (hotellkameror bland annat) och dessa får inte myndigheterna lägga ut. Man kan också tänka sig att ägarna är ovilliga att offentliggöra dem eftersom det skulle riskera deras tillstånd att ha videokameror uppe.

Samt att Michael Moore rätt nyligen (vad jag förstår) begärt ut allt som myndigheterna själva styr över.

/S
Citera
2007-07-10, 20:33
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Kanske ska man tillägga att ett antal av di där kamerorna var privat egendom (hotellkameror bland annat) och dessa får inte myndigheterna lägga ut. Man kan också tänka sig att ägarna är ovilliga att offentliggöra dem eftersom det skulle riskera deras tillstånd att ha videokameror uppe.

Samt att Michael Moore rätt nyligen (vad jag förstår) begärt ut allt som myndigheterna själva styr över.

/S

Såg nånstans att det skulle finnas upp till 80 kameror som skulle ha filmat. Både kameror som tillhör Pentagon och andra hus runt. Jag finner det icke trovärdigt att Pentagon inte hade flera kameror än de två man har man fått se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in