2010-07-05, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Det är du som ser det så och ja jag har valt och låter nu framtiden visa.

Låta framtiden visa? Det svaret använder du hela tiden när du inte kan svara på frågor som avslöjar falsariet Jv...När kommer den här framtiden du yrar om? Kom den 1925 eller 1975? Jv lyckades lura i medlemmarna att Jesus kom till jorden osynlig?? 1914 (man hade nog egentligen tänkt sig en mer synlig gestalt ) men det är nog svårare att lura i folk att jorden redan gått under!
2010-07-05, 11:54
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Låta framtiden visa? Det svaret använder du hela tiden när du inte kan svara på frågor som avslöjar falsariet Jv...När kommer den här framtiden du yrar om? Kom den 1925 eller 1975? Jv lyckades lura i medlemmarna att Jesus kom till jorden osynlig?? 1914 (man hade nog egentligen tänkt sig en mer synlig gestalt ) men det är nog svårare att lura i folk att jorden redan gått under!

För att inte glömma årtalet 1874!
2010-07-05, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Jv lyckades lura i medlemmarna att Jesus kom till jorden osynlig?? 1914 (man hade nog egentligen tänkt sig en mer synlig gestalt ) men det är nog svårare att lura i folk att jorden redan gått under!

Han kom också i sitt rike 1914.

Så hånskratta du.
2010-07-05, 12:09
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:

Så hånskratta du.

Kristus kom ju även som brudgum 1874! Kom han två gånger då? 1874 och 1914?
2010-07-05, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Kristus kom ju även som brudgum 1874! Kom han två gånger då? 1874 och 1914?

Russell hade undvikit bibliska tidsprofetior.
Nu undrade han emellertid: ”Kunde det möjligen förhålla sig så, att tidsprofetiorna, som jag på grund af adventisternas missbruk af desamma så länge hade ringaktat, verkligen vore gifna för det ändamålet, att de skulle utvisa, när Herren skulle vara osynligt närvarande för att upprätta sitt rike?”

Med sin osläckliga törst efter biblisk sanning kände Russell att han var tvungen att lära sig mer.
Han avtalade därför om ett möte med Barbour i Philadelphia.
Detta möte blev en bekräftelse på deras enighet om ett antal bibliska läror och gav dem tillfälle att utbyta åsikter. ”När vi först sammanträffade”, skrev Russell längre fram, ”hade han mycket att lära af mig beträffande fullheten af återställelsen, grundad på det för alla erlagda lösensprisets fullgiltighet, liksom jag hade mycket att lära af honom beträffande tid.” Barbour lyckades övertyga Russell om att Kristi osynliga närvaro hade börjat år 1874.
2010-07-05, 12:24
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Russell hade undvikit bibliska tidsprofetior.
Nu undrade han emellertid: ”Kunde det möjligen förhålla sig så, att tidsprofetiorna, som jag på grund af adventisternas missbruk af desamma så länge hade ringaktat, verkligen vore gifna för det ändamålet, att de skulle utvisa, när Herren skulle vara osynligt närvarande för att upprätta sitt rike?”

Med sin osläckliga törst efter biblisk sanning kände Russell att han var tvungen att lära sig mer.
Han avtalade därför om ett möte med Barbour i Philadelphia.
Detta möte blev en bekräftelse på deras enighet om ett antal bibliska läror och gav dem tillfälle att utbyta åsikter. ”När vi först sammanträffade”, skrev Russell längre fram, ”hade han mycket att lära af mig beträffande fullheten af återställelsen, grundad på det för alla erlagda lösensprisets fullgiltighet, liksom jag hade mycket att lära af honom beträffande tid.” Barbour lyckades övertyga Russell om att Kristi osynliga närvaro hade börjat år 1874.

Är detta ännu en bortförklaring? Att Rusell hade undvikit bibliska profetior? Tänk om det är så även för vakttornet idag då? Om årtalet 1874 inte stämmer, så kan ju 1914 lika gärna vara felaktig också? Ni har ju haft fel förut!
2010-07-05, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Är detta ännu en bortförklaring? Att Rusell hade undvikit bibliska profetior? Tänk om det är så även för vakttornet idag då? Om årtalet 1874 inte stämmer, så kan ju 1914 lika gärna vara felaktig också? Ni har ju haft fel förut!

Ingen bortförklaring, det var så.
Men ni vill bara håna och begabba så ni ser inte sanningen.

2 Kor 4:4 Folkbibeln

” Ty den här tidsålderns gud har förblindat de otroendes sinnen, så att de inte ser ljuset som strålar ut från evangeliet om Kristi härlighet - han som är Guds avbild.”
2010-07-05, 12:32
Medlem
Citat:

” Ty den här tidsålderns gud har förblindat de otroendes sinnen, så att de inte ser ljuset som strålar ut från evangeliet om Kristi härlighet - han som är Guds avbild.”

Du har en radda frågor och funderingar i din inkorg nu. Skulle uppskatta svar och dina funderingar på dem.
2010-07-05, 12:34
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:

Sanningen? Sanningen är, min gode tölp, att JV förutspått harmageddon ett flertal gånger, lurat i sina följare att sälja sina hus, varpå profetian... tja, skitit sig. I vissa fall har sen Brooklyn-pojkarna gått ut och anklagad de troende för att ha agerat överilat (trots uppmaningar att sälja hus och sluta jobb i vakttornet), i fall kommer halvlama bortförklaringar fyllda med ovidkommande bibelcitat... lite som dina inlägg, Flexi.

DET är sanningen. Den som blundar är du, och som alla nyfrälsta är du för jävla fundamentalistisk för att ens kunna tänka tanken att det är så.
2010-07-05, 12:36
Medlem
fotos avatar
Citat:
Det är du som ser det så och ja jag har valt och låter nu framtiden visa.

Du behöver inte vänta på framtiden för att veta vad Gud säger om falska profeter......
2010-07-05, 12:37
Medlem
fotos avatar
Citat:

Öhh?? Var i Bibeln står det??
2010-07-05, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Du behöver inte vänta på framtiden för att veta vad Gud säger om falska profeter......

För JV ligger allt i framtiden. De lever endast för framtiden.
Det är en orsak till att de blir så verklighetsfrånvända och verklighetsbortviftande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in