Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jag klarar mig fint utan dina ohyfsade kommentarer.
Har du gått kurs i att vara otrevlig eller är du född sån?
Men det är väl till den nivån man måste sjunka när det inte finns annat att komma med. Ha ett bra liv.
Detta är et forum, jag är förbaskat trevlig "live" men man måste faktiskt få spetsa till debatterna ibland, om inte annat för att få motdebattören att tänka lite utanför de givna ramarna.
Jag vet mycket väl vad du som JV får eller inte får göra, vilka krav som ställs för att inte bli utesluten.
Att du gömmer dig bakom ett nick och befinner dig på flashback är INTE accepterat av din äldstekår. Jag garanterar dig det.
MalmoHenke, nä, jag tog bara pingst som exempel. Även Mormonerna spöar er med minst det dubbla i medlemsantal. För att inte tala om muslimerna.
Kanske även Scientologerna matchar er?
Visst står det i bibeln att en liten skara ska finna vägen men 1 promille?????
Nä, tillåt mig tvivla på detta.
Men som vanligt när det gäller JV så packar de ihop sin lilla portfölj med de goda nyheterna och ger sig iväg när någon säger emot.
Du är välkommen hem till mig på en kopp kaffe om du har lust, inga problem för min del. Bara skicka ett p.m.
Då vill jag att vi tar en "duell" där du först får en timme att predika och jag inte säger emot utan du får tala till punkt. Sen kommer min timme och du inte säger emot det minsta utan lyssnar lika intresserat som jag gjorde på dina argument.
Jag har gjort det med några vittnen och märkligt nog efter att vi studerat tillsammans så när halva min timme har gått har deras tid helt plötsligt tagit slut och de måste avbryta, troligtvis för att deras tro vacklar rejält i grundvalarna redan då.
I en av moseböckerna står det om hur man känner igen en falsk profet. En enda falsk profetia och man ska enligt bibeln inte lyssna mer på den profeten. yrande kretsen har klart o tydligt profeterat fel flera ggr och skyller sen på "Nytt Ljus".
Vad sa nu bibeln om falska profeter, får de ha fel o sen skylla på att lampan tänts? Varför låter Jehova sin organsisation profetera dunkelt för att sen tända lampan?
Hur vågar du följa en sådan som bibeln varnar för i klartext?
Sug på den du min vän!