Citat:
Ursprungligen postat av Streethouse
Nej på sätt och vis har du nog rätt. Vi kanske kommit till en dödpunkt just nu. Men naturligtvis finns det mycket att diskutera och frågor som du undvikit som jag gärna vill ha svar på.
1: Vad anser du om: http://www.hjalpkallan.org ?
Jag missade att svara dig på tidigare fråga: Ja, jag har närstående som är JV och även lämnat JV. Därifrån har jag fått viss information. När samstämmiga uppgifter från runt om i världen beskriver situationen på liknande sätt (alltså de som lämnat eller uteslutits har beskrivit manipulation och andra saker som skadat dem.) då får man en såpass entydig och trovärdig bild av det hela att det inte råder några tvivel om den uppfattning jag, och så många andra, har om JV är korrekt.
2: Dessa människor som säger sig lida och må dåligt efter de lämnat JV... anser ni i JV att dessa är lögnare? Besatta? Eller vad?
Som jag ser det har JV när det gäller just den frågan en total brist på empati och absolut inte i linje med Guds och bibelns kärleksbudskap. "Avfällingar" från JV betraktas inte med blida ögon av JV! Även om du som du sa tidigare säger att du har vänner som varit JV osv.
1: Vad anser du om: http://www.hjalpkallan.org ?
Jag missade att svara dig på tidigare fråga: Ja, jag har närstående som är JV och även lämnat JV. Därifrån har jag fått viss information. När samstämmiga uppgifter från runt om i världen beskriver situationen på liknande sätt (alltså de som lämnat eller uteslutits har beskrivit manipulation och andra saker som skadat dem.) då får man en såpass entydig och trovärdig bild av det hela att det inte råder några tvivel om den uppfattning jag, och så många andra, har om JV är korrekt.
2: Dessa människor som säger sig lida och må dåligt efter de lämnat JV... anser ni i JV att dessa är lögnare? Besatta? Eller vad?
Som jag ser det har JV när det gäller just den frågan en total brist på empati och absolut inte i linje med Guds och bibelns kärleksbudskap. "Avfällingar" från JV betraktas inte med blida ögon av JV! Även om du som du sa tidigare säger att du har vänner som varit JV osv.
1. Har ingen åsikt.
2.Jag har inte sagt att de är lögnare. Men dom är färgade av sina erfarenheter och ibland arga och då säger man lätt saker man senare kanske inte tycker.
En del av dom har kanske helt rätt i det dom säger. Hur ska jag kunna ha en enda åsikt om det när jag inte varit med i deras liv eller det som hänt eller deras resonemang???? Jag kan gå efter egna erfarenheter i hur det kan vara men det är oxå allt. MEN då visar det att det jag varit med om oxå är en variant på hur det kan gå till!
Jag har inga vänner som är tidigare JV. Har jag på ngt sätt uttryckt mig oklart i det så var det en miss. Eller ett missförstånd.
Om du tror dig ha alla korrekta fakta om JV så vad ska jag göra åt det? Tro det för all del. Jag har sett så många underliga ideer och förutfattade meningar här, inkl dina, så jag borde sluta bli förvånad. Jag vet det jag vet...och det vet tydligen inte ni...men hur skulle ni kunna veta? Sånt e livet.
Hans gravsten är ju förövrigt en pyramid!!!
Ja, det blir ett paradis bestående av Jehovas vittnen och muslimer.. Härligt!