2010-03-13, 20:49
Medlem
anordmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Du och jag tror olika helt enkelt.
Jag har visat för dig om min övertygelse, mina bevis och du har visat hur du tror, o dina bevis.

Det är olika helt enkelt, framtiden kommer att utvisa vem av oss som har rätt.
Man måste under tiden kunna respektera varann.

Problemet är ju att du inte har visat ett enda bevis.. överhuvudtaget! mot min mycket klara uträkning från din litteratur... utan nu väljer du att avbryta det bara.

Vad tror du om du läser tillbaka ett par sidor.. och det här sista vi pratat om, hur tror du det ses av alla hundra människor som läser denna tråden regelbundet?

För några sidor sedan skrev jag att "TRO" slår av knappen [TÄNK] i hjärnan.
Inser du att det är precis vad du gör nu?

Du inser vart det barkar hän, för med din logiska del inser du att det är matematiskt och logiskt korrekt... men det stämer ju tyvärr inte med din tro... då slår du på knappen TRO.. för då slår man med automatik av alla delar som har med faktiska omständigheter att göra.

För inte många år sedan var jag som dig... problemet var att jag hade svårt att sova efteråt... för det var för många saker som inte stämde helt enkelt och alldeles för få saker som jag kunde försvara.

Att trumfa alla bevis man får emot sig md orden "det handlar om att ha rätt TRO!"
Är att göra våldtäkt på sitt eget förstånd om och om igen...

Men det är det bästa sättet att leva eller hur?
Det är därför ni är överrepresenterade bland att må dåligt och käka antidepresiv medicin.
(Jag vet, du kommer att förneka det och det bryr jag mig inte om... men när du lägger du dig och sover i kväll så tänk efter hur många som mår dåligt i din församling)

Att bemöta rena klara fakta med ordet tro blir inte bra i längden, det kan jag säga dig....

Sov gott...
2010-03-13, 21:22
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anordman
Problemet är ju att du inte har visat ett enda bevis.. överhuvudtaget! mot min mycket klara uträkning från din litteratur... utan nu väljer du att avbryta det bara.

Vad tror du om du läser tillbaka ett par sidor.. och det här sista vi pratat om, hur tror du det ses av alla hundra människor som läser denna tråden regelbundet?

För några sidor sedan skrev jag att "TRO" slår av knappen [TÄNK] i hjärnan.
Inser du att det är precis vad du gör nu?

Du inser vart det barkar hän, för med din logiska del inser du att det är matematiskt och logiskt korrekt... men det stämer ju tyvärr inte med din tro... då slår du på knappen TRO.. för då slår man med automatik av alla delar som har med faktiska omständigheter att göra.

För inte många år sedan var jag som dig... problemet var att jag hade svårt att sova efteråt... för det var för många saker som inte stämde helt enkelt och alldeles för få saker som jag kunde försvara.

Att trumfa alla bevis man får emot sig md orden "det handlar om att ha rätt TRO!"
Är att göra våldtäkt på sitt eget förstånd om och om igen...

Men det är det bästa sättet att leva eller hur?
Det är därför ni är överrepresenterade bland att må dåligt och käka antidepresiv medicin.
(Jag vet, du kommer att förneka det och det bryr jag mig inte om... men när du lägger du dig och sover i kväll så tänk efter hur många som mår dåligt i din församling)

Att bemöta rena klara fakta med ordet tro blir inte bra i längden, det kan jag säga dig....

Sov gott...

Tänk att jag visste att du var utesluten, är bara ni som är så bittra o arga. Det slår nästan aldrig fel.
Jag tycker verkligen super synd om er!! Man ska vara lycklig o nöjd med ALLA alla val här i livet.
Om jag skulle lämna JV så är det för att jag vill, jag kulle ALDRIG skylla på JV för att jag har vart det i 30 år... Vi har ALLA en EGEN fri vilja.

Jag respekterar ditt liv och dina val, därför hoppas jag att du respekterar mina!
2010-03-13, 22:04
Medlem
anordmans avatar
Citat:
Tänk att jag visste att du var utesluten, är bara ni som är så bittra o arga. Det slår nästan aldrig fel.
Jag tycker verkligen super synd om er!! Man ska vara lycklig o nöjd med ALLA alla val här i livet.
Om jag skulle lämna JV så är det för att jag vill, jag kulle ALDRIG skylla på JV för att jag har vart det i 30 år... Vi har ALLA en EGEN fri vilja.

Jag respekterar ditt liv och dina val, därför hoppas jag att du respekterar mina!
"Vi har ALLA en EGEN fri vilja." ja när man kommit upp i vuxen ålder ja... inte ett enda barn som uppvuxit i JV har haft något att säga till om...

Nej jag är inte utesluten.. helt ärligt, fel alltså tyvärr.

Och jag förstod att jag skulle få ett sådant här svar också tyvärr... ingen reflektion över huvudtaget.
Men det är så det är.. man angriper budbäraren... och nonchalerar vad som sagts och fakta.

För det var precis vad du gjorde igen... alla andra ser det utan en själv.
Senast redigerad av anordman 2010-03-13 kl. 22:09.
2010-03-13, 22:15
Medlem
Citat:
"Vi har ALLA en EGEN fri vilja." ja när man kommit upp i vuxen ålder ja... inte ett enda barn som uppvuxit i JV har haft något att säga till om...

Och jag förstod att jag skulle få ett sådant här svar också tyvärr... ingen reflektion över huvudtaget.
Men det är så det är.. man angriper budbäraren... och nonchalerar vad som sagts och fakta.

Nej, har man vuxit upp i en JV-familj, så finns ingen fri vilja.
2010-03-13, 22:16
Medlem
Citat:

Jag är inte heller utesluten, även om Bordeline, och andra JV ideligen påstår det.
2010-03-13, 22:18
Medlem
Citat:
Kalten? Jag läser inte hans inlägg. Han är utesluten och har bevisat tidigare att han inte har något att säga mig av vikt.
Det borde du göra, ofta väldigt bra inlägg. Men om man väljer att blunda, såå...!
2010-03-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Ignoreralistan: Benny Hedning, Eberhard, foto, Gitte, Kalten

Hmm, börjar likna missbruk av ignorelistan?
Rädd för att höra sanningen?

Tänk om du, eller annan JV-representant blev inbjuden att delta i en TV-debatt!

Då skulle ni antagligen sticka fingrarna i öronen när meningsmotståndarna fick komma till tals!

Hmmm, inget bra debattklimat.
Men skulle se kul ut!
2010-03-13, 22:31
Medlem
Citat:
Tänk om du, eller annan JV-representant blev inbjuden att delta i en TV-debatt!

Då skulle ni antagligen sticka fingrarna i öronen när meningsmotståndarna fick komma till tals!

Hmmm, inget bra debattklimat.
Men skulle se kul ut!

Jag tycker det är så skönt att se hur Bordeline och andra JV inte klarar av debatt.
Den som står för sanningen har givetvis inte minsta problem att bemöta angrepp på den.
En "sanning" som inte går att försvara är inte mycket värd.
JV's agerande visar bara hur långt ifrån sanningen de är.
Och bekräftar hur rätt det var att lämna deras falska läror.
Jag kan bara hoppas för deras skull att de någon dag inser sitt misstag.
Men den som inte vill se kommer aldrig att göra det.
Senast redigerad av Kalten 2010-03-13 kl. 22:36.
2010-03-13, 23:14
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Ta fram din egen o läs samma sak.

haha din räv, försök inte. Vem försöker du lura?
Det står ju helt andra saker i eran bibel..

http://www.livetsresa.se/nwt1.html

http://www.livetsresa.se/nwt2.html

Här har du...
2010-03-14, 09:54
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Fråga 2. Var har JV fått året 607 fvt ifrån? Stämmer det?
Så.. jag nöter på med frågan om 607 fvt som hela Jehovas Vittnen hänger på.

Märker det .. Kan inte vara lätt när man har blivit besatt av något!
2010-03-14, 09:56
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
haha din räv, försök inte. Vem försöker du lura?
Det står ju helt andra saker i eran bibel..

http://www.livetsresa.se/nwt1.html

http://www.livetsresa.se/nwt2.html

Här har du...

Vågar du inte se att det står samma i din egen Bibel eller vad är problemet?
Rädd att länkarna du gav mig är felaktiga...

Nä gör nu som jag säger, slå upp skriftställena i din egen bibel och se... att det står samma sak!!
2010-03-14, 10:21
Medlem
Citat:
Ignoreralistan: Benny Hedning, Eberhard, foto, Gitte, Kalten

Hmm, börjar likna missbruk av ignorelistan?
Rädd för att höra sanningen?

Oj, ser nu att ignorelistan utökats:

Ignoreralistan: anordman, Benny Hedning, Eberhard, foto, Gitte, Kalten

Varför ger man sig in på ett forum, om man direkt sätter nästan alla debattörerna på ignorelistan?

Som att delta i en debatt, och hålla för öronen när de andra talar!
Senast redigerad av Gitte 2010-03-14 kl. 10:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in