Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Du och jag tror olika helt enkelt.
Jag har visat för dig om min övertygelse, mina bevis och du har visat hur du tror, o dina bevis.
Det är olika helt enkelt, framtiden kommer att utvisa vem av oss som har rätt.
Man måste under tiden kunna respektera varann.
Jag har visat för dig om min övertygelse, mina bevis och du har visat hur du tror, o dina bevis.
Det är olika helt enkelt, framtiden kommer att utvisa vem av oss som har rätt.
Man måste under tiden kunna respektera varann.
Problemet är ju att du inte har visat ett enda bevis.. överhuvudtaget! mot min mycket klara uträkning från din litteratur... utan nu väljer du att avbryta det bara.
Vad tror du om du läser tillbaka ett par sidor.. och det här sista vi pratat om, hur tror du det ses av alla hundra människor som läser denna tråden regelbundet?
För några sidor sedan skrev jag att "TRO" slår av knappen [TÄNK] i hjärnan.
Inser du att det är precis vad du gör nu?
Du inser vart det barkar hän, för med din logiska del inser du att det är matematiskt och logiskt korrekt... men det stämer ju tyvärr inte med din tro... då slår du på knappen TRO.. för då slår man med automatik av alla delar som har med faktiska omständigheter att göra.
För inte många år sedan var jag som dig... problemet var att jag hade svårt att sova efteråt... för det var för många saker som inte stämde helt enkelt och alldeles för få saker som jag kunde försvara.
Att trumfa alla bevis man får emot sig md orden "det handlar om att ha rätt TRO!"
Är att göra våldtäkt på sitt eget förstånd om och om igen...
Men det är det bästa sättet att leva eller hur?
Det är därför ni är överrepresenterade bland att må dåligt och käka antidepresiv medicin.
(Jag vet, du kommer att förneka det och det bryr jag mig inte om... men när du lägger du dig och sover i kväll så tänk efter hur många som mår dåligt i din församling)
Att bemöta rena klara fakta med ordet tro blir inte bra i längden, det kan jag säga dig....
Sov gott...