2009-07-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Ok du ger mig råd att bäva.
Jomenvisst.
Jag ger dig råd att sluta med dina seanser, verkar inte vara nyttigt.

H*n bör överväga att ta till sig rådet ang användande av foliehatt.
2009-07-08, 16:30
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Ok du ger mig råd att bäva.
Jomenvisst.
Jag ger dig råd att sluta med dina seanser, verkar inte vara nyttigt.

Ja, jag ger dig rådet att bäva inför Jehova.

Jag har aldrig varit med på en seans, men nästa vecka kanske jag ska vara med på min första, för att se vad de håller på med. Det ska bli intressant, speciellt med tanke på att jag kan fråga de som jag kommunicerar med, vad som stämmer eller ej.
2009-07-08, 16:31
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSwenson

...och så var de tu igen. Riktiga män går inte ihop såhär.
2009-07-08, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overjordiskt

Jag har aldrig varit med på en seans, men nästa vecka kanske jag ska vara med på min första, för att se vad de håller på med. Det ska bli intressant, speciellt med tanke på att jag kan fråga de som jag kommunicerar med, vad som stämmer eller ej.

Jag ser vad du skriver. Men med tanke på vad du säger dig ha för bekantskapskrets kan jag inte riktigt ta dig på allvar.
Jag vet redan sen tidigare vilket förhållande till Gud man ska ha så det är lugnt för min del.

Demonerna och deras anhang bävar däremot....de "ryser" som det står i bibeln.
2009-07-08, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSwenson

Hon har ngn allergi mot att du och jag e i samma tråd....bitsk människa det där.
2009-07-08, 17:29
Medlem
Citat:
Hon har ngn allergi mot att du och jag e i samma tråd....bitsk människa det där.

...eller bara sotis för att inte ha det ni har.

Kan inte låta bli att tycka att det är lite otäckt när en som snackar med andar håller med JV.
Det får mig att förlora den sista lilla förhoppningen om att det kan finnas nåt gott hos JV.
2009-07-08, 18:53
Medlem
Bordelines avatar
Citat:

Mycket som de svarar kan säkert stämma, men inte alltid. Det är den mörka sidan som du kontaktar och deras härskare är lögnens härskare vilket gör att de inte har ett ansvar att vara ärliga som Jehova och hans änglar.

Ett studium till oss deltog i sianser och hon fick felaktig information som tex när harmageddon skulle komma.
2009-07-08, 19:21
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Ett studium till oss deltog i sianser och hon fick felaktig information som tex när harmageddon skulle komma.

Ja, det är farligt sånt där.

En bekant till mig studerade med folk som inte sett sanningen och fick också han felaktig information om när harmageddon skulle komma.

1975 fick han veta att det skulle vara, men så blev det ju inte...
2009-07-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laminatkungen

En bekant till mig studerade med folk som inte sett sanningen och fick också han felaktig information om när harmageddon skulle komma.

Klockrent!!!
Hehe snacka om att Bordeline sköt sig i foten med sin kommentar.
2009-07-08, 19:46
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
...och så var de tu igen. Riktiga män går inte ihop såhär.

"Riktiga män"? Ursäkta mig, men vad är det för fullständig smörja?
Jag trodde Gud ansåg att män skulle vara bröder, och människor i allmänhet skall hjälpa varandra och älska sin nästa. Lite humor och vänlighet människor imellan tror jag aldrig Gud sa något om. Fast jag tror ju inte det finns någon övernaturlig, allvetande kraft eller något paradis. Så vad vet jag..
Man kanske ska bråka och förolämpa varandra, tävla i kunskap och skrämma upp människor? Tror inte den Gud ni tror på menade att man ska säga till sina medmänniskor att dom skall "bäva". Det låter hemskt, och framförallt väldigt attackerande.

Mkt av det ni predikar (ja, det är faktiskt det ni gör i många av dessa inlägg) för varandra låter för mina psykolog-öron inte som något annat än en bunt narcissister som i jakt på en total sanning som skall skydda dem mot världen har fått storhetsvansinne och tappat perspektivet på verkligheten och respekten för andra.
Ödmjukhet är inte lätt, men man kan ju försöka..?

Denna tråden har varit intressant för mig då jag är väldigt fascinerad av de drivkrafter som motiverar en viss typ av människor att söka svaret på livets frågor i religion. Ofta behöver de något att "hålla i sig i", något som är konkret och ger dem vägledning. Det kan vara ett sätt att utvecklas som människa och utmana sig själv, eller ett sätt att gömma sig bakom verser och regler.

Jag tror dock vissa av er borde fundera på detta med att gud läser hjärtat (som jag tror Levicitus skrev till mig i ett inlägg).

Tack till er som tagit er tid att förklara era ståndpunkter.
2009-07-08, 20:15
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laminatkungen

Härligt att höra att du har humor
2009-07-08, 20:16
Medlem
MuhMuhs avatar
Det här med att jehovas försöker locka in en i deras religon är ju inge nytt, men gör dom de för att dom måste eller gör dom de för att "rädda folk" ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in