2009-06-30, 21:39
Medlem
fotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Du lägger din röst på människa eller Gud.
Du kan ju inte ha kakan och äta den samtidigt

Vilken kaka?? Vad pratar du om? Har Gud sagt att vi ska rösta på Honom?

Kan du svara på frågorna?

"På vilket sätt drar ett parti fördärv över mig?? Hur fungerar deras makt till skada för mig?
Om jag röstar på ett parti som inte kommer till makten då, fördärvar det mig ändå? Eller är det det parti som kommer till makten som fördärvar människor..... isåfall fördärvas du också även om du inte röstar eftersom partiet har makt över dig ändå.

Eller är det den lilla röstlappen som fördärvar oss? Hur isåfall?"
2009-06-30, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Ärligt talat så fattar jag inte vad du vill ha sagt. "

1 Korinthierna 2:14
”Men en själisk människa tar inte emot det som kommer från Guds ande. Ty det är dårskap för henne, och hon kan inte fatta det, eftersom det skall bedömas på ett andligt sätt.”
2009-06-30, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
”Men en själisk människa tar inte emot det som kommer från Guds ande. Ty det är dårskap för henne, och hon kan inte fatta det, eftersom det skall bedömas på ett andligt sätt.”

Men Flexbärt, du kan väl inte hävda att ditt budskap här på FB kommer från Guds Ande?
2009-06-30, 21:46
Medlem
fotos avatar
Citat:
Jesus Kungen i Guds rike var mitt ibland dem

Det sa inte Jesus.
Var står det att Jesus är Kungen i Guds rike?
2009-06-30, 21:49
Medlem
fotos avatar
Citat:

Det är ditt sätt att klippa och klistra....missbruka Guds ord...som är dårskap.
Bibeln förstår jag, den är inte svår att förstå.
Men du vet inte hur du ska läsa den.
2009-06-30, 21:59
Medlem
fotos avatar
Citat:
(att Guds rike var mitt ibland dem var ju för att Jesus var nere på jorden och gick... inget mer med de)

Hur menar du?
2009-06-30, 22:02
Medlem
fotos avatar
Citat:
Ja faktiskt det mesta.

Men Jesus säger sälj allt.

Fast det var ju inte dig jag frågade.
2009-06-30, 22:28
Medlem
Citat:
Ja välkommen åter med bevis på att JV har en punkt med att den religionen som ökar mest är den som är sann/Kristus efterföljare .. Good Luck!!

JV menar faktiskt att det under slutet ska "strömma människor till Jehovas berg"...
2009-06-30, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
JV menar faktiskt att det under slutet ska "strömma människor till Jehovas berg"...

Men felet Jv gör är ju att de stolt redovisar antalet "nydöpta" men underlåter att nämna hur många som samtidigt lämnar organisationen. Läste nyligen (säkett i ngn av trådarna här) har JV står på - i "tillväxt".

@ Bordeline
: Du brukar ju säga att Jvs ökning är ett bevis för att det är den sanna religionen. Men om andra samfund ökar mer, eller egentligen bara ökar då Jv inte tycks göra det, är då det inte bevis för att de är sanna?

Eller är det bara du som får använda "ökningsargumentet"?
2009-06-30, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jv menar faktiskt att det under slutet ska "strömma människor till Jehovas berg"...

Inte så som du tror.
2009-06-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safira

Anledningen till att jag är så intresserad är att jag träffat någon jag gillar mycket, och känner att jag vill leva resten av mitt liv med. Problemet är att han är JV och jag är det inte! Där har vi en följdfråga: hur impopulärt skulle det vara om det kom fram till hans församling att han sällskapar med någon som inte delar hans/deras tro? Jag är kristen, men det är väl kanske inte nödvändigtvis ett plus . Jag har absolut inte något som helst intresse av att bli ett JV själv!

Fast uppenbarligen gör han inte det. Han sover över hos mig, även om vi inte "går hela vägen" sen han döptes, han snusar och umgås med vänner från hans "gamla" liv som jag har mycket svårt att tro skulle bli godkända som umgänge för ett vittne och dessutom verkar det nästan som att han skäms att erkänna att han är döpt JV när han träffar "vanligt" folk, han berättar det inte frivilligt iaf!
Jag funderar självklart lite på vad som händer den dag de skulle komma på honom? Jag tycker reglerna verkar lite otydliga, om han säger att han ångrar sig och slutar med både mig och snus, är allt ok då? Eller om vi såsmåningom skulle bestämma oss för att gifta oss, vad händer då? Vore det också förbjudet? Självklart känner de i hans församling inte till mig ännu.

Det skulle vara mkt impopulärt, kan vara en orsak till uteslutning.

Varför är han ett vittne? Är han nyligen döpt??

Tycker de äldste att han inte visar äkta tillräcklig ånger om de skulle komma på honom åker han ut. Ev gör han det om ni gifter er oxå. Det har blivit strängare med det där att gifta sig med ngn som inte är ett döpt JV.

Hoppas det går bra för er vad ni än väljer att göra!
2009-06-30, 22:43
Medlem
Citat:
Inte så som du tror.

Tala om för mig hur jag tror Flexbärt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in