2009-07-06, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Och jag är en avfälling....pga mina handlingar!
Vilka handlingar?
Och vad vet Bordeline om mina handlingar?

Trevligt!
Vi får stödja varann i denna hårda tid. Kanske är vi som har "sanningen" eftersom vi blir förtalade och "lögnaktigt smädade"?

Allvarligt, vi måste sända positiva tankar till Bordeline så hon hittar ut ur det förvirrade (?) mörkret hon tydligen har hamnat i.
Vad sa Jesus? "Älska de som förföljer er".
2009-07-06, 15:46
Medlem
fotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Trevligt!
Vi får stödja varann i denna hårda tid. Kanske är vi som har "sanningen" eftersom vi blir förtalade och "lögnaktigt smädade"?

Citat:
Allvarligt, vi måste sända positiva tankar till Bordeline så hon hittar ut ur det förvirrade (?) mörkret hon tydligen har hamnat i.

Du har rätt
2009-07-06, 16:03
Medlem
Citat:
Trevligt!

Hmm nu är väl alla utom Flexbärt på ignorelistan eller? Man kunde ju hoppas att Bordeline kunde bli mindre polariserad i debatten.
2009-07-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Hmm nu är väl alla utom Flexbärt på ignorelistan eller? Man kunde ju hoppas att Bordeline kunde bli mindre polariserad i debatten.

Det kanske är ngn slags försvarsmekanism som slagit till i full kraft.
Det är ändå ens livstro som diskuteras här och det är inte så lätt att få se att den har brister.
Det som alltid varit sant måste fortsätta vara sant, vad ska man annars göra?
2009-07-06, 16:20
Medlem
Citat:
Det kanske är ngn slags försvarsmekanism som slagit till i full kraft.
Det är ändå ens livstro som diskuteras här och det är inte så lätt att få se att den har brister.
Det som alltid varit sant måste fortsätta vara sant, vad ska man annars göra?

Ja så är det nog, men hon borde verkligen inte hänga på ett forum där det dräller av avfällingar och hedningar plus diverse andra syndare av icke nämnbart slag i denna del av forumet.
2009-07-06, 19:17
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Trevligt!

Jesus sa:
Matteus 5:11 "Lyckliga är ni när man smädar er och förföljer er och lögnaktigt säger allt möjligt ont mot er för min skull."
2009-07-06, 19:38
Medlem
fotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overjordiskt
Jesus sa:
Matteus 5:11 "Lyckliga är ni när man smädar er och förföljer er och lögnaktigt säger allt möjligt ont mot er för min skull."

Okej, så nu är det vi som är dom lyckligt förföljda?
2009-07-06, 20:19
Medlem
Lily79s avatar
Kikar in lite snabb... men är utomlands sa jag vet inte hur jag ska skriva vissa bokstäver

än sa länge, vad jag vet är jag inte ignorerad av Borderline (inte för att jag skulle bry mig nämnvärt om jag blev det heller...) men det är intressant att du kan urskulda dig själv och va här och prata med sana som du vet är uteslutna, tex mig, det vet bade du och jag att det inte är rekommenderat i litteraturen......och da kommer en annan intressant sak upp: Du säger att du kommer att kunna förklara det för Gud om det behövs och att han kommer att första..Men varför ska inte alla uteslutna som har sina skäl till att inte vilja kunna orka följa kanske bara en enda princip oxa fa den chansen att förklara sig, för som du förstar har vi alla vara skäl? Och vem ger¨andra människor makten att bedöma eller tolka Bibeln till att den ena synden är mer allvarlig än den andra?
2009-07-06, 20:41
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lily79
Kikar in lite snabb... men är utomlands sa jag vet inte hur jag ska skriva vissa bokstäver

än sa länge, vad jag vet är jag inte ignorerad av Borderline (inte för att jag skulle bry mig nämnvärt om jag blev det heller...) men det är intressant att du kan urskulda dig själv och va här och prata med sana som du vet är uteslutna, tex mig, det vet bade du och jag att det inte är rekommenderat i litteraturen......och da kommer en annan intressant sak upp: Du säger att du kommer att kunna förklara det för Gud om det behövs och att han kommer att första..Men varför ska inte alla uteslutna som har sina skäl till att inte vilja kunna orka följa kanske bara en enda princip oxa fa den chansen att förklara sig, för som du förstar har vi alla vara skäl? Och vem ger¨andra människor makten att bedöma eller tolka Bibeln till att den ena synden är mer allvarlig än den andra?

Jag valde att svara dig på dina uppenbara frågor för att visa min goda vilja ,, men mer än så kommer det inte att bli!

Självklart kommer alla att få sin chans att förklara sig. "But rules are rules" .. Gud har skrivit bibeln till oss, och reglerna finns där. Dom går inte att förklara bort ...
2009-07-06, 20:53
Medlem
Lily79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Jag valde att svara dig på dina uppenbara frågor för att visa min goda vilja ,, men mer än så kommer det inte att bli!

Självklart kommer alla att få sin chans att förklara sig. "But rules are rules" .. Gud har skrivit bibeln till oss, och reglerna finns där. Dom går inte att förklara bort ...

Berömvärt av dig, tack

Men för det första tror jag inte pa det du säger om att alla ska fa en chans att förklara sig..Det är bara att para ihop vetskapen om att Harmageddon ska överraska oss i kombination med bilderna i litteraturen där människor sväljs av en öppnande jord, skyskrapor som faller över dem etc, tror du Jehova kommer att mitt i allt det trycka pa paus och bara "ok, nagon som vill förklara innan han avrättas, varför han gjort som han gjort?"
Gud kan ju se redan nu i vara hjärtan vara ursäkter och önskningar om han vill..
Jag vet att gud har regler och jag vet att jag är utesluten för att jag inte vill följa dem. Men berätta gärna hur du förklarar bort regeln inför dig själv, att du inte ens ska uttala en halsning till den uteslutna, än mindre sitta och forsöka omvända den pa ett internet-forum....Det är okej??

Jag vill inte vara taskig, men just den där biten gör bara att du framstar som självgod...
2009-07-06, 20:55
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline

Jag tror och hoppas inte jag är på ignorera-listan då jag är genuint intresserad av Borderlines resonemang. Hennes liv skiljer sig så dramatiskt från mitt att jag blir nyfiken på hur det funkar. Borderline, jag undrar hur pass strikt det här med reglerna i bibeln är? Definitionen på regel är väl att det är nåt man blir bestraffad för att bryta. De här rekommendationerna (att inte ha tatueringar tex) är inte regler eller? Hur fungerar det med homosexualitet, är det tillåtet?
2009-07-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overjordiskt
Jesus sa:

Japp det va ju det jag skrev!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in