Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Jag valde att svara dig på dina uppenbara frågor för att visa min goda vilja ,, men mer än så kommer det inte att bli!
Självklart kommer alla att få sin chans att förklara sig. "But rules are rules" .. Gud har skrivit bibeln till oss, och reglerna finns där. Dom går inte att förklara bort ...
Berömvärt av dig, tack
Men för det första tror jag inte pa det du säger om att alla ska fa en chans att förklara sig..Det är bara att para ihop vetskapen om att Harmageddon ska överraska oss i kombination med bilderna i litteraturen där människor sväljs av en öppnande jord, skyskrapor som faller över dem etc, tror du Jehova kommer att mitt i allt det trycka pa paus och bara "ok, nagon som vill förklara innan han avrättas, varför han gjort som han gjort?"
Gud kan ju se redan nu i vara hjärtan vara ursäkter och önskningar om han vill..
Jag vet att gud har regler och
jag vet att jag är utesluten för att jag inte vill följa dem. Men berätta gärna hur
du förklarar bort regeln inför dig själv, att du inte ens ska uttala en halsning till den uteslutna, än mindre sitta och forsöka omvända den pa ett internet-forum....Det är okej??
Jag vill inte vara taskig, men just den där biten gör bara att du framstar som självgod...