Citat:
Ursprungligen postat av Klittklyvarn
Hur är detta med Jehovas nästan tioåriga medlemsskap i FN som döljs och tystas ner. Jehovas har säger ju att FN är odjuret, men så har de frotterat sig med satan i tio långa år!
De säger att de gjorde så för att få tillgång till Dag Hammarskjölds bibliotek för att skriva artiklar, men för att få vara en NGO medlem så måste man även sympatisera med FN. Hur i helvete går detta till och hur kommer det sig att ingen reagerar?
Faktum är att JV varit medlemmar i FN som NGO medlem vid två tillfällen, och precis som du skriver går det här tvärtemot vakttornets bräkande om att FN är satans redskap. För att bli NGO medlem så måste man godkänna och skriva under på FN:s stadgar, vilket JV också gjort.
Som jag tolkar det beror NGO medlemskapet enbart på ekonomiska orsaker, det öppnar dörrarna för olika statliga bidrag och skattelättnader, både i USA och många andra länder. Eller för att uttrycka det krasst, allt är tillåtet bara pengarna strömmar in till JV: s olika bolag.
Citat:
Vill även veta att hur fan kan de plötsligt komma och säga efter totalförbud av blodtransfusioner att nu är blodfraktioner okey att ta emot!
Varför reagerar ingen på det?
Jaja, jag vet att det är ändrat till detta för att underlätta för sig själva, tydligen så snör de in sig själva för mycket i deras egna krångliga regler.
Detta var gjort så att missionärer ska kunna vaccinera sig, vaccin innehåller blodfraktioner.
MEN, blodfraktioner kommer ju från donerat BLOD! Det är nåt som är helt jävla fel här, och det felet är att de insnörda er reagerar på detta utan tycker det är helt okey!
Dom uteblivna reaktionerna får nog tillskrivas hjärntvätten, och JV:s ledning lär knappast be om ursäkt för dom 10.000tals människor som fått sätta livet till, allt för att göra Jehovas vilja. Att JV:s medlemmar inte reagerar visar bara hur sjuk och toppstyrd organisationen är.
Citat:
Vakttornet är en av världens rikaste religiösa samfund, sekt, idag! Allt är av donerade pengar, folk tar tom lån från Vaktornet med ränta, för att financiera deras byggen osv.
Litteratur är ICKE gratis, det betalas för, det FÖRVÄNTAS att betalas för och man förväntas att donera så mycket man kan.
De som skänker större summor får tackkort, så detta är inte något som sker anonymt, de har koll på vad du ger. Det ger också viss status att ge, men framför allt, det är ett måste eller så kommer det obligatoriska dåliga samvetet att gnaga sönder vittnet.
Det är en sluten klick i Brooklyn som lever loppan på miljarderna, en sluten klick som vet hur man manipulerar folk, folk som ofta är bräckliga från början.
Jag anser att det är djävulen själv i fårakläder, bibeln varnar för falska profeter och at djävulen har många ansikten.
Jag kan bara konstatera att du har rätt om ekonomin, och det lär aldrig något JV erkänna. Faktum är att JV:s medlemmar blir uteslutna om dom ställer frågor om "sällskapets" ekonomi, och dom har heller ingen insikt i vad som egentligen pågår. Sedan är det många ex JV som skäms för vad dom medverkat till under sin tid som t.ex. äldste, och vill inte diskutera det här ämnet av rädsla för åtal.
Och att ledningen i Brooklyn är en samling skojare och falska profeter, det kan jag också skriva under på. Däremot tycker jag inte att man skall betrakta Jehovas vittnen som onda människor, dom är i själva verket offer för en manipulativ sekt.