Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Bra att du tog upp Svenska kyrkan! Berätta, hur många har blivit uteslutna ur SK för att de inte velat tro som den påbjuder?
Svenska kyrkan skiter nog fullständigt i vad folk tror på bara dom lägger pengar i kollekten. Inte många som utesluts således.
Citat:
Berätta vidare hur många människor som dött för att Svenska kyrkan ena året tillåtit organsplantationer, men nästa inte, osv?
Hur många människor har dött när Prästerskapet välsignat soldater som gått ut i krig? Fler människor än vid alla organtransplantationer genom alla tider.
Citat:
Och nej, styrande kretsen kan inte hitta stöd för sina ständiga ändringar i Bibeln.
I och med att det inte står något om organtransplantationer i bibeln så kan du inte säga att dom inte har nåt stöd i sina ändringar. Det är en gråzon. Däremot kan man tycka att Styrande kretsen har fått nytt ljus i frågan och borde då inte få nytt ljus igen som gör att man går tillbaka till sin gamla inställning.
Citat:
Antingen är Bibeln mot transplantationer eller så är den inte det. Man kan inte leka med folks liv som Organisationen gjort, och gör.
Du vet lika väl som jag att bibeln inte är lätt, den är rejält grötig. Dessutom så står det inget om transplantationer i bibeln så därför kan man inte säga att bibeln är för eller emot. Man kan däremot få vissa "vinkar" åt ett eller annat håll.
Citat:
När du håller på och letar siffror som svar på mina första frågor kan du ju se efter var i Bibeln det står att organtransplantationer är tillåtna. Nej, förbjudna! Eller förresten, de är nog tillåtna i alla fall...
Jag börjar räkna när du har hittat siffror på hur många människor som dött i mitt exempel ovan. Sen har du problemet i transplantationsfrågan där...precis.
Citat:
Måste vara jobbigt att vara medlem av Styrande kretsen...

Där håller jag nog med dig helt och hållet. Jag tror inte dom får "allt ljus" serverat på silverfat utan dom får nog jobba för det. Just det faktum att dom ändrat inställning i vissa frågor kan ju vara ett bevis för att dom inte får "ljuset" serverat.