Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Tack Bella, ibland har du förmågan att säga det jag försökte säga, men inte lyckades få fram riktigt!

Varsågod!

Jag kan säga exakt samma sak till dig, vilket bara stärker min övertygelse att "
great minds think alike"...
Apropå blodet så har jag säkert redan berättat detta, men jag hörde en gång angående det här med att svenska "JV-föräldrar" tillfälligt fråntas vårdnaden av sina barn tills de fått blod att många JV:n är tacksamma över det! Deras barn får den nödvändiga (ja, faktiskt,
nödvändiga, för er som inte tror att blodtransfusion kan vara livsnödvändigt) behandlingen och föräldrarna slipper stå med ansvaret inför de äldste (och Jehova).
Det måste ju vara alldeles fruktansvärt att känna så, att vara
tacksam för att man fråntas vårdnaden av sitt barn!
Här är några frågor till er JV (och ""JV-anhängare"):
*Vilken gud tillåter människor att känna tacksamhet över att de, må vara tillfälligt, fråntas vårdnaden av sitt barn?
*Vilken gud kan egentligen kräva att man hellre låter sitt barn DÖ än tillåta att det får en behandling som kan rädda dess liv?
*Vilken gud kan straffa ett barn för att dess föräldrar fattar ett beslut å dess vägnar, ett beslut som det ännu inte får fatta själv? (Om det nu vore så att Gud verkligen förbjuder blodtransfusioner)?
*Vilken gud säger "
Ni får inte ta emot helblod, men vissa blodbeståndsdelar går bra"?
Det borde ju vara uppenbart för alla att det inte är
Gud som ligger bakom de här påbuden, utan
människor...