2008-12-07, 19:08
Medlem
Kanske på plats med en länk till en tråd...

www.hjalpkallan.org/forum/showthread.php?t=2560

Mycket nöje hehe..............
2008-12-08, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Näh det han skriver visar ju tydligt att han har lite dålig koll! Jo jag vet att det finns JV som inte är så trosvissa(du bl a) och har mer koll. Och nog måste du väl erkänna att många av de nitiska JV som man har så muntert åt på hjälpkällan är kul att läsa! Allt behöver ju inte vara sant men för den skull tror jag inte att alla ljuger på det forumet heller.

Va ut där och kollade, jo visst va det skoj.
Det har funnits en del lustiga ideer om både det ena och det andra genom åren, och det var nog värre förr.

Trosviss...som jag...? Efter syndaflodsdiskussionen? Hm...
2008-12-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Va ut där och kollade, jo visst va det skoj.
Det har funnits en del lustiga ideer om både det ena och det andra genom åren, och det var nog värre förr.

Trosviss...som jag...? Efter syndaflodsdiskussionen? Hm...

Kände du igen något av det som stod i länken med egna erfarenheter idag Leviticus? Kanske finns det inte så många kvar av den gamla stammen?
2008-12-09, 14:23
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Efter bibelns läror? Hur vet du det? Har JV tolkningsföreträde på vad som är sant i bibeln? Det här med hjärntvätt är man så duktig på att du utan vidare skriver ett sånt här inlägg! Rest my case!

Alla otroliga historier kommer kanske från JV själv. Har du tänkt på att det finns många JV som är väldigt nitiska i sin tro?

Och nej du har ingen koll!!!

Du vet ingenting om hur stor koll jag har. Jag har läst det du skrivit och har fått en bild av dig som inte är speciellt positiv. Jag har gjort ett inlägg och du vet redan allt om mig? Du gör helt rätt när du "rest your case" för du har inget "case".

Är Jehovas Vittnen så pass bra på hjärntvätt så att JAG skriver detta inlägg? Skulle dom hjärntvättat mig!???? WHAT? Snälla, höj nivån.

Hur jag vet att JV försöker leva efter det som står i bibeln? Skojar du? Om du hade vetat något om JV så hade du inte skrivit som du skriver vilket jag tolkar som avsaknad av information.
2008-12-09, 14:31
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Jehovas vittnen är en av mest bluffartade bedrägerierna i samhället.

Fortlever genom indoktrinerande föräldrars manipulativa påverkan på egna barn.

Falskare budbärare är svåra att finna. En 'religiös' cancersvult.

Vad är det för "falska bud" som JV bär på? JV försöker leva efter det som står i bibeln och om du anser att bibeln är falsk så skriv det istället. Ingen måste tro på det som står där.
2008-12-09, 14:37
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Har JV tolkningsföreträde på vad som är sant i bibeln?

JV får väl tolka bibeln lika mycket som vilket annat samfund? Sen får dom väl leva efter sina tolkningar lika mycket som andra samfund? Tolkningsföreträde på vad som är sant? Que? Du själv får gärna tolka bibeln eller vilken annan bok som helst och sedan leva därefter om du vill.
2008-12-09, 14:42
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Reality - via mångåriga - upplevelser av falska JV-profeter.

Sorgligt falska människor, på ytan polerade. 10%-girigheten genom-
syrar, lojaliteten är aldrig att lita på. Om man har dessa ormar vid sin
barm måste man se up.

Jag har träffat otroligt många JV och har inte träffat på någon som stämmer in på din beskrivning. Tvärtom, kan inte på rak arm ange något JV som skulle vara oärlig. Om jag skulle åka utomlands och behöva en person som såg till min lägenhet medans jag var iväg skulle jag utan att tveka välja ett JV =) Då vet man att sakerna är kvar när man kommer hem.
2008-12-09, 15:01
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz
Men tänk gärna på att efter en tids studier förbjuds du (rekommenderas)
att INTE läsa annan litteratur av "falsk religion" eller av så kallade avfällingar.
Under tiden man studerar får man lära sig att enbart fokusera på JV-s egna
tolkning av bibeln. Så fugerar hjärntvätt......

Jag ska inte försöka ändra din uppfattning Alla får givetvis ha egna åsikter om allt, så även om JV...men när folk kommer med struntsnack utan någon substans så är det bara komiskt. Du verkar ändå ha ett öppet sinne och en vilja att diskutera på lite högre nivå än vissa andra här. Tummen upp!

Du vet lika mycket som jag att denna rekommendation beror på att enligt deras syn på saken så är satan den som "härjar" just nu och vi människor är ofullkomliga och lättpåverkade. Därför är det ju inte så konstigt att förstå varför de rekommenderas detta. Men det är upp till var och en att läsa vad dom själva vill. Det är ingen som förbjuder detta.

JV´s egna tolkning av bibeln? Ja vems tolkning skulle dom annars gå efter? =) Sen är det så att du får använda vilken bibel du vill. Det är ingen som tvingar dig att använda "deras" bibel.

Sen fattar jag inte varför folk hänger upp sig på JV´s tolkning av bibeln. Hur många kristna samfund finns det? Alla har väl olika tolkningar? Sen får man väl tycka vad man vill om alla samfund men att dilla om att JV tolkar bibeln på sitt sätt är väl inget konstigt? De flesta andra kristna vet ju inte ens vad som står i bibeln och då är det ju kanske inte lätt att tolka heller...vilket tydligen är bättre
2008-12-09, 15:04
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Näh det han skriver visar ju tydligt att han har lite dålig koll! Jo jag vet att det finns JV som inte är så trosvissa(du bl a) och har mer koll.

Vad skriver jag som tydligt visar att jag har dålig koll? Ska bli intressant att höra.
2008-12-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
Vad skriver jag som tydligt visar att jag har dålig koll? Ska bli intressant att höra.

Av det jag läst...tja i stort sett allt!
2008-12-09, 18:05
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Av det jag läst...tja i stort sett allt!

Skriv ned exakt det som är fel i det jag skriver istället. Låter som du inte har något att komma med, vilket inte är så överraskande.
2008-12-14, 12:12
Medlem
Citat:
Kände du igen något av det som stod i länken med egna erfarenheter idag Leviticus? Kanske finns det inte så många kvar av den gamla stammen?

Jo jag kände igen en del, men inte allt naturligtvis. Så gammal är jag inte...

Det var mer sånt extremsnack om musik och dylikt på åttiotalet om jag inte minns fel.

Det var komiskt att läsa många av deras erfarenheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in