Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz
Men tänk gärna på att efter en tids studier förbjuds du (rekommenderas)
att INTE läsa annan litteratur av "falsk religion" eller av så kallade avfällingar.
Under tiden man studerar får man lära sig att enbart fokusera på JV-s egna
tolkning av bibeln. Så fugerar hjärntvätt......

Jag ska inte försöka ändra din uppfattning

Alla får givetvis ha egna åsikter om allt, så även om JV...men när folk kommer med struntsnack utan någon substans så är det bara komiskt. Du verkar ändå ha ett öppet sinne och en vilja att diskutera på lite högre nivå än vissa andra här. Tummen upp!
Du vet lika mycket som jag att denna rekommendation beror på att enligt deras syn på saken så är satan den som "härjar" just nu och vi människor är ofullkomliga och lättpåverkade. Därför är det ju inte så konstigt att förstå varför de rekommenderas detta. Men det är upp till var och en att läsa vad dom själva vill. Det är ingen som förbjuder detta.
JV´s egna tolkning av bibeln? Ja vems tolkning skulle dom annars gå efter? =) Sen är det så att du får använda vilken bibel du vill. Det är ingen som tvingar dig att använda "deras" bibel.
Sen fattar jag inte varför folk hänger upp sig på JV´s tolkning av bibeln. Hur många kristna samfund finns det? Alla har väl olika tolkningar? Sen får man väl tycka vad man vill om alla samfund men att dilla om att JV tolkar bibeln på sitt sätt är väl inget konstigt? De flesta andra kristna vet ju inte ens vad som står i bibeln och då är det ju kanske inte lätt att tolka heller...vilket tydligen är bättre