2008-08-06, 13:53
Medlem
Zeimines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsgrimnuR
duktigt.. hittills har du fortfarande inte kommit med några konkreta bevis på att Sällskapet skulle förskingra eller på nåt sätt luras. Jag väntar fortfarande.

är inte detta huset ett fint exempel på missbruk av församlingen pengar? bygga ett hus åt Abraham och sedan flytta in i det själv?
2008-08-06, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Vilken läkare???

Och när Paulus skriver att du ska avhålla dig från kött av kvävda djur så menar han att du inte få gå nära det och inte prata om det
.....avhålla sig från köttet av kvävda djur och från blod.

När han pratar om avhålla sig från kött och blod så menar han givetvis att inte äta.

Du vet inte ens vem "läkaren" är? Inte konstigt att det är svårt för dig att greppa sanningen. Gud talar jag om förstås.

Avhållsamheten här gäller att man inte ska äta vare sig köttet från offerdjur, kvävda djur eller blod. Läs om läs rätt.
2008-08-06, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zeimine
är inte detta huset ett fint exempel på missbruk av församlingen pengar? bygga ett hus åt Abraham och sedan flytta in i det själv?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/74/Golden19mar1930_400.gif

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d1/Golden19mar1930_401.gif

läs och begrunda.
2008-08-06, 14:04
Medlem
Zeimines avatar
Citat:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/74/Golden19mar1930_400.gif

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d1/Golden19mar1930_401.gif

läs och begrunda.

jo jag vet vad som står... sen vet jag oxå att huset såldes när Rutherford dött. Varför är en fråga?
2008-08-06, 14:07
Medlem
fotos avatar
Citat:
Du vet inte ens vem "läkaren" är? Inte konstigt att det är svårt för dig att greppa sanningen. Gud talar jag om förstås.

Citat:
Den här "läkaren" säger samma sak för att rädda liv.

?? Vad säger Gud för att rädda liv?

Citat:
Avhållsamheten här gäller att man inte ska äta vare sig köttet från offerdjur, kvävda djur eller blod.

Ja, äta.....det är det jag har skrivit om hela tiden
2008-08-06, 14:11
Bannlyst
Citat:
jo jag vet vad som står... sen vet jag oxå att huset såldes när Rutherford dött. Varför är en fråga?

"...when Brother Rutherford is through with it somebody else in the Lord's work will have it, and when Dabvid and Joseph or some of the ancient worthies return they will have it." 3 mars, 1930.

"To whom it may concern:
This is to testify that no money has been drawn from the funds of the Watch Towwer Bible & Tract Society, or any affiliated association, by R. J. Martin, Brooklyn, N.Y, or anyone else to be used for the purpose of erecting, purchasing or acquiring the possesion of any building or real estate in San Diego, California."

Respectfully submitted, W. E Van Amburgh (treasurer)
2008-08-06, 14:15
Medlem
Zeimines avatar
Citat:
"...when Brother Rutherford is through with it somebody else in the Lord's work will have it, and when Dabvid and Joseph or some of the ancient worthies return they will have it." 3 mars, 1930.

"To whom it may concern:
This is to testify that no money has been drawn from the funds of the Watch Towwer Bible & Tract Society, or any affiliated association, by R. J. Martin, Brooklyn, N.Y, or anyone else to be used for the purpose of erecting, purchasing or acquiring the possesion of any building or real estate in San Diego, California."

Respectfully submitted, W. E Van Amburgh (treasurer)

jaha... då kommer ju frågan hur han har fått stålarna att bygga ett hus till Abraham. Tror inte någon bank direkt skulle godkänna det. Sen är det dokumentet ett sätt att försöka dölja vad som egentligen ligger bakom allt.

fast det kan vi lämna åt sidan...
2008-08-06, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foto
?? Vad säger Gud för att rädda liv?

Ja, äta.....det är det jag har skrivit om hela tiden

Alltså måste man bryta ner allt i molekyler för att du ska förstå? Paulus var där som Guds och Jesu representant. Vad gör en representant? Han (eller hon) för fram det som han eller hon blivit utskickad för att göra, i det här fallet påpeka för församlingen att dom ska avhålla sig från blod. Avhållsamhet betyder att man varken ska äta, eller på något annat sätt föra in det i kroppen.

Nej, du skrev att Paulus påstod att man inte skulle gå nära köttet eller prata om det, trots att han nämner allt detta i en och samma mening. Borde han inte gjort skillnad på det om det hade olika betydelser?
Senast redigerad av IsgrimnuR 2008-08-06 kl. 14:25.
2008-08-06, 14:21
Bannlyst
Citat:
jaha... då kommer ju frågan hur han har fått stålarna att bygga ett hus till Abraham. Tror inte någon bank direkt skulle godkänna det. Sen är det dokumentet ett sätt att försöka dölja vad som egentligen ligger bakom allt.

fast det kan vi lämna åt sidan...

Jag vet inte var pengarna kommer ifrån. Inte från Sällskapet i alla fall. Kanske från Rutherfords egen ficka? Detta kan man läsa innantill "I am certain that the loyal ones would have been glad to help finance the house had opportunity been given, and that they will rejoice when they know that this property will be for ever for the Lords people."

Varför skulle inte någon bank godkänna att man köper ett hus? Vad man sen använder den till har väl knappast banken att göra med så länge de inte bryter någon lag?

Nu kommer du med anklagelser igen. "ett sätt att försöka dölja" vad för nåt? Jag börjar tro att det är något allvarligt fel med dig om du inte kan se att det finns inget här att dölja?! Allt är ju dokumenterat in i minsta detalj? *asg*
Senast redigerad av IsgrimnuR 2008-08-06 kl. 14:27.
2008-08-06, 14:21
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jag är inte elak. Har bara åsikter, och det Tuzz, får man väl ha...

Varför ska man fortsätta vara ett vittne om man ändå inte tror på den tolkningen som JV har?? Vad är då problemet med att bli utesluten?

Jag dömer inte dina kunskaper, men du verkade tycka att dina "livslånga" kunskaper var värda mer än IsgrimnuRs. Det är helt galet att påstå ngt sånt. Det handlar inte om hur länge man varit JV, det handlar om hjärta och önskan att se vad som står i bibeln.

Om du söker efter sanningen vet väl inte jag. Har ingen aning om vad du letar efter. Men inte är det den sanning som JV säger sig se i bibeln iaf.
Vad du söker är din ensak.

Vad har jag inte svarat på? Det om 1914? Jag har svarat och nöjer du dig inte med det så är inte det mitt problem.
Nu har du ju en sak du kan hänga upp din kritik på, så det borde bara göra dig glad.

Och åter igen, jag är inte elak, jag bara säger mina åsikter...precis som du gör...

Och förresten Tuzz, jag SKRIKER inte när jag använder STORA bokstäver. Försöker bara förtydliga det jag vill ha framfört så att du inte ska missa det.

Ja hej på dig igen.....

Klart du får ha dina åsikter, jag skulle uppskatta om du slutade ha personliga
åsikter om mig, hur jag är osv osv. Är det något vi kan komma överens om?

Ja problemet om man blir utesluten är att man förlorar kontakt med sin familj,
sina nära och kära. Om det inte vore en sådan extrem uteslutningsmetod, skulle
det inte vara några problem...

Känns som om jag upprepar mig, jag reagerade över att någon yttra sig om
min kunskaper om JV då jag levat som Vittne i stort sätt hela mitt liv. Jag vet
dessutom att odöpta, behandlas med silvervantar... Det dröjer innan de får
en inblick i HELA "sanningen".. Så jo jag anser mig kunna påstå att jag vet
lite mer där...

Du har sagt till mig att återkomma i frågan om 1914... Men har inte gjort det.
Jag tror att du inte riktigt vågar inhämta EXAKT kunskap om den teorin...
Verkar inte finnas några vittnen som har svar på den frågan längre... Har frågat
Måååånga...

Så jag får väl hänga upp mig på den ett tag till, och undra vad den egenterliga
"sanningen" är i den frågan..

Kanske finns någon annan kristen organisation som vet svaret... Eftersom
ni inte verkar veta...

Jag tycker det är elakt att hela tiden påpeka om jag är bitter eller inte, för du
verkar anse att jag är en sämre människa än du. Jag tycker det saknar
betydelse om jag är bitter eller inte.. Onödigt helt enkelt... Dessutom
tillför det inte debatten nåt, eller?

Ändå skönt att höra att du inte visste, STORA versaler innebär i regel
att man skriker, om man skriver en hel mening, STORA versaler på ett ord
i en mening innebär i regel förtydligande av det ordet...
Senast redigerad av Tuzz 2008-08-06 kl. 14:39.
2008-08-06, 14:30
Medlem
Zeimines avatar
Citat:
*asg*

skrattar med, fast åt helt andra orsaker...

nu tillbaka till ämnet; jag skrev att vi kunde hoppa över diskussionen om huset för jag tycker inte det ger ngt alls... utom att vi kastar skit och snackar 30-tals ekonomi.
2008-08-06, 14:35
Bannlyst
Citat:
skrattar med, fast åt helt andra orsaker...

nu tillbaka till ämnet; jag skrev att vi kunde hoppa över diskussionen om huset för jag tycker inte det ger ngt alls... utom att vi kastar skit och snackar 30-tals ekonomi.

hihi klart det inte ger något, när man lyser upp saken och bryter ner det i beståndsdelar för att faktiskt påvisa att det inte var något fuffens med inköpandet av den byggnaden. Det framgår också i det andra dokumentet (401) att byggnaden fick användas av andra medtroende bara dom kunde styrka det.

NU är det dags för mat! Kückling und ris mit der currysaucen, jaa? Schnel!
Senast redigerad av IsgrimnuR 2008-08-06 kl. 14:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in