Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Jodå jag vågar.....
Genom att djupare utforska och tyda skrifterna kommer man hela tiden till nya insikter vilket gör att den styrande kretsen "hela tiden får nytt ljus". Men man erkänner också att den tolkning man gjort inte alltid stämmer.
Och som jag nämnt innan så finns det alternativ till Blodtransfusioner.
Påståendet om ledningens hemliga kontakter med FN har jag fn ingen kommentar till då jag vill undersöka saken närmare först.
Kan man verkligen hävda att det är "nytt ljus" när blodet, från att ha varit totalförbjudet, del för del blir tilltåtet?
Eller en samvetssak som man säger!
Först släppte man på förbudet när det gällde gammaglobeliner, eftersom bröderna i styrande kretsen behövde ta detta för sina resor. Detta var 1958.
20 år senare blev det tillåtet för ett JV att ta emot blödarpreparat, faktor VIII.
Sedan har även albumin blivit en samvetssak.
Tänk på alla som har fått lida under åren när dessa nu godkända bloddelar var förbjudna! Och ev blivit uteslutna för att de tog emot dessa blodfraktioner innan "styrande kretsen" hade insett att detta gick för sig!
Man säger att blodet tillhör Gud.
Och sedan tillåter man användande av fler och fler blodfraktioner.
Om man tar någons bil, slaktar den, och säljer den i smådelar, så är det stöld och häleri.
Likadant med blodet.
Tillhör det Gud, så kan det inte vara "en samvetssak" att använda vissa fraktioner, men inte andra!
Fullständigt ohållbart!
Ev har "styrande kretsen" insett att Bibelns förbud mot att äta blod inte gäller medicinskt användande av blod!
Men med tanke på sin prestige kan de inte erkänna detta direkt, utan släpper efter bit för bit.
Och låter under tiden sina medlemmar lida och ev dö i onödan.
När det gäller alternativ till blodtransfusioner, som JV alltid pratar om, så finns inte sådana alternativ i väldigt många fall.
Det är sant att man vid inte alltför stora blodförluster kan ersätta med annan vätska.
Men vid stora blodförluster, som vid olyckor, skottskador och knivskador finns inget alternativ till blod.
Detsamma gäller vid störtblödning i samband med förlossning!