2007-11-13, 21:09
Bannlyst
Hur ser det paradis ut, som alla JV kommer till så småning om? Kaniner som skuttar runt bland äppelträd, fjärilar och vattenfall, oändligt mycket mat osv, eller?
Vad är det som utgör själva paradiset?.. Och lär allt detta inte bli lite uttjatat i längden ?
2007-11-13, 21:25
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shpongl3
Hur ser det paradis ut, som alla JV kommer till så småning om? Kaniner som skuttar runt bland äppelträd, fjärilar och vattenfall, oändligt mycket mat osv, eller?
Vad är det som utgör själva paradiset?.. Och lär allt detta inte bli lite uttjatat i längden ?

Undervisning för inträde i paradiset talar de om, Som fullkomlig trivs man i evighet så. Och som evig ung kommer man alltid på nya roliga saker. Livet blir ju tråkigare tydligen för gamla och stela än för evigt unga. Läs mer här:

http://www.watchtower.org/z/lmn/article_11.htm
2007-11-13, 23:49
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Har letat där, men hittar inte. Jag får väl leta bättre...

Hmm det fanns en bra länk innan men jag ska kolla om jag kan hitta den.
2007-11-13, 23:51
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Har letat där, men hittar inte. Jag får väl leta bättre...

Varsågod här är den.
www.christerjohansson.se/JV/1975/innehall.htm
2007-11-13, 23:53
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shpongl3

Hmm ja efter några tusen år så står det nog en upp i halsen...
2007-11-14, 02:49
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Varsågod här är den.
Tack det var det jag letade efter.
2007-11-14, 17:17
Medlem
Citat:
Jo det verkar så. Men då har ni nog lite mer liberala regler hos er. Kanske kommer en kretstillsyningsman med en tillrättavisning eller har dem inte varit hos er på ett tag. Som sagt läste på hjälpkällan att det fanns skillnader i olika församlingar.

Vi har både krets och områdestillsyningsmannen på besök denna veckan så vi får väl se om det blir några restriktioner.
2007-11-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Hur stor tolerans är det att umgås med "världsliga människor" då? Om man har flera vänner som inte tillhör organisationen, hur mycket får man umgås med dem?

En sak till...........

Det är de "världsliga människorna" som behöver hjälp, inte de som tillhör JV, rätt?

Jesus sa, när man frågade varför han umgicks med brottslingar och mördare.

- Det är de sjuka som behöver en läkare.

Och angående utseende.

Jesus sa alltid, - Kom som du är. Han hade långt skägg och långt hår. Han gjorde aldrig någon skillnad på vare sig utseende eller folk.

Men jag förstår att ni vill ge ett gott intryck när ni är ute och försöker predika ordet, inget fel i det. Men tänk på att det även kan göra raka motsatsen om man kommer FÖR propert klädd. Lagom brukar vara bäst. Det är lätt att folk känner sig utanför om de inte har lika fina kläder själva.

Och tack för att du svara på frågor om JV.

Brukar inte gå i kostym när jag är ute och predikar utan endast skjorta och slips. Brukar ha ett par jeans till det.
2007-11-14, 17:23
Medlem
Citat:
Varför tror de att det är exakt 144000 som hamnar i himlen?
Det är 12000 från 12 olika stammar som fanns från grunden. Juda stam osv..
2007-11-14, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Brukar inte gå i kostym när jag är ute och predikar utan endast skjorta och slips. Brukar ha ett par jeans till det.

Jeans?! Ni måste vara väldigt liberala i er församling, det var helt "verboten" när jag var odöpt förkunnare. Men det var ju ett tag sen, iofs.
2007-11-14, 18:52
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke

Ja inte alls så strikt som mormonerna man brukar se på stan. Kommer ihåg en av de varmare dagarna i somras(32 grader) såg dem med skjorta svarta byxor och kavaj. Den ena killen hade lossat slipsen lite. Såg grymt svettigt ut.
2007-11-14, 18:55
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Varsågod här är den.

Malmohenke diskuteras 1975 bland äldre medlemmar i din församling eller har man satt upp nya mål. Billow yrade något om 2012 har ni något om det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in