2008-09-30, 16:03
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Ja efter 1914 har ju humanismen och demokratin haft en fantastisk utveckling! Det kanske är det man menar med satan?
Precis. Det är mycket möjligt att det är så mister.
2008-09-30, 19:59
Medlem
Citat:
Jaha men problemet är ju att USA ligger på NORRA halvklotet!!??
Allt tyder på att skribenterna menade Egypten med sydlandskonungen. Ännu ett missförstånd av Jv. Tycker du inte att Jv om man nu får nytt ljus från guden får rätt dålig info? Var ska det nya okända landet komma ifrån då?

...alltså jag menade inte att det är ett okänt land så...bara att vi inte ännu vet vilket land som ska representera Nordlandskonungen.

Angloamerika kom i en följd av sydlandskonungar i bibeln, det är den sista i ordningen. Så att det geografiskt ligger där det ligger spelar mindre roll.
2008-09-30, 20:02
Medlem
Citat:
Profetiorna om jordens undergång 1914, 1918, 1925, diverse år på 40-talet, 1975 osv...

Jag kan ju inte gärna säga att det stämmer om jag inte själv vet att det stämmer.

Det innebär väl inte att jag förnekat nåt. Eller har jag? Minns inte.
2008-09-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Om nu Satan styr allt som händer i världen så är han även ansvarig för förbättrad sjukvård, mänskliga rättigheter, slaveriets avskaffande, juridisk rättvisa, störtande av diktatorer, hjälp till katastrofoffer, tekniska framsteg, grannsamverkan osv. Då gör han väl inte ett så tokigt jobb?

Det är väl ändå människor som är ansvariga för dessa saker??
2008-09-30, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jag kan ju inte gärna säga att det stämmer om jag inte själv vet att det stämmer.

Det innebär väl inte att jag förnekat nåt. Eller har jag? Minns inte.

Du nämnde tidigare i tråden att profetiorna inte skulle vara sanktionerade från ledningen utan att det var medlemmar som låtit sig ryckas med. Fast wiki och många andra källor hävdar motsatsen.
2008-10-01, 04:27
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Hejsan!
Jag har nog aldrig hört om att en 5-åring döpt sig...det krävs att man går igenom en hel del frågor innan man blir kvalificerad för dop, så jag har mkt svårt att tro att detta stämmer.

Uteslutning är för att få den uteslutne att inse allvaret i sin handling och få denne att tänka till.
Personen lär inte ändra handlingssätt om alla runt omkring honom/henne fortsätter vara som vanligt. Att man bara ignorerar ett felaktigt handlingssätt är inte (heller?) kärleksfullt.
Ett exempel ur en annan sida i livet: Ett par kanske har fått problem och kvinnan i förhållandet kanske inte kan leva med sin man pga att han är ryslig i humöret...och hur hon än försöker få honom att förstå och lyssna så vill han inte ändra sig och bli mer behärskad.
Till slut kanske hon måste tala om för mannen att hon behöver flytta iväg ett tag. För att ge honom en chans att komma på hur han vill göra -vill han fortsätta genom att göra det som krävs för förhållandet...eller vill han det inte. Hon vill fortsätta men kan det inte så länge mannen inte tar sitt ansvar till att få det att fungera.
Så hon lämnar honom en tid för att han kanske förhoppningsvis ska komma på att han vill fortsätta.

Ibland måste det till drastiska åtgärder för att få vissa att vakna till.
Så även när det gäller uteslutning.
Det är inte kärlek, det är sekt betende.
Så du menar om du har en unge på 10år, som väljer att inte tro på erat material, så kommer du att kasta ut han ur familjen å låta han klara sig själv? Ja väldigt kärleksfullt, ungen har inte äns nått val om vilken religion han vill tro på, utan valet är familj eller ingen familj.
Som sagt, sekt varning.
2008-10-01, 10:13
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Det är väl ändå människor som är ansvariga för dessa saker??
När är det korrekt enligt JV att skylla på Satan. Endast det onda? Men när något gott händer, då styr inte Satan längre utan då kommer det från människor/Gud?

Vi får inte glömma att Satan är ju så lömsk och vilseledande att han har fått människan att tro att han inte ens finns.
Senast redigerad av schabo-labo 2008-10-01 kl. 10:23.
2008-10-01, 10:14
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Du nämnde tidigare i tråden att profetiorna inte skulle vara sanktionerade från ledningen utan att det var medlemmar som låtit sig ryckas med. Fast wiki och många andra källor hävdar motsatsen.
Mmm precis Benny Hedning. Men som vanligt förlitar sig JV ej på världsliga källor utan endast material från Brooklyn.
2008-10-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loamigad
Så du menar om du har en unge på 10år, som väljer att inte tro på erat material, så kommer du att kasta ut han ur familjen å låta han klara sig själv? Ja väldigt kärleksfullt, ungen har inte äns nått val om vilken religion han vill tro på, utan valet är familj eller ingen familj.
Som sagt, sekt varning.

Du har alltid ansvaret för ditt barns uppväxt även om han/hon väljer en annan väg i livet än jehovas vittnen.

Det är alltså inte så att man slänger ut sin påg eller tös för att denne inte vill bli ett vittne.
2008-10-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Om nu Satan styr allt som händer i världen så är han även ansvarig för förbättrad sjukvård, mänskliga rättigheter, slaveriets avskaffande, juridisk rättvisa, störtande av diktatorer, hjälp till katastrofoffer, tekniska framsteg, grannsamverkan osv. Då gör han väl inte ett så tokigt jobb?

Åk ner till Iran,Irak och till USA och snacka om juridisk rättvisa

Åk till Somalia, Uganda mfl länder nere i afika och tala om att det egentligen inte finns ngn hungersnöd.

Ja, saddam blev störtad frid och fröjd så långt, lever dom ett fritt och lyckligt liv i Irak nu. Svar Nej.

Visst har sjukvården blivit mycket bättre, men har den blivit bättre för alla. Svar Nej
2008-10-01, 20:36
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Ja, saddam blev störtad frid och fröjd så långt, lever dom ett fritt och lyckligt liv i Irak nu. Svar Nej.

Visst har sjukvården blivit mycket bättre, men har den blivit bättre för alla. Svar Nej

Åk tillbaks fem hundra år och se hur det var då. Värre? Svar ja.

Det måste börja någonstans för att bli bättre. Sakta men säkert, du vet, sa sköldpaddan.
2008-10-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loamigad
Som sagt, sekt varning.

Inte om ungen är tio år. Inte så länge barnet bor hemma.
Har denne däremot flyttat hemifrån och står på egna ben så blir kontakten en annan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in