"Här har vi en väldigt intressant punkt! Du skriver att du "ideligen hörde" att det var si och så lång tid kvar. Hörde. Hööörde. Hörde! Inget som Sällskapet, dvs dom ansvariga för organisationens litteratur föreskrev. DET, min käre vän är en VÄLDIGT stor skillnad!"
"Det där har jag fortfarande väääldigt svårt att tro på. Länge har det predikats om Matt. 24:36, jag vet inte varför Sällskapet skulle ändra sig i det och gå ut med att 1975 skulle vara året för Har-Magedon. Att du tolkade det som det, kan jag köpa, dels för du själv säger att du "levde nära JV", med andra ord var/är du inte insatt i litteraturen, terminologin och hur allt annat fungerade rent praktiskt."
Vill tillägga att det var ett ganska stort antal församlingar jag besökte, både i Sverige och i andra länder, stor släkt, många vänner.
Och budskapet var detsamma överallt 1975, 1975.
" med andra ord var/är du inte insatt i litteraturen, terminologin och hur allt annat fungerade rent praktiskt."
Men snälla du, har jag inte visat att jag är insatt i både litteratur, terminologi och hur allt annat fungerar?
Jag är mer insatt i litteraturen än genomsnittsvittnet, jag kan terminologin på mina fem fingrar, även om jag har svårt att vänja mig vid vissa av de nyare termerna, och jag har under mitt liv haft stor insyn i hur allt fungerar.