2008-06-30, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Du fick svaret av Gitte. Du vill ha ett ja eller nej men ingen av oss vill till skillnad från er JV leka Gud. Endast han kan se in i människors hjärtan och avgöra deras tro.

Er lära är inte rätt så den döms ut men ingen "pingst" skulle döma alla människor inom JV.

Nej, jag ansåg inte att jag fick svaret. Hade jag tyckt det hade jag inte fortsatt fråga. Men man måste fortsätta banka på tills man får svar...

Jag tror inte att du kan tala för alla pingstmedlemmar. Du kanske tycker så men din tanke är inte den enda. Jag har hört annat.
Jag tycker personligen inte heller att man ska döma ngn.
2008-06-30, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
I varenda liten byhåla?
Har annars hört JV säga att vi inte ska bekymra oss om kineserna, utan lämna det åt Gud.
Detta med tanke på att det är ytterst lite predikat i Kina.

Och det gäller vad jag förstår även i stora delar av arabvärlden!?

Vad bra att du fick svar av Malmohenke!
2008-06-30, 00:43
Medlem
Citat:
Ser att du har fått ett bra svar från Foto.
Nöjd nu!

Är du lite spydig kanske?
2008-06-30, 00:45
Medlem
Citat:
Eftersom Leviticus här har påstått att JV, till skillnad mot andra kyrkor, predikar "i varenda byhåla på den här planeten" har jag gjort en snabbkoll i JVs årsbok för 2008!

Det visar sig då att Kina inte ens är med i "Rapport över Jehovas Vittnens världsvida tjänst på fältet tjänsteåret 2007".

Upprepar, Kina är inte ens nämnt. Och ändå påstår man att det predikas i varenda byhåla på planeten! Inte heller Iran eller Irak finns med i tabellen!

Ganska många byhålor som aldrig får besök visar det sig!

Och jag har ALDRIG fått besök av ngt annat samfund. Och inte ngn jag känner heller.
2008-06-30, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra
Leviticus
Ja, jag bor i ett hus med portkod just nu. Men när jag inte gjorde det, kom det ändå inga JVs och ringde på.
Varför kommer andra personer som vill sälja saker in i huset? Så även JVs borde kunna ta sej in, om man vill. Men jag saknar dem inte.

Vad var det jag skulle ta chansen till, menar du?

Prata med dem.
2008-06-30, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Det är INTE vad jag har hört.
JV anses ju inte ens vara kristna av andra "kristna". Så det här med att ha monopol och döma....vad ska vi egentligen säga om det...?

Egentligen är det där väldigt fel! Jag vet att det inte bara är Jehovas vittnen som påstår att dem har "den enda sanningen", även Katoliker tänker så, alla ni som tror att ni sitter på den enda sanningen och att alla andra som tillhör ett annat samfund är dömda, tänker fel! För det handlar inte om samfund, utan det handlar om att ha Jesus i sitt liv och hans Ande i sin kropp! Det handlar om att tro på JESUS eftersom han ÄR SANNINGEN! Det är Jesus som är sanningen, och tror du på Jesus så har du sanningen oavsett vilket samfund du tillhör! Detta är vad bibeln säger! ALLA som åkallar Herrens namn skall bli räddade!!
2008-06-30, 00:47
Medlem
Citat:

Har tom hört en äldste säga att Kina hade något slags nationellt ansvar för att budskapet inte fick spridas där, och därigenom hade alla kineser valt sida, mot Gud. Bara genom att födas i Kina!

Men detta var förhoppningsvis bara hans syn på saken!

Har jag aldrig hört.
2008-06-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Kina står inte specificerat svar Nej. MEN detta beror på att predikoverket är förbjudet i Kina+många av det arabländer som inte heller står specificerade.

DOCK förekommer det predikoverksamhet även i dessa länder. Jag upprepar det förekommer versamhet ÄVEN i dessa länder.

Denna verksamhet bedrivs dock i det dolda då det ofta är förenat med livsfara att predika öppet. Har en broder i vår församling som var över i Iran och hade privlegiet att få vara med på ett "möte i det hemliga" så nog predikas det även där.

Det finns en rubrik under "Rapport över Jehovas Vittnens världsvida tjänst på fältet tjänsteåret 2007". som heter nåt i stil med "övriga länder" (kan ej den exakta rubriken) och där inräknas även Kina och andra "förbjudna" länder.

Hej! Trevligt att se dig, tänkte inte på detta (fast jag visste det), bra att du hoppade in.
2008-06-30, 00:49
Medlem
Citat:
Känner till detta Malmohenke!

Och där står det att i "30 andra länder", var högsta antalet förkunnare tillsammans 15.970.

Och dessa 30 länder innefattar då de tre länder jag nämnde, Kina Iran och Irak. Stora länder med enorm folkmängd.

Mindre antal förkunnare i dessa 30 länder tillsammans än i lilla Sverige alltså!

Då är det lätt att se att många "byhålor" aldrig får besök.

Snacka om att haka upp sig på ord....
2008-06-30, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Varför vill du veta? Är det sten du vill kasta?

Nej, jag är ingen stenkastare. Jag är öppen med var jag är medlem och andra här oxå. Var bara en fråga eftersom jag tycker ni har lika sätt att yttra typ samma saker. Som t ex frågan du ställde nu. Lite misstänksam kaske?
2008-06-30, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highness^^
Egentligen är det där väldigt fel! Jag vet att det inte bara är Jehovas vittnen som påstår att dem har "den enda sanningen", även Katoliker tänker så, alla ni som tror att ni sitter på den enda sanningen och att alla andra som tillhör ett annat samfund är dömda, tänker fel! För det handlar inte om samfund, utan det handlar om att ha Jesus i sitt liv och hans Ande i sin kropp! Det handlar om att tro på JESUS eftersom han ÄR SANNINGEN! Det är Jesus som är sanningen, och tror du på Jesus så har du sanningen oavsett vilket samfund du tillhör! Detta är vad bibeln säger! ALLA som åkallar Herrens namn skall bli räddade!!

....och just i de här meningarna dömer du alla andra utom dig själv....
Senast redigerad av Leviticus 2008-06-30 kl. 00:56.
2008-06-30, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highness^^
Jag vet att det inte bara ALLA som åkallar Herrens namn skall bli räddade!!

Vad innebär det rent praktiskt? I vardagen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in