2008-06-29, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Om något talar emot det Jesus själv sade, varför skulle jag då vilja tro på det?

Man måste kunna skilja god frukt ifrån dålig.

Jag tänker då inte ställa mig bakom mordet och hylla detsamma. Jag vill inte Jesus något illa, utan tvärt om!
Mina synder är jag själv ansvarig för. Det är upp till varje individ vad hon är villig att göra för Fadern och inte.

Matteusevangeliet 26:27 "Och han tog en bägare, och efter att ha tackat Gud gav han den åt dem och sade: Drick av den alla. Detta är mitt blod, förbundsblodet som blir utgjutet för många till syndernas förlåtelse"

Hur ställer du dig till denna text? Du säger: "Mina synder är jag själv ansvarig för. " Carro säger: Om du ställer dig på knä och ber Jesus om syndernas förlåtelse så kommer du att bli förlåten. Ingen människa behöver bära sina synder, Gud har friköpt oss genom sin son på korset! Du kan bli frälst genom att tro att Jesus dog för dina synder och att Gud uppväckte honom från dem döda på den tredje dagen! Genom nåd är vi frälsta genom tron, inte av oss själva! En Guds gåva är det, så att ingen skall kunna berömma sig!
2008-06-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highness^^
Matteusevangeliet 26:27 "Och han tog en bägare, och efter att ha tackat Gud gav han den åt dem och sade: Drick av den alla. Detta är mitt blod, förbundsblodet som blir utgjutet för många till syndernas förlåtelse"

Hur ställer du dig till denna text? Du säger: "Mina synder är jag själv ansvarig för. " Carro säger: Om du ställer dig på knä och ber Jesus om syndernas förlåtelse så kommer du att bli förlåten. Ingen människa behöver bära sina synder, Gud har friköpt oss genom sin son på korset! Du kan bli frälst genom att tro att Jesus dog för dina synder och att Gud uppväckte honom från dem döda på den tredje dagen! Genom nåd är vi frälsta genom tron, inte av oss själva! En Guds gåva är det, så att ingen skall kunna berömma sig!
Usch vad du ljuger.
Du tror att Guds Sons död, utförd av djävulens barn, skulle betyda syndernas förlåtelse?
Hmm, ja just det ja! Gud och djävulen arbetar tillsammans! Ah, nu förstår jag!

Nej du, det spelar inte någon roll hur många Jesusar du dödar, du blir ändå inte av med dina synder utan du gör dem bara fler.

Förstår du inte?
Ett uselt träd kan aldrig bära god frukt, inte heller kan ett gott träd bära dålig.
2008-06-29, 22:23
Medlem
Citat:
Usch vad du ljuger.
Du tror att Guds Sons död, utförd av djävulens barn, skulle betyda syndernas förlåtelse?

Nej du, det spelar inte någon roll hur många Jesusar du dödar, du blir ändå inte av med dina synder utan du gör dem bara fler.

Förstår du inte?
Ett uselt träd kan aldrig bära god frukt, inte heller kan ett gott träd bära dålig.

Jesus själv säger ju att han är den enda vägen. Du låter som en farisée.
2008-06-29, 22:25
Medlem
Citat:
Usch vad du ljuger.

Förstår du inte?

Säger nattvarden dig nånting? Hört talas om nattvarden nångång och vad tror du isåfall att den ceremonin vill säga oss?

Lukasevangeliet 24:46 "Och han sade till dem: Detta är alltså vad skriften säger: Messias* skall lida och uppstå från dem döda på tredje dagen, och SYNDERNAS FÖRLÅTELSE genom omvändelse* skall förkunnas i hans namn för alla folk med början i Jerusalem"
2008-06-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldemar Krabb
Jesus själv säger ju att han är den enda vägen. Du låter som en farisée.
Där ser man.
Hur är det nu? Kan inte du heller skilja på natt och dag?
2008-06-29, 22:33
Medlem
Citat:
Säger nattvarden dig nånting? Hört talas om nattvarden nångång och vad tror du isåfall att den ceremonin vill säga oss?

Lukasevangeliet 24:46 "Och han sade till dem: Detta är alltså vad skriften säger: Messias* skall lida och uppstå från dem döda på tredje dagen, och SYNDERNAS FÖRLÅTELSE genom omvändelse* skall förkunnas i hans namn för alla folk med början i Jerusalem"
Det står genom omvändelse, inte sant?

Enligt dina lögner står det istället för omvändelse - Jesu död på korset.
Har dina ögon fortfarande inte öppnats?
2008-06-29, 22:37
Medlem
Citat:
Det står genom omvändelse, inte sant?

Enligt dina lögner står det istället för omvändelse - Jesu död på korset.
Har dina ögon fortfarande inte öppnats?

Vad är nattvarden för dig? Kan du inte bara svara på frågan?
2008-06-29, 22:41
Medlem
Citat:
Vad är nattvarden för dig? Kan du inte bara svara på frågan?
Varför ska jag svara? Talar inte sanningen för sig själv?
2008-06-29, 22:44
Medlem
Citat:
Varför ska jag svara? Talar inte sanningen för sig själv?

Ja då avslutar vi samtalet här! Guds Frid från mig till dig vännen!
2008-06-29, 22:46
Medlem
Du dillar

Citat:
Vad jag förkastar och inte förkastar hör inte till saken.
Att jag väljer att lyssna till Jesus skäms jag inte över.

Nog gav han lösen till många, men på vilket sätt? Tänk igen.
Döden på korset är inget alternativ.

Visst förkastar du Jesu egna ord om att hans blod utgjöts till syndernas förlåtelse. Du lyssnar inte alls till Jesus. Du lyssnar bara på dig själv. Jesu egna ord förkastar du. Du har en enmansreligion utan Jesus. Och det inser alla nu.
2008-06-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Visst förkastar du Jesu egna ord om att hans blod utgjöts till syndernas förlåtelse. Du lyssnar inte alls till Jesus. Du lyssnar bara på dig själv. Jesu egna ord förkastar du. Du har en enmansreligion utan Jesus. Och det inser alla nu.
Se där ja! Var dag lär man sig något nytt!
Dessvärre var det inte så bra som man hoppats på.

Banka på du bara, det är du duktig på.
2008-06-30, 00:39
Medlem
[quote=Gitte
Har dock hört pingstvänner säga att de tror att JV, liksom andra troende, kommer att bli frälsta!

[/QUOTE]

Det är INTE vad jag har hört.
JV anses ju inte ens vara kristna av andra "kristna". Så det här med att ha monopol och döma....vad ska vi egentligen säga om det...?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in