Citat:
Ursprungligen postat av IsgrimnuR
Du skrev att det händer oftare? Hur ofta kommer Jv och knackar på egentligen? En gång i månaden eller? Du sitter och irriterar dig på människor som knackar på dörren. Ge sjutton i att öppna då? Skaffa ett tittöga eller vad som helst? Det går bra att sitta här och spy galla istället för att lösa ditt "problem". Snacka om handlingsförlamning.
Försök inte lura mig. Om du visar missaktning mot en trosbekännelse. Vad kallar man det då?!
Enligt svensk rätt, är hets mot folkgrupp att:
uppsåtligen, i uttalande eller i annat meddelande som sprids, hota eller uttrycka missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.
Öppet (och kontinuerligt) hån mot en trosbekännelse i ett forum. Hets mot folkgrupp kanske?
Jag ber om ursäkt för din dyslexi, men jag skrev att jag HAR löst problemet. Jag mässade olika namn för Satan, sen försvann de och har inte kommit tillbaks.
Grejen är att de var otrevliga upprepade gånger, varannan månad i närmare ett års tid.
Och återigen, det är inte hets mot folkgrupp. Jag har i den här tråden sagt att många JV jag stött på är jävligt otrevliga (även JV-wannabes som du), att JV gillar att göra domedagsförutsägelser (och presterat bevis), att JV har så groteskt storhetsvansinne att de hävdar att Vakttornet är författad av gud, och att JV är en sekt.
Allt detta går fortfarande under yttrandefrihet, det krävs nog ett par tiopotenser värre saker för att någon lagvrängare skulle kalla det hets mot folkgrupp.
Förresten, vad gäller sexuell läggning, vad är din och JV's ställning till homosexualitet? Nu när vi ändå talar hets mot folkgrupp?