2008-06-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highness^^
Det är ingen kristen som säger att de är samma person! De är samma Gud, inte samma person!

Men Gud är en person.

Om Gud är en person och de tre är Gud, då blir de ju samma person.
Varför finns det inget logiskt förklarande på detta??
2008-06-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Nej Jv samlar in pengar till sekten. Vad man gör med pengarna är det dessvärre svårt att uttala sig om. Jag vet att man trycker sina skrifter, och kostnader för resor och utgifter för ledarna tar naturligtvis en massa pengar. Sen har man ju som bekant fått betala saftiga skadestånd till pedofilernas offer. Hade man rent mjöl i påsen skulle ekonomin naturligvis vara offentlig så att vanliga medlemmar ser var alla pengar tar vägen.

Hörde en historia om att man skulle bygga en ny Rikets sal i Malmö och samlade in pengar till detta projekt från församlingen. När inte antalet medlemmar ökade i Malmö så las hela projektet ner och de insamlade pengarna skickades till Arboga för vidare befodran till Brooklyn.

Malmö? Har jag inte hört. Men å andra sidan hör jag inte allt.
Senast redigerad av Leviticus 2008-06-10 kl. 20:00.
2008-06-10, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Nej Jv samlar in pengar till sekten. Vad man gör med pengarna är det dessvärre svårt att uttala sig om. Jag vet att man trycker sina skrifter, och kostnader för resor och utgifter för ledarna tar naturligtvis en massa pengar. Sen har man ju som bekant fått betala saftiga skadestånd till pedofilernas offer. Hade man rent mjöl i påsen skulle ekonomin naturligvis vara offentlig så att vanliga medlemmar ser var alla pengar tar vägen.

Hörde en historia om att man skulle bygga en ny Rikets sal i Malmö och samlade in pengar till detta projekt från församlingen. När inte antalet medlemmar ökade i Malmö så las hela projektet ner och de insamlade pengarna skickades till Arboga för vidare befodran till Brooklyn.

Vadå samlar in pengar?
Det är ju då typ inte det nåt går ut på vad jag har uppfattat. Varför tror du så?
Det är väl inte helt gratis att sprida alla dessa publikationer runt hela klotet. Tänk på att det blir en del böcker, tidningar, biblar, transporter osv osv.
2008-06-10, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz
Vad är det som säger att han började döma mänskligheten när han blev uppväckt?

...Highness säger det och h*n är inget JV så då tror vi på det!

Allvarligt talat så hade jag hoppats på en litet inhopp från Malmohenke i detta ämne. Men jag ska försöka hitta ngt svar. Har haft brist på tid att fördjupa mig.
2008-06-10, 20:04
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
...Highness säger det och h*n är inget JV så då tror vi på det!

Allvarligt talat så hade jag hoppats på en litet inhopp från Malmohenke i detta ämne. Men jag ska försöka hitta ngt svar. Har haft brist på tid att fördjupa mig.

Men jag frågade också vad är det som säger att han gjorde det 1914?
2008-06-10, 20:05
Medlem
Citat:
Men Gud är en person.

Om Gud är en person och de tre är Gud, då blir de ju samma person.
Varför finns det inget logiskt förklarande på detta??

Därför att han har uppenbarat sig på olika sätt. Först uppenbarade sig Gud för Judarna i gamla testamentet. Sedan talade Gud genom sin son till Israel, och idag lever vi i den tiden då vi människor över alla nationer och i hela världen möter Gud - Den heliga Anden. Den heliga Anden vill förena oss och upprätta relationen mellan Gud och människa, för att kunna lära känna Fadern så måste vi se på Sonen, eftersom dem två är ett. Genom att se på Sonen så ser vi Fadern, och detta vittnar Den heliga Anden om! Innan Jesus blev människa så ägde han Guds gestalt och var jämlik med Gud, han var Guds levande ord - som sedan blev människa!

Nånting som vi heller aldrig får glömma är att Gud är levande! Gud är så levande så till och med hans eget ord blir människa. Det går inte att förstå sig på Gud. Han är för stor för att en mänsklig hjärna skall kunna förstå sig på hans natur. Gud är obegränsad, fullkomlig, övernaturlig, allsvetande, allsmäktig och alldeles underbar!
2008-06-10, 20:05
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning, När människosonen skall komma, han kommer med dunder
och brak så står det i beibeln, säger man nåt annat är det fel enligt bibeln.
Jesus kom inte med dunder och brak 1914. Jag tror han skall döma människor
när han kommer tillbaka, vid sista striden.

Läser man hela kapitlet så står det att jesus skall skilja fåren från getterna,
det ni gjort mot den minste bland er har ni också gjort mot mig... osv osv..

Om Jesus började döma mänskligheten direkt när han blev uppväckt enligt
Highness^^ eller om han började göra det 1914 vet jag inte? Ser inte
skillnaden riktigt?

Vad är det som säger att han började döma mänskligheten 1914? Vad är
det som säger att han började döma mänskligheten när han blev uppväckt?

Det står väl bara att han, när han blivit uppväckt, satte sig på Guds högra sida. Inte att han började regera.
2008-06-10, 20:11
Medlem
Citat:
Därför att han har uppenbarat sig på olika sätt. Först uppenbarade sig Gud för Judarna i gamla testamentet. Sedan talade Gud genom sin son till Israel, och idag lever vi i den tiden då vi människor över alla nationer och i hela världen möter Gud - Den heliga Anden. Den heliga Anden vill förena oss och upprätta relationen mellan Gud och människa, för att kunna lära känna Fadern så måste vi se på Sonen, eftersom dem två är ett. Genom att se på Sonen så ser vi Fadern, och detta vittnar Den heliga Anden om! Innan Jesus blev människa så ägde han Guds gestalt och var jämlik med Gud, han var Guds levande ord - som sedan blev människa!

Nånting som vi heller aldrig får glömma är att Gud är levande! Gud är så levande så till och med hans eget ord blir människa. Det går inte att förstå sig på Gud. Han är för stor för att en mänsklig hjärna skall kunna förstå sig på hans natur. Gud är obegränsad, fullkomlig, övernaturlig, allsvetande, allsmäktig och alldeles underbar!

På slutet kom den där välkända meningen. Vi kan inte förstå Gud.

Då är följande ord inget att bry sig om antar jag: "Och detta är det eviga livet; att de lär känna dig, den ende sanne Guden, och honom som du har sänt ut, Jesus Kristus."

Ngn som är omöjlig att förstå sig på kan man inte lära känna.
Så trist att det är det som betyder det eviga livet...då är det kört för samtliga. Även dig och mig.
2008-06-10, 20:14
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Det står väl bara att han, när han blivit uppväckt, satte sig på Guds högra sida. Inte att han började regera.

Ja så är det kanske... Men var i bibeln står det att Jesus började regera 1914?
I Uppenbarelseboken???? Vart står det att Jesus sattes som konung i
samband med att Satan slungades ner till jorden? Vilka bibelställen finns som
stödjer att Jesus skulle vara närvarande och regerande och att det skulle
ske 1914?

Uträkningen känner jag till... Men sambandet med upp. och Jesus som konung..
Bibelställen tack?
2008-06-10, 20:16
Medlem
Citat:
På slutet kom den där välkända meningen. Vi kan inte förstå Gud.

Då är följande ord inget att bry sig om antar jag: "Och detta är det eviga livet; att de lär känna dig, den ende sanne Guden, och honom som du har sänt ut, Jesus Kristus."

Ngn som är omöjlig att förstå sig på kan man inte lära känna.
Så trist att det är det som betyder det eviga livet...då är det kört för samtliga. Även dig och mig.

Man behöver inte förstå sig på Guds natur för att kunna lära känna honom. Det man behöver lära känna som kristen är Guds vilja - och den kan vi redan!

Och du skall älska HERREN, din Gud, av hela ditt hjärta och av hela din själ och av all din kraft. Det är det första och största budet. Sedan kommer - Du skall älska din nästa som dig själv!
2008-06-10, 20:20
Medlem
Citat:
Man behöver inte förstå sig på Guds natur för att kunna lära känna honom. Det man behöver lära känna som kristen är Guds vilja - och den kan vi redan!

Och du skall älska HERREN, din Gud, av hela ditt hjärta och av hela din själ och av all din kraft. Det är det första och största budet. Sedan kommer - Du skall älska din nästa som dig själv!

Det står "lär känna DIG"

Inte hans vilja.
2008-06-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ja så är det kanske... Men var i bibeln står det att Jesus började regera 1914?
I Uppenbarelseboken???? Vart står det att Jesus sattes som konung i
samband med att Satan slungades ner till jorden? Vilka bibelställen finns som
stödjer att Jesus skulle vara närvarande och regerande och att det skulle
ske 1914?

Uträkningen känner jag till... Men sambandet med upp. och Jesus som konung..
Bibelställen tack?

Jag vet vad du vill veta och jag ska verkligen försöka finna svaren. Har dem inte i huvudet. Tycker själv det blir intressant att se vad jag kan leta upp. Tror inte att jag ens reflekterat så över detta. Känner mig lite snurrig just nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in