2008-07-17, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz

Jag kan inte påstå att jag representerar en kristen organisation, det gör du.

Ja och?

Du är så snabb att döma och mena att jag beter mig på ett okristet sätt när jag bara pekar på fakta. Jag kan väl inte hjälpa att det inte alltid är kul att höra.
Antingen så kommer Harmageddon eller så gör det inte det. Och kommer det blir alla på jorden medvetna om det. Sen visar det sig vem som hamnar var. Gäller precis varenda kotte på Tellus.
2008-07-17, 12:17
Medlem
Citat:
Föra Guds talan, haha Bättre än så kan du väl?

Är det endast er rättighet att göra det? Föra Guds talan?

Vanligt, ja det är det tyvärr, man kan inte bara utgå från sig själv i allt Leviticus,
det finns oerhört många individer som inte klarar av de påfrestningar det
innebär att bli utesluten. Finns information om detta som jag läst någonstans,
om hur vanligt det är, tyvärr allt för vanligt, får återkomma med källa.

Hjälpkällan?

Jag trodde det var Guds ord som talar om Harmageddon....du kanske missat det? Upp 16:16. Tror jag att det va.
Bibeln talar för sig själv.
2008-07-17, 12:24
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Ja och?

Du är så snabb att döma och mena att jag beter mig på ett okristet sätt när jag bara pekar på fakta. Jag kan väl inte hjälpa att det inte alltid är kul att höra.
Antingen så kommer Harmageddon eller så gör det inte det. Och kommer det blir alla på jorden medvetna om det. Sen visar det sig vem som hamnar var. Gäller precis varenda kotte på Tellus.

I samma andetag har du sagt att jag valt fel sida. haha du är ju rolig, okristet
tankesätt, skyll inte ifrån dig. Ok kanske i din "kristna värld", kärlekslöst tankesätt
då. ;-)
2008-07-17, 12:25
Medlem
Citat:
I samma andetag har du sagt att jag valt fel sida. haha du är ju rolig, okristet
tankesätt, skyll inte ifrån dig. Ok kanske i din "kristna värld", kärlekslöst tankesätt
då. ;-)

Har JAG sagt att du valt fel sida?? Nu får du gå och kamma dig.
2008-07-17, 12:26
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Hjälpkällan?

Jag trodde det var Guds ord som talar om Harmageddon....du kanske missat det? Upp 16:16. Tror jag att det va.
Bibeln talar för sig själv.

Har du helt missat tråden? Vi pratade om era gissningar hit och dit, nu
babblar du om Harmageddon igen. Är det argumentet det enda du har mot
mig nu?
2008-07-17, 12:31
Medlem
Tuzz....
Den Gud du menar att du fortfarande tror på accepterar inte vilket liv som helst. Läs din bibel och se själv.
Sen om du kommer fram till att ditt liv är i enlighet med hans vilja är inte min sak att orda om, men han kommer att ta bort de som inte följer honom. Och det är inte mitt påhitt. Det tror jag att du vet, med tanke på vad du tidigare skrivit.
Du kallar mig för okristen och kärlekslös när jag säger det som finns i bibeln, att Harmageddon kommer att göra en rensning bland människor. Får och getter. Det är bibliskt. Inte mitt påhitt. Läs själv.
I så fall är den Gud du fortfarande säger dig tro på oxå okristen och kärlekslös, för det är han som ligger bakom skriften.
Förstår du vad jag menar?
2008-07-17, 12:32
Medlem
Citat:
Har du helt missat tråden? Vi pratade om era gissningar hit och dit, nu
babblar du om Harmageddon igen. Är det argumentet det enda du har mot
mig nu?

Jag är kvar i resonemanget som startade dina påhopp.
2008-07-17, 12:33
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Och varför skulle jag försöka skrämma dig?!?
Det är inte det jag skriver som skrämmer dig, utan din egen rädsla att du gjort fel val.Jag skrev inte "vi får se" utan jag skrev "tids nog lär du få se" och det är så det funkar. Det är ju knappast mitt fel. Harmageddon kommer eller kommer inte vad jag än skriver.
Vad i dessa meningar förstår du inte??

Så som jag tolkar det hela, är det du som tror att du har sanningen, så betydelsen
av detta påstående att jag är "rädd för att jag har gjort fel val"..
Är något som enbart ligger i dina tankar och funderingar. Inte mina...

Varför skriver du inte att jag (Tuzz) är rädd för att du (Leviticus) har gjort fel val?
2008-07-17, 12:36
Medlem
Citat:
Så som jag tolkar det hela, är det du som tror att du har sanningen, så betydelsen
av detta påstående att jag är "rädd för att jag har gjort fel val"..
Är något som enbart ligger i dina tankar och funderingar. Inte mina...

Varför skriver du inte att jag (Tuzz) är rädd för att du (Leviticus) har gjort fel val?

Jag tolkade din kraftiga reaktion tidigare som att du har oro ang om du gjort fel val i och med att inte bli återupptagen.
Annars förstår jag inte din starka reaktion på mina ord om att tids nog får man se...osv. Det kändes som du tog det personligt.

Skulle jag säga "tids nog lär du få se" till ngn som inte tror skulle den personen antagligen rycka på axlarna.
2008-07-17, 12:37
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Tuzz....
Den Gud du menar att du fortfarande tror på accepterar inte vilket liv som helst. Läs din bibel och se själv.
Sen om du kommer fram till att ditt liv är i enlighet med hans vilja är inte min sak att orda om, men han kommer att ta bort de som inte följer honom. Och det är inte mitt påhitt. Det tror jag att du vet, med tanke på vad du tidigare skrivit.
Du kallar mig för okristen och kärlekslös när jag säger det som finns i bibeln, att Harmageddon kommer att göra en rensning bland människor. Får och getter. Det är bibliskt. Inte mitt påhitt. Läs själv.
I så fall är den Gud du fortfarande säger dig tro på oxå okristen och kärlekslös, för det är han som ligger bakom skriften.
Förstår du vad jag menar?

Ja men kärnpunkten är ändå avsaknad av ödmjukhet då man är så dödsäker
på att JV är sanningen, det är faksitsk så att ni skiljer er inte nämnvärt
från andra kristna organisationer, ni har inte ensamrätt på att ha
kärlek inbördes, snarare är JV relativt kärlekslösa.

Det är enskilda individer som har kärlek innbördes, så om harmageddon kommer
spelar det ingen roll om du är JV / Katolik eller Pingst osv...

Så länge du inte har kärlek innbördes så... Ser du en sann kristen...
2008-07-17, 12:39
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Jag tolkade din kraftiga reaktion tidigare som att du har oro ang om du gjort fel val i och med att inte bli återupptagen.
Annars förstår jag inte din starka reaktion på mina ord om att tids nog får man se...osv. Det kändes som du tog det personligt.

Skulle jag säga "tids nog lär du få se" till ngn som inte tror skulle den personen antagligen rycka på axlarna.

Tar jag det personligt? Jasså, att du med din fasta övertygelse om hur
slutet "bör se ut" vad som händer med de uteslutna?

hehe du är rolig du..

Det räcker med att jag VET vad du tror...
2008-07-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ja men kärnpunkten är ändå avsaknad av ödmjukhet då man är så dödsäker
på att JV är sanningen, det är faksitsk så att ni skiljer er inte nämnvärt
från andra kristna organisationer, ni har inte ensamrätt på att ha
kärlek inbördes, snarare är JV relativt kärlekslösa.

Det är enskilda individer som har kärlek innbördes, så om harmageddon kommer
spelar det ingen roll om du är JV / Katolik eller Pingst osv...

Så länge du inte har kärlek innbördes så... Ser du en sann kristen...

Vad vet jag om vad som kommer att hända vid Harmageddon??
Ingenting.

Det är Gud som bestämmer och som sköter dömandet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in