Citat:
Ursprungligen postat av LadyDoOrDie
Det där (det jag fetstilat) är intressant! Hur menar du att Bibelns profetior uppfylls?
Jordbävningarna, eller naturkatastroferna öht, är inte fler nu än de var för tvåhundra år sedan. Krigen är inte fler, även om de självklart är "värre" pga nya vapen osv.
Klimatförändringarna beror till en del på människors inverkan, men klimatet har ju alltid gått i "cykler" med istider osv.
Jordbävningarna, eller naturkatastroferna öht, är inte fler nu än de var för tvåhundra år sedan. Krigen är inte fler, även om de självklart är "värre" pga nya vapen osv.
Klimatförändringarna beror till en del på människors inverkan, men klimatet har ju alltid gått i "cykler" med istider osv.
Jag läste i en dagstidning så sent som förra veckan, för att ta ett exempel, en kvinna som är kunnig på området naturkatastrofer...de har ökat väsentligt senaste...åren. Typiskt att jag inte minns några siffror. Jag var inte heller helt säker på att det var så, så jag blev lite överraskad och tänkte att jag skulle memorera det som stod där. Så bra gick det.
Klimatförstörelsen gör ju sitt till och att det går i en rasande takt kan väl ingen förneka. Arter dör ut fortare nu än någonsin. Det där med naturliga cykler hör inte till resonemanget med vad som händer nu. Men egentligen spelar det mindre roll, för det står inte direkt om just naturkatastrofer i bibeln. I Uppenbarelseboken nämns det däremot i ett ställe att "Gud ska störta dem i fördärvet som fördärvar jorden". Och när det skrevs var människan knappast kapabel att fördärva jorden, så det handlar om en tid som mer kan liknas vid vår....?
Grejen med detta sammansatta tecken var att det skulle kunna observeras globalt, alla på jorden ska vara medvetna om vad som händer, och så är det. Vapnen är mkt riktigt värre idag. Förr stred man "man mot man", idag skickar man iväg bomber och dödar allt som kommer i dess väg. Brottsligheten är oxå råare och går längre ner i åldrarna. Osv.
Den som säger att det är som det alltid varit blundar för verkligheten och uppfyller därmed oxå vad bibeln säger om människors inställning till varningarna, "de tar ingen notis" och "i de sista dagarna ska det komma hånfulla människor med sitt hån och löje, vilka vandrar efter sina egna begär och säger -Var är denna hans utlovade närvaro? Från den dag våra förfäder somnade in i döden förblir ju allt precis som det var från skapelsens början".(2 Petr 3:3,4)