Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
Kan vara lite mitt fel då jag bad folk ta det lugnt med just den kombon, en flicka dog ju av denna kombo. Bra att du klarat dig, Men tycker det är fel att utgå ifrån "jag har klarat mig" argumentet. Jag menar, jag har klarat benso+opi många gånger, men rätt som det är så dör jag kanske i den kombon, det är många andra som gjort det iallafall.
Jovisst, hörde om den där historien om den unga tjejen som dog av kombinationen. Frågan är bara, hur stora mängder mephedrone tog hon, hade hon även andra droger i kroppen som inte syndes vid analys, hur mycket drack hon? osv osv.. Jag tvivlar starkt på att det ENBART var Mephedrone och cannabis som hon dog av. Eller helt enkelt en stor överdos av meph. Rökat hade säkert ingen betydelse.. Aldrig hört talas om att röka i kombination med vilka andra droger som helst skulle vara dödligt. Det är snarare så att det är den andra drogen i fråga som överdoserats.
Däremot känner jag nog minst ett tjog av personer, om inte alla människor som brukat meph, som jag känner som har gjort kombinationen ett flertal gånger. Själv har jag inte bara blandat meph och röka. Även andra stimulanter, lugnande och lustgas SAMTIDIGT. Visst, kanske bara haft tur likaså mina
vänner.
Bara spekulationer men du kan ha helt rätt. Meph och röka kanske är direkt dödligt.
Mvh
Har dessutom för mig att källan är från aftonhoran så vad ska man tro.