2024-06-11, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FattigBroccoli
Hur gör jag för att få bäst effekt?
Blå, väntar 20 min och sen röker h, eller hur gör ni?
Mängd?

Ingen moralpredikan tack!

ok ska inte ge en moral predikan, du vet ju själv att det är farligt pricis som jag. nu tycker jag inte om att röka saker men det beror såklart på din dags form och tolerans och vad du har i kroppen. jag undviker det själv pga risken, har mist vänner på liknande sätt. inom vården används ibland diazepam och morfin i låga doser. tänk på att olika saker går ut i kroppen olika fort och hur de administreras också men sen bryts de ner olika fort i kroppen också. fick kämpa med min moral predikan haha men den ordningen du skriver är väl kanske mindre farlig vet inte och vill inte uppmana någon som läser att blanda
Citera
2024-06-14, 08:10
Medlem
2rs2pures avatar
Amfetamin + subutex, kaskadspyr, "spända muskler".

Drog en sisådär mellanstor lina amfetamin kl 20:30, (med viss tolerans) sedan vid 22 tiden drog jag en lina subutex kanske lite över 1mg, har haft ca 1 månad uppehåll på sub då jag har en tendens att ta varje dag när jag väl köper ett par tabletter, så tar lite pause mellan för att inte toleransen ska skjuta i höjden plus att jag förr varit beroende av det, men antar viss tolerans ligger kvar länge ändå.

Har tagit mycket opiater i mitt liv och har aldrig någonsin spytt på det, något litet illamående har jag såklart kunnat få men försvinner alltid med några sippar vatten, men nu då jag tog blandade med tjack (vilket jag aldrig tidigare kombinerat men hade läst på flashback att det skulle vara en skön kombo, så länge man inte har nå hjärt och-kärlsjukdomar/ofta blandar upp&ner.

Så fort subben började kicka in behövde jag spy ganska omgående.
Fyllde på sen med lite vatten efteråt varpå jag igen spydde. Väntade en stund och drack sen vatten, gick okej ett tag men åt sen ca 40 min senare en banan då jag inte ätit mycket i.o.m amfetaminet och kände omgående hur det vände i magen, spydde återigen.
Varför gör blandningen att jag blir så här extremt illamående när jag annars är en av de som inte brukar få det av subutex.

Har även på det i högra benet rätt så rejäla spänningar från och till, inte så pass att det krampar (tror jag) men ändå underlig känsla.

Blir jag dålig pga blandningen?
Är de säkert att gå och lägga sig och försöka sova nu med?
Har sovit jävligt dåligt såklart pga amfetamin lite till å från senaste tiden så skulle vara underbart om åtminstone nu subben sen helt tog över så jag fått sömn.
Citera
2024-06-19, 21:40
Medlem
Kido-ns avatar
Sub och Tram

Jag brukar käka 800 mg Tram per dag. 400 mg morgon och 400 mg kväll. Tram var slut så jag tog 8 mg sub kl 4 på morgonen. En till 8 mg Sub kl 18. Tog en Tram 225 kl 21. En tidigare okänt för mig variant som kallas TramaKing. Röd tablett med skåra (kors). Det är 100 mg Tramadol och resten är Carisoprodol i de här tabletterna.
Blir det knas?
Citera
2024-06-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kido-n
Jag brukar käka 800 mg Tram per dag. 400 mg morgon och 400 mg kväll. Tram var slut så jag tog 8 mg sub kl 4 på morgonen. En till 8 mg Sub kl 18. Tog en Tram 225 kl 21. En tidigare okänt för mig variant som kallas TramaKing. Röd tablett med skåra (kors). Det är 100 mg Tramadol och resten är Carisoprodol i de här tabletterna.
Blir det knas?

Knas tror jag inte men trammen lär väl ge samma effekt som en ipren så förstår inte varför du tog den. Carisoprodol är sannolikt lugnt om du inte är helt svängd
Citera
2024-06-19, 22:43
Medlem
Kido-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Knas tror jag inte men trammen lär väl ge samma effekt som en ipren så förstår inte varför du tog den. Carisoprodol är sannolikt lugnt om du inte är helt svängd
Tack för svaret. Jag förstår inte heller varför jag poppade den. Jag tog i alla fall 100 mg istället för 400 mg.
Citera
2024-06-20, 00:02
Moderator
Morfar-52s avatar
"Sub och Tram" infogad från drogakuten./mod
Citera
2024-06-23, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2rs2pure
Amfetamin + subutex, kaskadspyr, "spända muskler".

Drog en sisådär mellanstor lina amfetamin kl 20:30, (med viss tolerans) sedan vid 22 tiden drog jag en lina subutex kanske lite över 1mg, har haft ca 1 månad uppehåll på sub då jag har en tendens att ta varje dag när jag väl köper ett par tabletter, så tar lite pause mellan för att inte toleransen ska skjuta i höjden plus att jag förr varit beroende av det, men antar viss tolerans ligger kvar länge ändå.

Har tagit mycket opiater i mitt liv och har aldrig någonsin spytt på det, något litet illamående har jag såklart kunnat få men försvinner alltid med några sippar vatten, men nu då jag tog blandade med tjack (vilket jag aldrig tidigare kombinerat men hade läst på flashback att det skulle vara en skön kombo, så länge man inte har nå hjärt och-kärlsjukdomar/ofta blandar upp&ner.

Så fort subben började kicka in behövde jag spy ganska omgående.
Fyllde på sen med lite vatten efteråt varpå jag igen spydde. Väntade en stund och drack sen vatten, gick okej ett tag men åt sen ca 40 min senare en banan då jag inte ätit mycket i.o.m amfetaminet och kände omgående hur det vände i magen, spydde återigen.
Varför gör blandningen att jag blir så här extremt illamående när jag annars är en av de som inte brukar få det av subutex.

Har även på det i högra benet rätt så rejäla spänningar från och till, inte så pass att det krampar (tror jag) men ändå underlig känsla.

Blir jag dålig pga blandningen?
Är de säkert att gå och lägga sig och försöka sova nu med?
Har sovit jävligt dåligt såklart pga amfetamin lite till å från senaste tiden så skulle vara underbart om åtminstone nu subben sen helt tog över så jag fått sömn.

Sent svar men de två substanserna är okej att kombinera. Amfetamin är ju stimulerande och buprenorfin dämpande så de tar delvis ut varandra men helt ofarligt att kombinera. Skulle nog säga att det ger ett skönt rus men det är mycket individuellt. Opioider (buprenorfin) kan ge illamående som biverkan men det kan vara många andra orsaker till att du kräktes också. Buprenorfin har också, till skillnad från andra opioider, en verkningsmekanism som begränsar den hämmande effekten på i synnerhet hjärt- och andningsfunktion. Så det är en "säker" opioid.

Undrar hur det gick för dig? Kunde du sova? Har du testat igen?
Citera
2024-06-23, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vetinte860
Vad händer om man tar mycket tramadol och benzo tillsammans?

BZRA och tramadol är båda seedande substanser. Effekten blir således additiv vilket resulterar i att man blir ordentligt trött - beroende på mängd. Sederingen får absolut inte bli för djup för då finns risk för andningsdepression, koma och död. Så ta det verkligen lugnt! Förutom det kommer du uppleva de sedvanliga effekterna av vart och ett av preparaten. De har ingen direkt farmakodynamisk- eller farmakokdnetisk interaktion mellan varandra och går därför bra att kombinera men tänk på ovanstående. Dock har jag ej undersökt samtliga BZRA utan kollat de vanligaste. Om det är någon ovanlig bensodiazepin du tänkte prova kan jag kolla just den.
Citera
2024-06-23, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cantu
Är det safe att ta tramadol sandoz 200mg med 50mg sertralin? Vet att det finns risk för Serotonergt syndrom men 50mg är ju ganska låg dos på sertralin.

Det finns vissa risker men vid försiktighet är dessa hanterbara. Såväl tramadol som sertralin sänker kramptröskeln vilket alltså predisponerar för kramper. I synnerhet om fler kramtröskelsänkande läkemedel tas samtidigt och om man dessutom har en historia av att ha haft kramper tidigare kon kombinationen vara olämplig.

Den andra risken handlar om att utveckla ett serotonergt syndrom eftersom båda preparaten är serotoninaktiva. Optimalt är att välja andra läkemedel men går inte det behöver försiktighet vidtas. Dvs långsam dosökning och att vara ytterst observant på seratonerga biverkningar. Symtom på serotonergt syndromkan vara förändrad psykisk status, autonom instabilitet, neuromuskulära avvikelser och/eller gastrointestinala symtom. Det är ett potentiellt mycket farligt tillstånd och då ska man åka till en akutmottagning omedelbart. Men som sagt - var observant och uppträder symtom som är avvikande och obehagliga så slutar man ta medicinen och kontaktar sjukvården. Det är så gott som alltid behandlingsbart men viktigt att komma in i tid.

Prata också med din läkare - såklart!
Citera
2024-06-30, 02:53
Medlem
11.Enzos avatar
Tjena, tror redan nån nisse har frågat dehär förut men jag sitter precis och drar lite 3cmc och funderar på om jag kan göra de eftersom jag äter setralin dagligen 200mg så tänkte jag att de kan inte bara vara ecstacy som är farligt att blanda med SSRI meds så nu har jag ju liksom redan börjat men jag förstår vad som andra säger med att dom inte känner nånting efter själva ruset går ut på att du skickar ditt serotonin, dopamin och noradrenalin i taket så jag känner liksom fortfarande denhär lugnande känsla eftersom jag också har grov adhd så får jag ju den neråtgående effekten av centralstimulantiana droger, däremot så kan jag säga att den otroliga kåtheten jag tidigare känt då jag inte ätit SSRIs mediciner finns inte här nu och antar att de har med dopamin utsöndringen men SSRI hämmar väll serotonin bara och inte dopamin va? Jag är tidigare erfaren av tjack mest men också en del 3cmc, 2mmc, hasch, ecstacy, tramadol mm.
Citera
2024-07-04, 14:22
Medlem
DeletedUsers avatar
Vad kan jag förvänta mig av att blanda lergigan med alkohol?
Hört att det kan leda till medvetslöshet men antar att det förekommer om man blandar med höga doser.
50mg lergigan och en halv flaska vin borde väl göra en lagom groggig eller borde jag ta mer?
Citera
2024-07-06, 13:21
Medlem
Någon som har erfarenhet av att blanda svamp+kratom? Tar ut/förstärker varandra? Vilken ska man ta först? Är kratom bra att landa på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in