2009-11-10, 11:48
Medlem
JackArrows avatar
Pallar inte ens spekulera eller diskutera med folk om Zlatan. Ska bli kul dock kul att se vad Hamrén kan göra med landslaget när det gäller att kvala nästa mästerskap. Hoppas han bjuder på roligare fotboll.
2009-11-10, 11:59
Medlem
FreddeCMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilianRail
men lägger han av i landslaget redan så kan han dra åt helvete.

Du har en poäng
2009-11-10, 12:35
Bannlyst
Äntligen är Zlatan borta!

43 % tycker att "äntligen är Zlatan borta".

http://www.voter.se/livsstil-6/vilka-kanslor-har-du-nar-du-hor-att-zlatan-ar-valdigt-tveksam-till-fortsatt-spel-i-landslaget-461.ht ml

Jag håller med, Zlatan ska bort! Svenska landslaget måste ska kunna klara sig utan divor.
2009-11-10, 12:49
Medlem
Stigmata01s avatar
Trist att Zlatan slutar dock är det inte hela världen. Personligen tycker jag det var längesedan han gjorde en match i landslaget där man kände att han var taggad.
Tror han både hjälper och stjälper landslaget då all focus ligger på honom både innan och efter match, vilket kan få de andra spelarna känna sig betydelselösa. Ser fram emot ett par landskamper utan honom, Sverige ska enligt min mening spela nordeuropeisk fotboll där laget och inte individen står i focus.

Edit: Har under längre tid känts det som om vi har landslaget + Zlatan, där Zlatan betraktas som en frälsare och landslaget ett verktyg till frälsaren.
Senast redigerad av Stigmata01 2009-11-10 kl. 12:56.
2009-11-10, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Trist att Zlatan slutar dock är det inte hela världen. Personligen tycker jag det var längesedan han gjorde en match i landslaget där man kände att han var taggad. Tror han både hjälper och stjälper landslaget då all focus ligger på honom både innan och efter match, vilket kan få de andra spelarna känna sig betydelselösa. Ser fram emot ett par landskamper utan honom, Sverige ska enligt min mening spela nordeuropeisk fotboll där laget och inte individen står i focus. I dagsläget känns det som om vi har landslaget + Zlatan inte landslaget som det borde vara.
Senast mot Danmark på Parken så var ju Zlatan hur bra som helst.

Det är ju så att hela Sveriges anfallsspel är byggt kring Zlatan, motståndarna gör allt för att neutralisera honom totalt och pang så får han inga ytor alls att spela på.. Hade varit lättare för att Zlatan och hela laget om det inte var sånt fokus kring honom, Sverige har en hel del bra kreativa spelare men blir alldeles för mycket spel kring Z hela tiden.
2009-11-10, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppah

Det är ju så att hela Sveriges anfallsspel är byggt kring Zlatan, motståndarna gör allt för att neutralisera honom totalt och pang så får han inga ytor alls att spela på.. Hade varit lättare för att Zlatan och hela laget om det inte var sånt fokus kring honom, Sverige har en hel del bra kreativa spelare men blir alldeles för mycket spel kring Z hela tiden.

Saken är den att jag tror Hamrén ser Zlatan som ett verktyg eller som ett extra drev(ifall han är motiverad såklart) och inte som någon Messiah som Lagerbäck gjorde med honom. För den taktik som Lagerbäck körde när Zlatan var på plan var i typ med Långa bollar på Zlatan, vilket motståndare lätt lista ut och punktmarkera honom, för mig Koeman sa precis detta innan Ungern-Sverige matchen.
2009-11-10, 13:11
Medlem
heyyoutheres avatar
Simon Bank behandlar detta ämne och kritiserar Hamréns agerande http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/bank/article6096075.ab
2009-11-10, 13:16
Medlem
Sweeper80s avatar
Finns ingen som helst anledning till spekulation kring detta. Lika intressant och självklart som huruvida det kommer att regna en dag i november.

Anledningen till att han har "slutat" i landslaget är att det inte är någon tävlingslandskamp på ett års tid. När det vankas EM-kval så kommer han vara tillbaka igen. Han är superstjärna tycker han själv och han ska därför inte spela någon landskamp som inte gäller något. Det är mycket enklare att säga att man slutar och säga att man är tillbaka senare, än att säga att man inte har lust att spela för landslaget om det inte är kval eller slutspel.
2009-11-10, 13:40
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppah

Sverige har samma problem som inter hade i CL, det räcker att sätta 3 man på Zlatte sen är Sveriges anfallsspel borta. Finns ingen annan som kan sätta målen. Elmander är bara tragisk och Berg måste man ge mer tid.
2009-11-10, 13:48
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Naturligtvis är det så. Zlatan kommer att stå på plan när kvalet drar igång i september - tro inget annat.

Jag hade iofs hellre sett att han valt Fredrik Ljungbergs linje ("jag vill inte spela träningsmatcher") än Larsson-linjen ("nu slutar jag"). Det hade varit mer reko.

Han får gärna köra Larsson-linjen, dvs säga att han slutar och sen komma tillbaka i all oändlighet....
2009-11-10, 13:54
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duraselka
43 % tycker att "äntligen är Zlatan borta".

http://www.voter.se/livsstil-6/vilka-kanslor-har-du-nar-du-hor-att-zlatan-ar-valdigt-tveksam-till-fortsatt-spel-i-landslaget-461.ht ml

Jag håller med, Zlatan ska bort! Svenska landslaget måste ska kunna klara sig utan divor.

Det är kul att vissa vill ha bort en av världens bästa spelare i landslaget. Visst ska man tro på sitt land, men ne. Sverige är inget utan Zlatan imo. Lycka till med att kvala in till EM/VM utan Zlatan.

Andra länder verkar mer acceptera Zlatan än Sverige? Ingen annan skulle tveka att ta in Zlatan i ett landslag, förutom Sverige då.
2009-11-10, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Det är kul att vissa vill ha bort en av världens bästa spelare i landslaget. Visst ska man tro på sitt land, men ne. Sverige är inget utan Zlatan imo. Lycka till med att kvala in till EM/VM utan Zlatan.

Andra länder verkar mer acceptera Zlatan än Sverige? Ingen annan skulle tveka att ta in Zlatan i ett landslag, förutom Sverige då.
Grejen är att vi vill att han ska spela i landslaget, men nu när han gnäller och säger nej jag vet inte och velar fram och tillbaka.
Då kan ha dra åt helvete. Det ska vara en ära att ta på sig tröjan inte ett måste som gör att han suckar hela tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in