2009-11-10, 14:03
Medlem
davveboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Det är kul att vissa vill ha bort en av världens bästa spelare i landslaget. Visst ska man tro på sitt land, men ne. Sverige är inget utan Zlatan imo. Lycka till med att kvala in till EM/VM utan Zlatan.

Andra länder verkar mer acceptera Zlatan än Sverige? Ingen annan skulle tveka att ta in Zlatan i ett landslag, förutom Sverige då.

Det handlar ju inte bara om att ha bort en av världens bästa spelare. Det handlar om att en av världens bästa spelare gör lite som han vill, vilket man enligt mig inte ska om man vill bli världens bästa spelare. Ingen spelare är större än laget, och Zlatan är verkligen inte större än Sverige som nation. Om han ska få spela i landslaget ska han spela på landslagets villkor, och inte sina egna. Oavsett hur bra han är, ska inte få köra med landslaget hur han vill. Dessutom har han inte presterat i landslaget. Skulle nog vara bättre för Sverige att spela in en annan anfallare i systemet än att ha en kaxig diva som tror att han är bäst i världen som kommer och gör som han vill, som dessutom drar ner laget på det.
Senast redigerad av davveboy 2009-11-10 kl. 14:07.
2009-11-10, 14:13
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Andra länder verkar mer acceptera Zlatan än Sverige? Ingen annan skulle tveka att ta in Zlatan i ett landslag, förutom Sverige då.
Sverige lyckas fenomenalt bra i landslags-fotboll sett till material om man jämför med övriga världen, så är det någon mentalitet som är vettig borde det ju vara Sveriges.

Zlatan är dock väldigt accepterad i Sverige nu för tiden, och har dessutom varit bra nästan varje landskamp senaste 1-1.5 åren. Riktigt bra vissa matcher.

Sverige som lag har dock inte riktigt nåt någon peak sedan spelet började byggas kring Zlatan. 2004 var han bara en del av laget, då klickade allt. Vi hade några spelare då som vi saknar nu, tex ljungberg, men vi behöver inte nödvändigtvis prestera sämre utan Zlatan. Det får visa sig.

Men lägg till att vi mot Albanien såg precis hur "bra" en omotiverad Zlatan är, så är det självklart att folk rycker på axlarna lite.

Sveriges primära uppgift är att bygga ett lag igen. Zlatans vara eller icke vara är väldigt sekundärt till den uppgiften, nära på försumbart. Men visst hoppas man han är motiverad när allvaret börjar.
2009-11-10, 14:55
Medlem
Sett som individuell spelare är Zlatans frånvaro inte möjlig att kompensera. Men det är mer komplicerat än så. Jag tror Sverige har väl så goda chanser att kvala in till EM utan som med Zlatan. Däremot kan vi aldrig nå de riktiga topparna i ett slutspel utan honom. Därtill är han alltför unik.
2009-11-10, 15:23
Medlem
lajjjbans avatar
Zlatan kan dra åt helvete! Han är en egotrippad jävla manbaby som är kvar i mellanstadiementaliteten. Han blev Lars Lagerbäcks fall när han bara gjorde det svårt för honom och splittrade sammanhållningen och den laganda som svenska landslaget vilat sina framgångar på genom åren.

Nu vill han att media ska suga hans bekräftelsekuk i månader framöver genom att "vara tveksam till landslaget".

Kicka den jäveln direkt och ge honom spanskt medborgaskap så kanske vi slipper den IQ-befriade jävla idioten för gott!

Edit: Ursäkta svordomarna, blir upprörd bara jag tänker på honom.
Senast redigerad av lajjjban 2009-11-10 kl. 15:38.
2009-11-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Zlatan kan dra åt helvete! Han är en egotrippad jävla manbaby som är kvar i mellanstadiementaliteten. Han blev Lars Lagerbäcks fall när han bara gjorde det svårt för honom och splittrade sammanhållningen och den laganda som svenska landslaget vilat sina framgångar på genom åren.

Nu vill han att media ska suga hans bekräftelsekuk i månader framöver genom att "vara tveksam till landslaget".

Kicka den jäveln direkt och ge honom spanskt medborgaskap så kanske vi slipper den IQ-befriade jävla idioten för gott!

Edit: Ursäkta svordomarna, blir upprörd bara jag tänker på honom.

Varför kan du " som påstår vara en IQ-maniac" inte ta hans plats i landslaget? Hade jag varit Zlatan så skulle jag inte ens spela för Sverige. Han är aldrig tillräckligt bra för det här landet vare sig han gör mål eller inte. Kritiker hit och dit över hans insats i matcher bla bla. Zlatan är inte en slav och ni bör respektera det han gör för att det är hans liv.
2009-11-10, 16:07
Medlem
davveboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
Varför kan du " som påstår vara en IQ-maniac" inte ta hans plats i landslaget? Hade jag varit Zlatan så skulle jag inte ens spela för Sverige. Han är aldrig tillräckligt bra för det här landet vare sig han gör mål eller inte. Kritiker hit och dit över hans insats i matcher bla bla. Zlatan är inte en slav och ni bör respektera det han gör för att det är hans liv.

Klart vi respekterar honom, men om man "känner" Zlatan kommer han återvända när EM-kval närmar sig vilket inte är acceptabelt. Om Zlatan nu har valt Sverige som land får han väl anpassa sig efter det och spela för landet. Ingen som tvingade honom att välja Sverige. Sverige som nation är heller ingen "slav" och ska inte anpassa sig efter en spelare som inte ens är intresserad av att representera nationen.
2009-11-10, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
Klart vi respekterar honom, men om man "känner" Zlatan kommer han återvända när EM-kval närmar sig vilket inte är acceptabelt. Om Zlatan nu har valt Sverige som land får han väl anpassa sig efter det och spela för landet. Ingen som tvingade honom att välja Sverige. Sverige som nation är heller ingen "slav" och ska inte anpassa sig efter en spelare som inte ens är intresserad av att representera nationen.

Zlatan valde inte Sverige som land, det är hans föräldrar som valde det. Han har anpassat sig tillräckligt bra som vilken landsman som helst. Han har familj här, betalar skatt, begår inga brott etc. Sverige bör f.ö inte försöka anpassa sig efter spelarna för att det är deras vilja att spela i landslaget, vill man så gör man det och vill man inte då ska man inte kritiseras och förolämpas för det.

Ni svenskar tror att ni äger honom för att han är invandrare.
2009-11-10, 16:17
Bannlyst
Zlatan borde ha spelat för Kazahstan!
2009-11-10, 16:46
Medlem
LikeAGloves avatar
Har alltid försvarat Zlatan i vått och torrt men nu får det snart vara nog, antingen spelar du och håller käften eller så har ditt tåg lämnat stationen, svårare än så ska det inte behöva vara. Sen kan Hamrén visa lite fingertoppskänsla och låta han slippa spela träningslandskamper mot Moldavien mitt i säsongen kanske

Jag är fortfarande av uppfattningen att dom bästa matchera landslaget har genomfört under de senaste 5 åren var EM kvalet mot Spanien hemma och första halvleken borta mot Danmark, sistnämnda kanske det bästa Sverige presterat någonsin? Och Zlatan var inte på planen i någon av matcherna
2009-11-10, 17:04
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Zlatan valde inte Sverige som land, det är hans föräldrar som valde det. Han har anpassat sig tillräckligt bra som vilken landsman som helst. Han har familj här, betalar skatt, begår inga brott etc. Sverige bör f.ö inte försöka anpassa sig efter spelarna för att det är deras vilja att spela i landslaget, vill man så gör man det och vill man inte då ska man inte kritiseras och förolämpas för det.

Ni svenskar tror att ni äger honom för att han är invandrare.

Jag tuggar fradga över din dumhet. Ingen väljer väl sitt land????? Han betalar väl inte en krona i skatt här heller, varför det nu skulle vara nödvändigt? Han tycker sig stå över landslaget vilket är förkastligt. Ingen står över sitt landslag. Sen är det enda han gör är att skapa osämja och dålig moral i landslaget.
2009-11-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Jag tuggar fradga över din dumhet. Ingen väljer väl sitt land????? Han betalar väl inte en krona i skatt här heller, varför det nu skulle vara nödvändigt? Han tycker sig stå över landslaget vilket är förkastligt. Ingen står över sitt landslag. Sen är det enda han gör är att skapa osämja och dålig moral i landslaget.

Idiot, läs igen vad jag citerade.

Citat:
Ursprungligen postat av davveboy

Klart att han skattas
Du vet ingenting om vad han själv tycker, enda du skriver en massa trams som du får från aftonhoran. Om ni tycker att det enda han gör är att skapa osämja och dålig moral i laget då borde ni bli nöjda över hans beslut att inte spela för er längre.
2009-11-10, 17:30
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Idiot, läs igen vad jag citerade.

Klart att han skattas
Du vet ingenting om vad han själv tycker, enda du skriver en massa trams som du får från aftonhoran. Om ni tycker att det enda han gör är att skapa osämja och dålig moral i laget då borde ni bli nöjda över hans beslut att inte spela för er längre.

Menar du att Zlatan är reggad och betalar svensk skatt på de miljoner han tjänar?

Ja, jag är överlycklig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in