2009-09-08, 14:07
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
själv tycker jag 2002-2003 zlatan var snabbare och mer alert. Om du kollar var han tanig på den tiden, men också väldigt explosiv.

idag är zlatan mer rutinerad, mer tyngd och mindre snabbhet.

Han var väl som bäst runt 2004-05 när han fortfarande hade kvar en hel del kvickhet men samtidigt hade fått den där råstyrkan som gör att försvararna bara studsar iväg när de försöker tackla honom.
2009-09-08, 14:13
Medlem
Brum8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Han var väl som bäst runt 2004-05 när han fortfarande hade kvar en hel del kvickhet men samtidigt hade fått den där råstyrkan som gör att försvararna bara studsar iväg när de försöker tackla honom.

Jo han har blivit vek av knä skadan och inte satsar lika hårt nu, men i barca kommer han nog klämma ut det sista skulle jag tro... bara han får lite passningar
2009-09-08, 15:47
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Zlatan på konferansen idag.

zlatan är väl bara 27/28? Slutar zlatan snart, så kommer jag fan inte följa landslaget.
Zlatan är knappast spelaren som lirar tills han är 34-35, utan han kommer lägga av när han känner att han är på väg neråt.....sen att han slutar i landslaget tidigare än hans karriär tagit slut ser jag inga som helst problem med.Det gör ju var och varannan spelare.
2009-09-11, 11:08
Medlem
J.R.s avatar
Zlatan retar upp Inter

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/spanien/zlatan/article5774234.ab
Själv så blir jag uppretad på aftonbladet som gjorde att jag slösade några minuter på att läsa denna "nyhet".
Zlatan har ju helt rätt och den enda som verkar ens brydd av hans uttalande är enligt artikeln Mancini som har spelat så lite att han inte ens borde vara tillfrågad.
Enligt Aftonbladet så har Materazzi tagit steget upp och är numera mittfältare
2009-09-11, 16:25
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/spanien/zlatan/article5774234.ab
Själv så blir jag uppretad på aftonbladet som gjorde att jag slösade några minuter på att läsa denna "nyhet".
Zlatan har ju helt rätt och den enda som verkar ens brydd av hans uttalande är enligt artikeln Mancini som har spelat så lite att han inte ens borde vara tillfrågad.
Enligt Aftonbladet så har Materazzi tagit steget upp och är numera mittfältare
Mancini ska ju bara hålla sin käft. Vidrigare kappvändare får man leta efter, dessutom en ytterst medioker fotbollsspelare. Pinsamt att han försöker "stå upp" för Inter (som att han bryr sig). Det hade gett en annan tyngd om det hade varit Zanetti som gått ut och sagt det.
2009-09-11, 16:27
Medlem
erikbes avatar
Med alla kids i landet som har Zlatan som förebild. Borde det då inte dyka upp någon ung spelare med liknande talang snart?
2009-09-11, 16:31
Medlem
Dekomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Borde det då inte dyka upp någon ung spelare med liknande talang snart?

Nej, för Zlatan är unik. Ingen annan spelare är så bra target men ändå ha en gudomlig teknik.
2009-09-11, 16:52
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekoman
Nej, för Zlatan är unik. Ingen annan spelare är så bra target men ändå ha en gudomlig teknik.

Jag satt och youtubade lite nämligen och såg klipp från hans tid i Ajax. Då kom han mycket med fart och snurrade upp försvararna. Inte så mycket långbollar på honom då va?
2009-09-11, 16:54
Medlem
Dekomans avatar
Citat:
Jag satt och youtubade lite nämligen och såg klipp från hans tid i Ajax. Då kom han mycket med fart och snurrade upp försvararna. Inte så mycket långbollar på honom då va?

Och deras försvarsspel är inte så mycket att hänga i julgranen.
2009-09-12, 12:59
Medlem
Jag vill höra ljudklippet där Zlatan dissar Laul. Finns det att höra någonstans tro?
2009-09-12, 13:46
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Med alla kids i landet som har Zlatan som förebild. Borde det då inte dyka upp någon ung spelare med liknande talang snart?

Jag tror inte att vi under våran livstid kommer att få se en annan svensk spelare utses till bäste spelaren i Serie A eller någon annan stor liga. Men vi kommer säkert få se ett gäng spelare som gör bra ifrån sig ute i europa och som under sin uppväxt haft Zlatan som förebild
2009-09-12, 14:12
Medlem
Mr Nosemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Jag tror inte att vi under våran livstid kommer att få se en annan svensk spelare utses till bäste spelaren i Serie A eller någon annan stor liga. Men vi kommer säkert få se ett gäng spelare som gör bra ifrån sig ute i europa och som under sin uppväxt haft Zlatan som förebild

Jag skulle inte kategorisera Serie A bland dom största ligorna. Serie A ligger i nivå med Frankrike, Portugals första ligor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in