Jag kan för allt i världen inte förstå uppståndelsen kring att Ibra tackat nej till en helt
betydelselös träningsmatch. Så som jag ser det är det bara bra att han inte är med mot Italien. Dels får han mer tid att koncentrera sig på Barcelona (som Barca-supporter tycker jag detta såklart är bra) och dels ges möjligheten för andra att ta chansen i landslaget, tänker framförallt på Berg, Toivonen och Hysén. Jag tror att Hamrén får det lättare att sätta ihop ett
lag utan Ibra då för mkt fokus läggs på honom när han är med. Lyckas Hamrén få landslaget att spela en offensiv och attraktiv fotboll är jag alldeles övertygad om att Ibra kommer vilja komma tillbaka. Förhoppningsvis kommer landslaget få en nystart med Hamrén och Ibra får tillbaka suget. En frisk och spelsugen Ibrahimovic är given i en svensk startelva, allt annat än nonsens.
Även om det inte framkommer något nytt, är här iaf en 9 minuter lång intervju med Ibra gjord av Sydsvenskan:
http://sydsvenskan.se/webbtv/webbtv_sport/article566377/TV-Se-hela-Zlatan-intervjun.html?refp=566371