2009-11-13, 10:18
Medlem
neguins avatar
Jag kan för allt i världen inte förstå uppståndelsen kring att Ibra tackat nej till en helt betydelselös träningsmatch. Så som jag ser det är det bara bra att han inte är med mot Italien. Dels får han mer tid att koncentrera sig på Barcelona (som Barca-supporter tycker jag detta såklart är bra) och dels ges möjligheten för andra att ta chansen i landslaget, tänker framförallt på Berg, Toivonen och Hysén. Jag tror att Hamrén får det lättare att sätta ihop ett lag utan Ibra då för mkt fokus läggs på honom när han är med. Lyckas Hamrén få landslaget att spela en offensiv och attraktiv fotboll är jag alldeles övertygad om att Ibra kommer vilja komma tillbaka. Förhoppningsvis kommer landslaget få en nystart med Hamrén och Ibra får tillbaka suget. En frisk och spelsugen Ibrahimovic är given i en svensk startelva, allt annat än nonsens.

Även om det inte framkommer något nytt, är här iaf en 9 minuter lång intervju med Ibra gjord av Sydsvenskan:

http://sydsvenskan.se/webbtv/webbtv_sport/article566377/TV-Se-hela-Zlatan-intervjun.html?refp=566371
2009-11-13, 10:37
Medlem
jugbandbluess avatar
Hur ofta var inte Ljungberg frånvarande ("skadad") när det var oviktiga matcher eller träning? Folk har inget närminne
2009-11-13, 11:45
Medlem
YakiDas avatar
Han verkar inte speciellt bra påläst eller briefad den nye tränaren Hamren.

Alla i landslaget och som rör sig runt omkring laget vet att Zlatan, Majstorovic och Mellberg riktigt hatar Ljungberg och hans käcke kompis Allbäck. Den största anledningen till att Ljungberg inte spelar längre var att han kände sig utfryst av Zlatan och gänget, dessutom trackades för att han är smygbög

Att sedan välja ut Allbäck som assisterande gör ju att Zlatan aldrig kommer komma tillbaka så länge Allbäck har något överhuvudtaget att säga till om.
2009-11-13, 13:33
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Jag kan för allt i världen inte förstå uppståndelsen kring att Ibra tackat nej till en helt betydelselös träningsmatch. Så som jag ser det är det bara bra att han inte är med mot Italien. Dels får han mer tid att koncentrera sig på Barcelona (som Barca-supporter tycker jag detta såklart är bra) och dels ges möjligheten för andra att ta chansen i landslaget, tänker framförallt på Berg, Toivonen och Hysén. Jag tror att Hamrén får det lättare att sätta ihop ett lag utan Ibra då för mkt fokus läggs på honom när han är med. Lyckas Hamrén få landslaget att spela en offensiv och attraktiv fotboll är jag alldeles övertygad om att Ibra kommer vilja komma tillbaka. Förhoppningsvis kommer landslaget få en nystart med Hamrén och Ibra får tillbaka suget. En frisk och spelsugen Ibrahimovic är given i en svensk startelva, allt annat än nonsens.

Även om det inte framkommer något nytt, är här iaf en 9 minuter lång intervju med Ibra gjord av Sydsvenskan:

http://sydsvenskan.se/webbtv/webbtv_sport/article566377/TV-Se-hela-Zlatan-intervjun.html?refp=566371
Uppståndelsen är väl snarare att Zlatan sagt att han tvekar på att fortsätta i landslaget snarare att han inte kommer vara med mot Italien.
2009-11-13, 14:07
Medlem
ut med allbäck, jävla sopa har ingen träningserfarenhet
2009-11-13, 14:19
Medlem
-Salo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
ut med allbäck, jävla sopa har ingen träningserfarenhet

Kanske lite småkorkat att kalla honom för sopa innan man vet vad han går för. Eftersom han inte har någon tränarerfarenhet kan du ju omöjligt veta hur han är som tränare...
2009-11-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YakiDa

Alla i landslaget och som rör sig runt omkring laget vet att Zlatan, Majstorovic och Mellberg riktigt hatar Ljungberg och hans käcke kompis Allbäck. Den största anledningen till att Ljungberg inte spelar längre var att han kände sig utfryst av Zlatan och gänget, dessutom trackades för att han är smygbög

Att sedan välja ut Allbäck som assisterande gör ju att Zlatan aldrig kommer komma tillbaka så länge Allbäck har något överhuvudtaget att säga till om.
Vad har dom emot Ljungberg och Allbäck då?

Jag har faktiskt funderat på varför inte Ljungberg spelar i landslaget längre. Så gammal är han ju inte, bara 32 år. Han verkar ju frisk och inte ha skadeproblem nu eftersom han spelar i USA. Är anledningen till att han inte är med verkligen för att han var utfryst av dessa tre herrar? Jävligt dåligt stil isåfall av dom. Zlatan är jag inte förvånad över att han kan bete sig som en barnunge, men Mellberg? Han är väl ändå jävligt vuxen och mogen och kan inte tänka mig att han skulle hålla på med sånt.
Senast redigerad av mysen 2009-11-13 kl. 14:41.
2009-11-13, 16:21
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YakiDa

Allbäck som assisterande förbundskapten är ingen permanent lösning. U21 har kvalmatch på söndag så Lennartsson kan inte va med A-landslaget vid den här samlingen. Vad har du för källa på att det finns/funnits en schism mellan Zlatan och Allbäck? När Allbäck pratat om Zlatan har det alltid varit i positiva ordalag (till skillnad från Ljungbergs sätt att uttala sig om Zlatan):
2009-11-13, 17:40
Medlem
P3RK3L3s avatar
Spelar ingen roll om det så varit självaste Pep Guardiola som valts till ass. kapten. Zlatan är grinig på landslaget för att han är en extremt dålig förlorare och han vill inte spela i klubbar som inte kan vinna stora guld. Som Svenska fotbollslandslaget. Eller Inter Milan. Det finns inget mer att diskutera i frågan egentligen.
2009-11-13, 19:45
Medlem
serbers avatar
Herregud vilka jävla spekulationer det ploppar upp och många tror sig veta exakt hur det var i landslaget också...när inte ens media som är på plats vid matcherna har någon som helst koll tror ni verkligen någon hobby expert på FB har kunskapen eller fakta att dra slutsatser i ämnet?

Allbäck fick hoppa in för att Lennartsson ska ha hand om u-21 runt samma datum, Hamrén känner Allbäck redan tidigare och Allbäck känner grabbarna i landslaget så det känns som en jättebra lösning om man vill ha inblick i gruppen och få en bra kontakt med spelare och alla runt omkring.
Det är den enda logiska förklaringen och som till viss del är fakta baserad då Lennartsson delen har förbundet själva gått ut med.

Zlatan kommer tillbaka nästa höst i landslaget, speciellt om han blir utan första platsen i CL, Ljungberg ser jag helst att han kommer tillbaka till Landslaget men det skulle bara hända om han spelade i Europa då han tycker det är jävligt jobbigt att sitta å flyga 15timmar till varje landslagssamling vilket i mina öron låter logiskt, dessutom är han skadefri då han hade något fel i höften tidigare som gjorde att han gick sönder väldigt lätt men med det fixat så kan han nu träna hårdare utan att ha glasleder som vi såg i Arsenal bla.
2009-11-13, 20:54
Medlem
-Salo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Herregud vilka jävla spekulationer det ploppar upp och många tror sig veta exakt hur det var i landslaget också...när inte ens media som är på plats vid matcherna har någon som helst koll tror ni verkligen någon hobby expert på FB har kunskapen eller fakta att dra slutsatser i ämnet?

Allbäck fick hoppa in för att Lennartsson ska ha hand om u-21 runt samma datum, Hamrén känner Allbäck redan tidigare och Allbäck känner grabbarna i landslaget så det känns som en jättebra lösning om man vill ha inblick i gruppen och få en bra kontakt med spelare och alla runt omkring.
Det är den enda logiska förklaringen och som till viss del är fakta baserad då Lennartsson delen har förbundet själva gått ut med.

Zlatan kommer tillbaka nästa höst i landslaget, speciellt om han blir utan första platsen i CL, Ljungberg ser jag helst att han kommer tillbaka till Landslaget men det skulle bara hända om han spelade i Europa då han tycker det är jävligt jobbigt att sitta å flyga 15timmar till varje landslagssamling vilket i mina öron låter logiskt, dessutom är han skadefri då han hade något fel i höften tidigare som gjorde att han gick sönder väldigt lätt men med det fixat så kan han nu träna hårdare utan att ha glasleder som vi såg i Arsenal bla.

Så sant som det är sagt, många tror sig veta...
2009-11-13, 21:10
Medlem
Det är alltid svart eller vitt när det gäller Zlatan. Ta det lugnt.

Han vill säkert spela i landslaget men verkar vara sliten och har familj som han vill värna om. Tror inte han tycker han är för fin för landslaget.

Säkert kommer han tillbaka omhan får vara ifred lite...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in