2009-11-10, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Det var väl framför allt daltandet han gillade......Lagerbäck smörade ju som f-n med Zlatan på slutet (dvs efter avstängningen i Gbg efter "festkvällen")

Det här uttalandet om att inte spela i landslaget ska nog bara ses som ett försök att få Hamrén att också börja dalta. Dessutom har väl Sverige inga tävlingsmatcher nästa år? Då spelar det ju mindre roll om Zlatan koncentrerar sig på Barcelona.
EM-kvalet börjar nästa höst.
2009-11-10, 08:47
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
EM-kvalet börjar nästa höst.

Mja, jo det gör det. I september, så det är nästan ett år utan tävlingsmatcher, inte nästa år som jag skrev. My bad.
2009-11-10, 09:36
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Helt rätt att Zlatan nobbar landslaget. Nu står de allihopa med skägget i brevlådan: pamparna Lagrell och Hamrén, hela "sportjournalistkåren" med "Olof Lundh" i spetsen och alla självutnämnda fotbollsförståsigpåare. En välbehövlig pungspark åt hela SvFF. Låt de stå och dregla som fågelholkar vid sidan av Camp Nou när Zlatan gör sina underverk. Det är fan inte mer än rätt. Heja Zlatan, du är större än svensk patetisk fotboll. Du behöver inte landslaget.

Nej, nu gör jag en helomvändning. Fy fan för Zlatan. Han pissar på den svenska fotbollen, och visar vilket uselt och patetiskt föredöme han är. Nej, tacka vet jag en spelare som David Beckham. Inte la han av inte när England missade EM. Nej, han kämpar vidare mot nästa mästerskap, som en sann nationalhjälte.
2009-11-10, 09:47
Bannlyst
I den här tråden verkar känslorna mellan er att pendla fram och tillbaka. Bryr ni er verkligen om Zlatan är kvar i landslaget eller inte?

Startade en omröstning i ämnet att kanalisera känslorna via.
Extern omröstning -->
http://www.voter.se/livsstil-6/vilka-kanslor-har-du-nar-du-hor-att-zlatan-ar-valdigt-tveksam-till-fortsatt-spel-i-landslaget-461.ht ml
2009-11-10, 09:50
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duraselka
I den här tråden verkar känslorna mellan er att pendla fram och tillbaka. Bryr ni er verkligen om Zlatan är kvar i landslaget eller inte?

Extern omröstning -->
http://www.voter.se/livsstil-6/vilka-kanslor-har-du-nar-du-hor-att-zlatan-ar-valdigt-tveksam-till-fortsatt-spel-i-landslaget-461.ht ml

Jag vill kunna rösta på fler alternativ i omröstningen.
2009-11-10, 09:56
Medlem
MrWits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duraselka

Extern omröstning -->

Var är alternativet "Landslaget förlorar en dimension i sitt spel men har ändå möjlighet att klara sig vidare"?

Hur menar du att landslaget skulle kunna spela "som vanligt"?
2009-11-10, 10:18
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Till
Den är inte mycket brantare nu än innan. Se det som ett break från landslagsspel ett tag. Han gör en Henke fattar du väl??

Naturligtvis är det så. Zlatan kommer att stå på plan när kvalet drar igång i september - tro inget annat.

Jag hade iofs hellre sett att han valt Fredrik Ljungbergs linje ("jag vill inte spela träningsmatcher") än Larsson-linjen ("nu slutar jag"). Det hade varit mer reko.
2009-11-10, 10:33
Medlem
s0pkvasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWit
Var är alternativet "Landslaget förlorar en dimension i sitt spel men har ändå möjlighet att klara sig vidare"?

Hur menar du att landslaget skulle kunna spela "som vanligt"?
Som landslaget har spelat senaste fem mästerskapen så tappar vi dimensionen "chansbollar från Mellberg och Majstorovic på Zlatan".

Förhoppningsvis kan Hamrén höja landslaget en dimension genom att sluta anpassa spelet efter Zlatan.
För ingen tror väl på att Zlatan slutar i landslaget för gott?
Zlatan kommer spela i landslaget när kvalmatcherna börjar igen, garanterat!
2009-11-10, 10:42
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Nej, nu gör jag en helomvändning. Fy fan för Zlatan. Han pissar på den svenska fotbollen, och visar vilket uselt och patetiskt föredöme han är. Nej, tacka vet jag en spelare som David Beckham. Inte la han av inte när England missade EM. Nej, han kämpar vidare mot nästa mästerskap, som en sann nationalhjälte.

Egentligen skulle det resonemanget kunna appliceras på i princip samtliga landslag. Det är egentligen enbart i Sverige och det svenska landslaget där det blivit svängdörrar.
2009-11-10, 10:43
Bannlyst
Jag förstår inte ni som så ''säkert'' spekulerar i att Zlatan gör detta för att ''slippa'' spela träningsmatcherna? Allt det där är bara spekulationer från er sida. Hamrén har pratat med Zlatan och enligt Hamrén är han mycket tveksam till att spela i landslaget någonsin igen, det är det jag kommer utgå ifrån. Det skulle inte förvåna mig ett minsta om Zlatan verkligen slutar för gott i landslaget och koncenterar sig helt på Barcelona.
2009-11-10, 11:01
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Jag förstår inte ni som så ''säkert'' spekulerar i att Zlatan gör detta för att ''slippa'' spela träningsmatcherna? Allt det där är bara spekulationer från er sida. Hamrén har pratat med Zlatan och enligt Hamrén är han mycket tveksam till att spela i landslaget någonsin igen, det är det jag kommer utgå ifrån. Det skulle inte förvåna mig ett minsta om Zlatan verkligen slutar för gott i landslaget och koncenterar sig helt på Barcelona.

Klart det baseras på spekulationer, vem har sagt nåt annat? Men det är ju sånt vi pysslar med här på forumet.

Sen har ju Zlatan en väldigt lång tradition med att vara otydlig och ändra sig. För någon månad sedan var han också tveksam till en fortsättning i landslaget, något han ändrade sig om nån vecka senare. Flytten från Juventus till Inter blev officiell någon dag efter han deklarerat att han skulle stanna i Juve, etc etc...
2009-11-10, 11:10
Medlem
Jag ÄLSKAR Zlatan, men lägger han av i landslaget redan så kan han dra åt helvete. Man vet ju inte hur väl allt man hör stämmer, men övervägar han verkligen det?? Varför??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in