2009-08-21, 16:51
Medlem
Och återigen har aventura skämt ut sig något fruktansvärt. Tidernas troll på fotbollsforumet?
2009-08-21, 16:56
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Vad snackar du om? Han har gjort mål på tre hörnor under denna säsong i Inter. Att han inte lyckas beror mer på att det är oftast 2-3 stycken som bevakar han framför och bakåt, tror du det är lätt eller? Troll.
Han gjorde inte tre mål från hörnor, varför hittar du bara på för? Mig veterligen gjorde han tre mål på fasta situationer förra säsongen. Ett mot Lazio, ett mot Fiorentina och ett mot Roma i cupen, dock inget på hörna. Sen kommer jag inte ihåg om han gjorde något mål på en fast situation mot Atalanta, jag är inte säker.

Nej, det är inte bara pga bevakningen. Zlatan har inte speciellt bra huvudspel även om det har blivit bättre och bättre. På hörnor står han bara still i mitten, aldrig någon löpning eller ansats för att försöka lösgöra sig från sin bevakning. Han har varit mycket bra på defensiva hörnor dock.
Senast redigerad av zzwampen 2009-08-21 kl. 17:02.
2009-08-21, 17:01
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Han har inte gjort ett hörnmål sen Juve-tiden. Du har rätt, du behöver inte kolla upp det.

Jag har också noterat detta och kan inte förklara det på annat sätt än att han positionerar sig som en idiot på offensiva hörnor. I alla andra fall än på hörnor så väljer han 9 av 10 gånger att gå på den andra stolpen där bollen sällan når fram (notera att han gör väldigt lite inläggsmål). Under hörnor väljer han däremot nästan alltid att ställa sig vid den främre stolpen där bollen 9 av 10 gånger går över honom. Hans positionspel är verkligen uselt, och det inte bara på hörnor. Jag vet inte riktigt om han får instruktioner om detta eller om det helt enkelt är så han själv väljer att placera sig. Hursomhelst är det idiotiskt. Hans fysik är alldeles för bra för att inte utnyttjas bättre under dessa moment.

Intressant är även det faktum att han, pradoxalt nog, är väldigt bra defensivt på defensiva hörnor där det många gånger är han som är först på bollen.

Edit: Jag såg precis att du själv var inne på det mesta jag skrev.
Hehe, jag skrev också precis att han var bra på defensiva hörnor. Kan inte bara vara jag som lagt märke till det alltså. Han var faktiskt enormt duktig på det förra året, han nickade bort fler bollar än mittbackarna. Jag har aldrig riktigt tänkt hur Inter gör på hörnor, men kanske är det så att han ska stå där inne och dra på sig uppmärksamhet för att mittbackarna sedan ska kunna löpa in. Dock så är det ju som du säger slöseri om man inte utnyttjar honom mer effektivt. Därmed inte sagt att han klarar av det. Hans timing i huvudspelet är ju inte direkt världsklass.
2009-08-21, 21:06
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Ska Zlatan göra mål på hörna så bör man sikta bakom ryggen på han så han kan klacka bollen i mål, vanliga nickar är nog lite för tråkiga

Zlatan kommer bli perfekt i Barca men det kommer säkert ta tid, han behöver nog ett Henry-år först..fast förhoppningsvis är han inte lika dålig som Henry var första året, men givetvis kommer det att ta en bra tag då Barcas fotboll är något helt annat än stela Juve och Inter
2009-08-22, 13:15
Bannlyst
Guardiola tar risken låter Zlatan spela imorgon i supercupen mot Bilbao.

2-1 till Bilbao och Zlatan lyckas med en assist.
2009-08-22, 13:16
Medlem
Citat:
Guardiola tar risken låter Zlatan spela imorgon i supercupen mot Bilbao.

2-1 till Bilbao och Zlatan lyckas med en assist.
Försök inte att smita nu. Hur förklarar du den uppenbara lögnen i samma tråd i går? Man kan inte bara komma tillbaka dagen efter och låstas som om ingenting har hänt. Stormen har inte mojnat.
2009-08-22, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Försök inte att smita nu. Hur förklarar du den uppenbara lögnen i samma tråd i går? Man kan inte bara komma tillbaka dagen efter och låstas som om ingenting har hänt. Stormen har inte mojnat.

Troll, sluta förpesta tråden nu. Den är redan smutsig som den är.
2009-08-22, 13:20
Medlem
Citat:
Troll, sluta förpesta tråden nu. Den är redan smutsig som den är.
Allt jag ber om är en förklaring till lögnerna igår. Är det för mycket begärt?
2009-08-22, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Allt jag ber om är en förklaring till lögnerna igår. Är det för mycket begärt?

Vad jag vet så sades inga lögner igår, det var bara massa sympatier som du hyste för ditt älskade Barcelona. Jag betalar pappret om du blir kladdig om munnen.
2009-08-22, 14:16
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Vad jag vet så sades inga lögner igår, det var bara massa sympatier som du hyste för ditt älskade Barcelona. Jag betalar pappret om du blir kladdig om munnen.
Inte? När gjorde Zlatan de där tre hörnmålen förra säsongen? På träning?
2009-08-22, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Inte? När gjorde Zlatan de där tre hörnmålen förra säsongen? På träning?

Mot Chievo, Reggina och Genoa. Du verkar inte heller ha hängt med.
2009-08-22, 17:58
Medlem
Stone123s avatar
http://rs136.rapidshare.com/files/265431870/Sefik_Ibrahimovic-Kinko-www.music-cro.com.rar

Zlatans farsa släppte en album nyligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in