2009-08-20, 16:39
Medlem
Masingas avatar
Spelet kommer bli långsammare med Zlatan.
2009-08-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Occultus
Tja, sett till mål så kommer ju Zlatan aldrig göra fler mål än Eto'o, men han kan tillföra annat. Duktig bollhållare, targetspelare, och det lilla extra spektakulära, bland annat.
Men vafan ska barca med de egenskaperna till egentligen? Det finns redan bättre bollhållare, mer spektakulära spelare osv i Barcelona. Och Barcelona kommer ändå aldrig börja lira långbollar så något behov av en targetplayer ser jag inte. Väldigt knepig värvning, även om man förstås hoppas att den slår rätt ut.
2009-08-20, 16:46
Medlem
Hade varit bättre att satsa dem pengarna på Torres.mmmmmm
Eller Villa hade också passat mycket bättre.s
2009-08-20, 16:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
Hade varit bättre att satsa dem pengarna på Torres.mmmmmm
Eller Villa hade också passat mycket bättre.s
Ja köp in villa, torres och sen kommer fabregas då har du hela spaniens landslag, nästan, i ett och samma klubblag :P
2009-08-20, 16:52
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Spelet kommer bli långsammare med Zlatan.

Varför skulle det bli så? Han kan utan problem skarva bollarna vidare utan att ta ner den och stanna upp, vänta tills han har matchtempo i kroppen och fullt ut är tillbaka från skadan
2009-08-20, 17:50
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Men vafan ska barca med de egenskaperna till egentligen? Det finns redan bättre bollhållare, mer spektakulära spelare osv i Barcelona. Och Barcelona kommer ändå aldrig börja lira långbollar så något behov av en targetplayer ser jag inte. Väldigt knepig värvning, även om man förstås hoppas att den slår rätt ut.
Tänk om han lyckas få ett samarbete med Alves likt det Alves-Kanouté hade. Piqué och Marquez är nog sugna på att få visa sina långbollar ibland med, kan ju vara ett bra alternativ som ger ytor åt mittfältarna. Även om det inte behövdes förra året så har vi ju sett tidigare hur det kan se ut om Xavi markeras bort. Skönt då att bara kunna slå upp den på Zlatans bröst och få Xavi, Iniesta rättvända. Skulle behövas en vänsterytter som gillar att gå i djupet bara. Agüero hade inte vart fel.

Problemet är om Zlatan inte underkastar sig systemet, då lär det bli skit av alltihop. Tur att han iaf i går gav sken av att vilja anpassa sig - frågan är ju om han kommer fortsätta i den stilen.
2009-08-20, 18:16
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Tänk om han lyckas få ett samarbete med Alves likt det Alves-Kanouté hade. Piqué och Marquez är nog sugna på att få visa sina långbollar ibland med, kan ju vara ett bra alternativ som ger ytor åt mittfältarna. Även om det inte behövdes förra året så har vi ju sett tidigare hur det kan se ut om Xavi markeras bort. Skönt då att bara kunna slå upp den på Zlatans bröst och få Xavi, Iniesta rättvända. Skulle behövas en vänsterytter som gillar att gå i djupet bara. Agüero hade inte vart fel.

Problemet är om Zlatan inte underkastar sig systemet, då lär det bli skit av alltihop. Tur att han iaf i går gav sken av att vilja anpassa sig - frågan är ju om han kommer fortsätta i den stilen.

Känns ganska puckat om han vill spela den bästa fotbollen att inte tar in deras system. Zlatan har varit fast i Serie A spelet och har inte fått visa vad han går för så väldigt många dömmer ut honom, han har mera boll i sig och det visade han och Messi glimtar på igår och då var det första halvleken på bra långt uppehåll.
Zlatan i matchtempo = great succes!
2009-08-20, 18:34
Medlem
Trillskes avatar
Blir lite udda trådval kanske, men vilka kanaler ska jag ha för att se zlatan/barca i höst och vinter?

Köpt en projektor, och zlatan blir fan största njutningen.
2009-08-20, 18:38
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Blir lite udda trådval kanske, men vilka kanaler ska jag ha för att se zlatan/barca i höst och vinter?

TV4Sport är det som kommer sända La Liga!
2009-08-20, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske

Tv4 sport
2009-08-20, 19:22
Bannlyst
Tycker det var en godkänd debut. Visst skulle han kunna sätta något av de lägen han fick men spelmässigt så var det absolut godkänt. Fina frekvenser mellan honom och Messi stundtals och fina passningar. Z tog mer löpningar än vad han någonsin har gjort i Inter.
2009-08-20, 22:03
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Så länge han sätter 30 kassar per säsong så får han gärna bränna några lägen. Tro mig, jag hoppas verkligen jag har fel. Zlatan är en av mina favoritspelare ända sedan jag såg honom på stadion i superettan. Och i Barcelona ska man nästan inte kunna misslyckas med medspelarna man har. Men det vill till att han underkastar sig och ändrar sitt spelsätt.

Alla spelare bränner lägen. Messi Xavi Henry Eto´o etc. Ingen annan av de 15-16 Barca spelarna satte något mål i heller. Även om de har blivit mer inspelade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in