Svenskt elr inte... det är frågan. Hur tror ni resten av världen ser på Zlatan?
Ta t.ex Zinedine Zidane - frankrikes bästa spelare genom tiderna. Hans båda föräldrar är från Algeriet men Zidane är född och uppvuxen i Frankrike. Ser övriga världen honom som en algerier eller fransman...?
Lustigt att du säger det. Jag ser faktiskt Zlatan som svensk, men jag medger att jag fått brottas lite med frågeställningen - det är inte helt självklart. Vad gäller Zidane och alla icke-franska fransmän i det franska laget har jag aldrig tänkt annat än att de är fransoser. Så, mot bakgrund av mig själv tror jag övriga världen ser på Zlatan som svensk. De orkar nog inte bry sig mer än så.
Var det någon som tyckte Zlatan passade i den blå-röda tröjan. I mina ögon passade det inte alls. Kändes som lite för stora barnkläder. Jag tyckte dock inte Ronaldo passade i Real Madrids dress. Man kanske vänjer sig.
Var det någon som tyckte Zlatan passade i den blå-röda tröjan. I mina ögon passade det inte alls. Kändes som lite för stora barnkläder. Jag tyckte dock inte Ronaldo passade i Real Madrids dress. Man kanske vänjer sig.
undrar om någon passar i den där tröjan. Tyckte den var riktigt ful. Fan varför kunde inte säsongen 08/09 vara förevigt. Då var allting perfekt
Synd vi inte fått fram 2-4 kaliber till i Zlatans klass, då jävlar hade landslaget varit intressant och inga jävla 1-1 matcher nöjd resultat?
Varför kommer det inte fler zlatan då? Mest etniska svenskar som blir proffs?
Anledningen till att Zlatan är där han är nu är pga hans stöddighet och attityd. Trodde på sig själv som ung och var väldigt naiv och stöddig. Hjälpte en hel del i karriären.
Zlatan ses som regel inte svensk utomlands. Har ett par utländska vänner som brukade reta mig med orden: "Another nice Swedish name, like Zlatan Ibrahimovic" när Goran Slavkovski kom fram.
Utomlands brukar dessutom många undra vilket band Zlatan egentligen har till Sverige och hur det kommer sig att han spelar i det svenska landslaget.
Zlatan ses som regel inte svensk utomlands. Har ett par utländska vänner som brukade reta mig med orden: "Another nice Swedish name, like Zlatan Ibrahimovic" när Goran Slavkovski kom fram.
Utomlands brukar dessutom många undra vilket band Zlatan egentligen har till Sverige och hur det kommer sig att han spelar i det svenska landslaget.
Och med utomlands menar du? I Italien ses han som svensk förutom hos ett antal motståndarsupportrar och rasister som gillar att sjunga ramsor där han benämns "zingaro" (zigenare).
Och med utomlands menar du? I Italien ses han som svensk förutom hos ett antal motståndarsupportrar och rasister som gillar att sjunga ramsor där han benämns "zingaro" (zigenare).