2009-07-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Pravda-media gjorde ju ett nummer av att det var "kaos" på grund av Zlatans ankomst (när det i själva verket skanderades "Barca" och man stal reklamskyltar) och man "glömde" visst nämna att det var gratis entre.

Hint: Barca är en stor klubb och har många trogna supportrar. Det innebär att om Jörgen Wålemark presenterades i Barca imorgon - och det var gratis inträde - så kommer det folk. Det var inte på grund av att den "store" och ej kritiserbare Zlatan jordens frälsare och världens konung nu lirar för klubben.

zlatan sitter med åtskilliga mille på banken medan du sitter och kokar av hat.
2009-07-28, 00:38
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Pravda-media gjorde ju ett nummer av att det var "kaos" på grund av Zlatans ankomst (när det i själva verket skanderades "Barca" och man stal reklamskyltar) och man "glömde" visst nämna att det var gratis entre.

Hint: Barca är en stor klubb och har många trogna supportrar. Det innebär att om Jörgen Wålemark presenterades i Barca imorgon - och det var gratis inträde - så kommer det folk. Det var inte på grund av att den "store" och ej kritiserbare Zlatan jordens frälsare och världens konung nu lirar för klubben.
Det brukar alltid vara gratis inträde vid spelarpresentationer. Nej skulle inte komma lika många personer om Jörgen Wålemark presenterades, Zlatan är känd i hela fotbollsvärlden, det är knappast Jörgen Wålemark.

Jag kollade på några gamla videor från andra presentationer och det såg inte ut att vara lika mycket folk på Dani Alves och Ronaldinhos presentationer.
2009-07-28, 00:44
Medlem
headnods avatar
Citat:

Så du menar att det kommer/kom lika många supportrar till nyförvärvet Maxwell's presentation också?

Eller... det kanske inte blir någon offentlig presentation på camp nou för hans del..
2009-07-28, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
den kyssen är verkligen inte ok

Vad är detta för kyss alla pratar om?
2009-07-28, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Androooo
Vad är detta för kyss alla pratar om?

Zlatan kysste klubbmärket innan han ens fått på sig tröjan framför pressen, och sen ett antal fler gånger under presentationen.

Ni som säger att det är helt ok gjort av Zlatan, då antar jag att ni tyckte likadant när t.ex C.Ronaldo gjorde det också? Fast Ronaldo har ju iofs alltid velat spela för Real, där har man lite förståelse för att han gjorde det... För mig känns det dock fel att börja kyssa klubbmärket för en klubb man inte har spelat för ännu, och framförallt visar det ingen respekt mot tidigare klubb och deras fans.

Visst, det är såklart mkt spel för fansens skull för att få dom på sin sida direkt, men det känns så falskt. Räcker det inte med att visa tummen upp med ett leende och säga att man är glad för att spela för klubben...
Senast redigerad av baruba 2009-07-28 kl. 01:27.
2009-07-28, 01:26
Medlem
Citat:
Så du menar att det kommer/kom lika många supportrar till nyförvärvet Maxwell's presentation också?

Eller... det kanske inte blir någon offentlig presentation på camp nou för hans del..

Maxwell presenterade på Miniestadi inför cirka 2 500 supportrar.
Kyssen som det snackas flitigt om är då Zlatan vid massa tillfällen pussar på Barcas klubbmärke under fototagningar vid presskonferens och ute på Nou Camps gröna fält.
2009-07-28, 01:27
Medlem
Whiteliess avatar
Ett jävligt roligt Zlatan-klipp som inte är att förglömma, http://www.youtube.com/watch?v=_KgpJyoH7bw&feature=channel_page
2009-07-28, 01:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
Zlatan kysste klubbmärket innan han ens fått på sig tröjan framför pressen, och sen ett antal fler gånger under presentationen.

Ni som säger att det är helt ok gjort av Zlatan, då antar jag att ni tyckte likadant när t.ex C.Ronaldo gjorde det också? Fast Ronaldo har ju iofs alltid velat spela för Real, där har man lite förståelse för att han gjorde det... För mig känns det dock fel att börja kyssa klubbmärket för en klubb man inte har spelat för ännu, och framförallt visar det ingen respekt mot tidigare klubb och deras fans.

Visst, det är såklart mkt spel för fansens skull för att få dom på sin sida direkt, men det känns så falskt. Räcker det inte med att visa tummen upp med ett leende och säga att man är glad för att spela för klubben...

Svensk mentalitet på dig?
2009-07-28, 01:40
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Svensk mentalitet på dig?
Är det typiskt svenskt att inte gilla när någon gör något som kan anses vara förolämpande? Han lär inte vara mer omtyckt av fansen i Inter nu direkt. Zlatans agerande var äckligt, Ronaldos likaså.

Jag ska försöka åka ner till Barcelona och se det första El Clasico för säsongen (alltså det i Barcelona). Vad tror ni om tillgången på paketresor (köpa biljett där är väl omöjligt), kommer de ta slut snabbt med tanke på att detta förmodligen kommer vara upphaussat å det grövsta.
2009-07-28, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Är det typiskt svenskt att inte gilla när någon gör något som kan anses vara förolämpande? Han lär inte vara mer omtyckt av fansen i Inter nu direkt. Zlatans agerande var äckligt, Ronaldos likaså.

Jag ska försöka åka ner till Barcelona och se det första El Clasico för säsongen (alltså det i Barcelona). Vad tror ni om tillgången på paketresor (köpa biljett där är väl omöjligt), kommer de ta slut snabbt med tanke på att detta förmodligen kommer vara upphaussat å det grövsta.

Jag (som inte kan så mycket om fotboll), såg det bara som en fin gest mot den nya klubben...
2009-07-28, 01:56
Medlem
Aritzos avatar
Jag måste bara få ut lite...
  • Zlatan har sagt min dröm är att vinna CL.
  • Han vill vara i de möjliga bästa laget, har han också sagt.

1. Han såg att Barca vann över mästarna med 2-0 så att gå till Barca får han självförtroende att vinna CL.

2. Skulle United vinna CL igen så tror jag att han skulle vilja gå dit istället. För då vet han att dom är bättre än Barca och att dom kan vinna CL igen.
Men nu när Barca har vunnit så vet han att dom bästa fotbollslaget nu så klart han vill dit.

Det jag vill påstå är att skulle Man United vinna CL så skulle hon nog tacka Ja till kontrakt.
Tro inte på dom här: Barca eller inget.
2009-07-28, 01:57
Medlem
NirvanAs avatar
"When did I start thinking about moving somewhere else? In December, before Christmas," he reportedly said. "The more I saw Barcelona play, the more I wanted to leave. I was fed up of Italy, of Milan, of your football: you play badly, there's too much stress."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in