2009-05-19, 12:05
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Märkligt hur Di Vaio kan få två på kreativitet, han har ju stått för en hel del magiska framspelningar i år. Främst till Mutarelli men även till övriga lagkamrater, det finns inte att Zlatan vinner skytteligan. Särskilt om spelet såg ut som igår, Cagliari borta är apsvårt och Atalanta hemma likaså.

Inte förvånad, tycker inte direkt hon som skriver dom där italienartiklarna är speciellt bra.. blir alltid grymt trött när jag läser hennes skit.

Tror även inte zlatan kommer ikapp och vinner skytteligan, men man vet aldrig.. han har ju överraskat förut ^^
2009-05-19, 12:21
Medlem
Vad säger det egentligen om serie A att avdankade gamla ärkesopan Di Vaio håller på att vinna skytteligan?
2009-05-19, 12:32
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Vad säger det egentligen om serie A att avdankade gamla ärkesopan Di Vaio håller på att vinna skytteligan?
Ptja, vad säger det om La Liga att den för några år sedan avdankade stjärnan Raul återigen nätar gång på annan? Ingenting, förmodligen.
2009-05-19, 12:41
Medlem
4522s avatar
Citat:

Det säger väl mer om dig och övriga Serie A-bashare, som helt ärligt försöker härleda en hel ligas prestationer till en enskild spelares målproduktion? Minst sagt skön logik.

Sen finner jag det mer imponerande att göra 23 mål i ett nedflyttningshotat Bologna, än att göra det samma, i världens bästa klubblag som din battyboy Messi. Kanske även är värt att tillägga skillnaden i defensiva kvaliteter ligorna mellan. Kom inte heller dragandes med antal straffmål för det säger inte särskilt mycket till din fördel. Se till att inte göra det här till ännu en "vilken liga är bäst?"-tråd.
2009-05-19, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Ptja, vad säger det om La Liga att den för några år sedan avdankade stjärnan Raul återigen nätar gång på annan? Ingenting, förmodligen.
Lite skillnad på avdankad "stjärna" (Raul) och avdankad "ärkesopa" (Di Vaio)? Den senare har alltid varit usel, medan Raul är en legendar inom sporten.
2009-05-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det säger väl mer om dig och övriga Serie A-bashare, som helt ärligt försöker härleda en hel ligas prestationer till en enskild spelares målproduktion? Minst sagt skön logik.

Sen finner jag det mer imponerande att göra 23 mål i ett nedflyttningshotat Bologna, än att göra det samma, i världens bästa klubblag som din battyboy Messi. Kanske även är värt att tillägga skillnaden i defensiva kvaliteter ligorna mellan. Kom inte heller dragandes med antal straffmål för det säger inte särskilt mycket till din fördel. Se till att inte göra det här till ännu en "vilken liga är bäst?"-tråd.
Jag har inte jämfört med Messi? Fan vad du yrar. Men visst, vill du få det till att Di Vaio är en bättre spelare än Messi så ok för mig.

Sen är väl bara det faktumet att Di Vaio kan vara skyttekung i Italien ytterligare ett bevis på Serie As nedgång. Inte huvudbeviset, stoppa inte orden i min mun. Desto större bevis går att finna i det lusaktiga tempot, i de avdankade spelarna samt i de bristande framgångarna i europaspelet...
2009-05-19, 13:36
Medlem
torkelmannens avatar
Citat:
Jag har inte jämfört med Messi? Fan vad du yrar. Men visst, vill du få det till att Di Vaio är en bättre spelare än Messi så ok för mig.

Sen är väl bara det faktumet att Di Vaio kan vara skyttekung i Italien ytterligare ett bevis på Serie As nedgång. Inte huvudbeviset, stoppa inte orden i min mun. Desto större bevis går att finna i det lusaktiga tempot, i de avdankade spelarna samt i de bristande framgångarna i europaspelet...
jag håller delvis med dig i att serie a är på dekis men måste vi ta det i den här tråden också? den här förbannade diskussionen där ligorn jämförs har redan smutsat ner ALLA andra trådar i fotbollsforat och det är jävligt trist...
2009-05-19, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkelmannen
jag håller delvis med dig i att serie a är på dekis men måste vi ta det i den här tråden också? den här förbannade diskussionen där ligorn jämförs har redan smutsat ner ALLA andra trådar i fotbollsforat och det är jävligt trist...
Håller med, det vara bara ett inflik. Sen att 4522 skulle bryta ihop och formulera ihop ett bittert snyftsvar utan dess like borde jag ju iofs kunnat räkna ut....
2009-05-19, 15:58
Medlem
4522s avatar
Citat:

Nej, utan snarare sätta det i relation till något. Saker och ting tenderar att klarna då, i ditt fall verkar det dock leda till ytterligare brister i tolkningen. Har aldrig påstått att du baserar hela din tes på Di Vaios målproduktion, endast att det är oerhört löjligt att smutskasta en vettig prestation för att påvisa någon sorts poäng.

Men du är som vanligt hopplös att diskutera med när du börjar tolka lite efter eget tycke.
2009-05-19, 16:00
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Lite skillnad på avdankad "stjärna" (Raul) och avdankad "ärkesopa" (Di Vaio)? Den senare har alltid varit usel, medan Raul är en legendar inom sporten.
Sen när blev Di Vaio en ärkesopa? Har ofta sett honom som en av spelarna som har svårt att slå rot någonstans. Det betyder inte att han skulle vara dålig. Trots en jävla massa hattande mellan klubbar och stundtals sporadisk speltid så tycker jag att hans målsnitt ser helt ok ut under förutsättningarna.

Edit: Jag kan ta ett annat exempel då. Vad säger det faktum att "ärkesopan" Salva Ballesta vann La Ligas skytteliga med sina 27 mål 99/00?
Senast redigerad av P.G 2009-05-19 kl. 16:03.
2009-05-19, 16:01
Medlem
Zlatan är Sveriges bästa fotbollspelare nånsin. Den enda som kan konkurera är Gunnar Nordahl.
Han har fortfarande skytteliga rekordet i Serie A. Ett rekord som Zlatan aldrig kommer att slå, ingen annan heller förmodligen...
2009-05-19, 16:08
Medlem
olllies avatar
Di Vaio-diskussionen är direkt löjlig. Argumentet som fäller den diskussionen är ju att "ärkesopan" Anelka ligger i topp i Premier Leagues skytteliga. Vad säger det om PL isåfall?

Nåväl.

Ska vi ta ett nytt spår: Vad tror vi om Zlatan och ett eventuellt VM 2010. Är det här Zlatan ska bära landslaget framåt? Eller har han för dåliga medspelare i landslaget för att vara lika bra som i Inter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in