2009-07-30, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alaj
folk tycks tro att zlatan är svensk och något att vara stolt över.
Jepp han är född och uppvuxen i Sverige, påstår sig vara svensk och lirar i det svenska landslaget. Att han köps av världshistoriens bästa lag gör att man som svensk känner sig rätt stolt i dagar som dessa.
2009-07-30, 17:40
Moderator
Semesters avatar
Citat:

Nehe så ingen stolthet ska vi känna. Ska måhända bosnierna känna stolthet istället? Eller ska kanske ingen känna stolthet förutom mor och far?
Finns en logik i det sista men usch så tråkigt.
2009-07-30, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Nehe så ingen stolthet ska vi känna. Ska måhända bosnierna känna stolthet istället? Eller ska kanske ingen känna stolthet förutom mor och far?
Finns en logik i det sista men usch så tråkigt.

han kan vara stolt över sig själv. har tjänat en jävla massa kosing.
2009-07-30, 17:45
Bannlyst
Citat:

Absolut! Stolt som fan är jag över att fått fram en svensk storstjärna.
2009-07-30, 17:59
Medlem
torrenttobbes avatar
Klart som fan han är svensk
2009-07-30, 18:58
Medlem
Alexander Liass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Jag tycker han är överreklamerad. Nej jag är inte rasist, inte irriterad över att han är Sveriges bästa fotbollsspelare just nu fast han inte ens är svensk.

"Jag är inte rasist, men..."

Ägd av sig själv. Så vackert. En golfapplåd åt dig.
2009-07-30, 19:09
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:

Folk ja..lite skillnad mot kräk som du. Men du kan ju vara stolt över Kim och grabbarna som är så svenska och duktiga
2009-07-30, 19:18
Medlem
Alexander Liass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
oj oj oj vilka stora ord du använder, akta så du inte skadar dig.
Motbjudande att kyssa klubbmärket innan han ens har spelat en träning med dom.
Jag tycker om Zlatan men som han gjorde gör man inte.

Stora trötta ord, absolut. Synd att du inte läste vad jag skrev innan du gnällde. Rätt, fel, egen vilja, tillsagd. Hur orkar ni bry er. Fotbollsspelare är inte vad de en gång var i Buster. Ingen stor spelare av idag är trogen samma klubb in i döden. Produkter. Pengar. Vakna upp.

Det är show och business rakt av. Kallt och kommersiellt. Sen om man ska acceptera det och njuta av underhållningen som bra spelad fotboll är eller knyta näven i byxfickan och muttra om hur det var bättre för när spelare minsann visste hut och inte horade sig på Camp Nou.
2009-07-30, 19:52
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander Lias
Stora trötta ord, absolut. Synd att du inte läste vad jag skrev innan du gnällde. Rätt, fel, egen vilja, tillsagd. Hur orkar ni bry er. Fotbollsspelare är inte vad de en gång var i Buster. Ingen stor spelare av idag är trogen samma klubb in i döden. Produkter. Pengar. Vakna upp.

Det är show och business rakt av. Kallt och kommersiellt. Sen om man ska acceptera det och njuta av underhållningen som bra spelad fotboll är eller knyta näven i byxfickan och muttra om hur det var bättre för när spelare minsann visste hut och inte horade sig på Camp Nou.

Sen finns det hjältar som Gerrard, Terry, Xavi och Raul, fast det är en annan diskussion

För övrigt, hur många gånger ska man behöva läsa folks ifrågasättningar om Zlatans svenskhet? Han är svensk, punkt.
2009-07-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Folk ja..lite skillnad mot kräk som du. Men du kan ju vara stolt över Kim och grabbarna som är så svenska och duktiga

K-I-M är en nolla. zlatan är inte mindre zigenare för det. hade han inte lyckats inom fotbollen hade han rånat oskyldiga ungdomar och gamla tanter på gatan.
2009-07-30, 20:31
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
K-I-M är en nolla. zlatan är inte mindre zigenare för det. hade han inte lyckats inom fotbollen hade han rånat oskyldiga ungdomar och gamla tanter på gatan.
Och det gör att han inte är svensk?
2009-07-30, 21:22
Medlem
Svenskt elr inte... det är frågan. Hur tror ni resten av världen ser på Zlatan?

Ta t.ex Zinedine Zidane - frankrikes bästa spelare genom tiderna. Hans båda föräldrar är från Algeriet men Zidane är född och uppvuxen i Frankrike. Ser övriga världen honom som en algerier eller fransman...?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in