2009-11-10, 19:44
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Sen ogillar jag inte Zlatan i landslaget pga det han presterar på planen. Det är pga det han gör utanför. Han negativa effekter för hela laget under många års tid är enligt mig mycket värre än hans mediokra målsnitt.
Zlatan har inte ett mediokert målsnitt hur mycket du än vill. Han har exempelvis bra mycket bättre än exempelvis Messi. Då ska det även tilläggas att messis medspelare är ungefär 30 gånger bättre än zlatans.
2009-11-10, 19:45
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Bulgarien och Ungern är de så mycket sämre än Sverige? Två gånger har vi tex klarat oss i Slut minuterna mot Ungern. Tack vare en viss person dessutom. Så så mycket sämre än oss är de inte.

Vad spelar det för roll i sammanhanget. Du gör iaf en klockren analys i sista meningen:

Citat:
Dock en skit nation i det stora hela
2009-11-10, 19:46
Medlem
Citat:
Till att börja med så skiter jag fullständigt om vad du tycker är skitnationer. Du tycker alltså att Sverige är det. Roligt att veta men, återigen, fullständigt irrelevant för diskussionen.

Här är några nationer jag tycker är skitnationer, vilket är de Zlatan gjort mål emot (Skriver jag några av dem flera gånger betyder det att Zlatan gjort mål mot dem flera gånger):

Malta
Malta
Malta
Malta
Malta
Malta
Azerbajdzjan
San Marino
San Marino
Island
Bulgarien
Bulgarien
Ungern
Ungern
Ungern

Här har du några bra svar, mer behövs inte

Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Zlatan har gjort mål mot:
Adzerbadjan, Ryssland, malta, san marino, ungern, kroatien, spanien, england, bulgarien, Holland, Italien, island, grekland,
Då anser jag att:Ryssland, Kroatien, Holland, England, Grekland, Spanien, Italien knappast är några skitnationer.Han har alltså gjort mål på mer bra lag än dåliga Den åsikten tillskriver jag även som en allmän uppfattning.

mer

Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Allbäck gjorde 30 mål i landslaget. Av dessa har tre varit mot sk "stornationer", ett mot England, ett mot Spanien och ett mot Portugal. Två i tävlingsmatcher (ett i kval och ett i mästerskap). 10% av målen har han gjort mot stora lag alltså.

Larsson gjorde 37 mål i landslaget. Han har gjort tre mål mot "stornationer", mot Italien, England och Frankrike. Två av målen mot dessa nationer har gjorts i mästerskap, ett i en träningslandskamp. 8% mot storlag.

Zlatan har gjort 22 mål i landslaget. Av dessa 22 har 4 kommit mot "stornationer". Ett mot Holland, ett mot Italien, ett mot Spanien och ett mot England. Två av dessa mål har han gjort i mästerskap och två i träningsmatcher. 18% mot stornationer.

Jag orkade inte kolla upp vilka Kennet Andersson och Martin Dahlin gjort mål mot.

F.ö så skulle det vara skit bra att veta hur du definierar en skitnation med tanke att du klassar Ungern och Bulgarien i dessa skitnationer.
2009-11-10, 19:46
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Zlatan har inte ett mediokert målsnitt hur mycket du än vill. Han har exempelvis bra mycket bättre än exempelvis Messi. Då ska det även tilläggas att messis medspelare är ungefär 30 gånger bättre än zlatans.

I vilken värld är 0.30-någonting ett bra målsnitt?
2009-11-10, 19:47
Medlem
Kanelbullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
Jorå vi klassar Swe som en skitnation.
Jag skrev det för att du kanske tror att ditt land är så bra och att de övriga nationer Zlatan gjorde mål mot är skitnationer. Då tog jag en chans att avslöja vad "vi" övriga européer tycker om er.

Så vilka skitnationer menar du förutom Malta?

Du är ju tamefan dum i huvudet. Har aldrig hört en fransman snacka skit om Svensk fotboll. Är själv halv fransman och kan säga att dem är imponerade av att ett så litet land kan bjuda på så högklassig fotboll. Du får nog lämna din lilla klubb för inbördes beundran och bege dig ut i världen, ou peut-être rentrer en France.
Jag är desto mer imponerad av Kroatien som är mindre än Sverige men har lyckats producera relativt bra lag, kom ihåg att Zlatan är ju halv kroat, hatten av där.
2009-11-10, 19:47
Medlem
zzwampens avatar
Citat:

Han har även bättre snitt än Cristiano Ronaldo.
2009-11-10, 19:48
Medlem
funerals avatar
Citat:
I vilken värld är 0.30-någonting ett bra målsnitt?
I landslags sammanhang givetvis.
2009-11-10, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbullah
Du är ju tamefan dum i huvudet. Har aldrig hört en fransman snacka skit om Svensk fotboll. Är själv halv fransman och kan säga att dem är imponerade av att ett så litet land kan bjuda på så högklassig fotboll. Du får nog lämna din lilla klubb för inbördes beundran och bege dig ut i världen, ou peut-être rentrer en France.
Jag är desto mer imponerad av Kroatien som är mindre än Sverige men har lyckats producera relativt bra lag, kom ihåg att Zlatan är ju halv kroat, hatten av där.

Not surprised, felet ligger nog i den andra halva
Nej jag är inte imponerad men jag kan hålla med om Kroatien.
2009-11-10, 20:00
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
Här har du några bra svar, mer behövs inte

mer

F.ö så skulle det vara skit bra att veta hur du definierar en skitnation med tanke att du klassar Ungern och Bulgarien i dessa skitnationer.

Jag kan kallt konstatera att Zlatan inte är bättre i landslaget än framstående spelare i landslaget innan honom. Dessa spelare har inte givits i närheten av samma respekt och mediadyrkan. De hade dessutom åkt ut med huvudet före och ansetts vara idioter om de förhållit sig till landslaget på samma sätt som Zlatan nu gör.

T.o.m jag hade accepterat Zlatans skitbeteenden om han faktsikt gjorde något utöver det vanliga i landslaget, ensam tog Sverige till VM eller gjorde mål i varje match, men så är inte fallet. Så han kan gott stanna i Spanien.
2009-11-10, 20:07
Medlem
kommunists avatar
Jag kan nästan garantera att om Sverige tar sig till EM 2012 så kommer Zlatan köra en Henke Larsson, garanterat. Absolut inte sista gången vi sett Zlatan i landslagströjan...
2009-11-10, 20:30
Medlem
Tråkigt att han inte är motiverad för landslaget. Jag kommer hålla på honom framöver hur han än gör men frågan är varför han inte har suget kvar.

Familjen kan vara ett skäl men att landslaget är för dåligt tror jag inte alls på.
2009-11-10, 20:43
Medlem
Zlatans agent kritiserar Hamrén

Mkt. rakryggat av Hamren att lägga korten på bordet och vissa fram den diva som Zlatan är och samtigt sätta ner foten och visa vem som är kapten. Perfekt tidpunkt coskå med tanke på fotbollsgalan, det tog verkligen bort en hel del av glansen på guldbollen.

Uppenbarligen har det tagit lite kruv också nere i Barcelona, ganska tydligt att detta är mera genomtänkt än vad det ska se ut att vara. Lite image och damage control från Zlatan lägret.

http://www.dn.se/sport/fotboll/zlatans-agent-kritiserar-hamren-1.991267

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in