2009-08-20, 00:31
Medlem
Joooels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Nu är du väl snäll. Etoo hade gjort tre mål på de två målchanser Zlatan fick. Dessutom sabbade han rytmen då han vägrade ta löpningar. Nej, klart underkänd debut. Hoppas på bättring framöver.

är beredd att hålla med, såg jävligt osäkert ut. dessutom borde han ha gjort minst ett mål! tror dock att det tar tid i att komma in i ett lag som barcelona samt att iniesta/xavi behövs för att få igång offensiven på riktigt.. messi, weiss och toure var väl det som imponerade ikväll!
2009-08-20, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Första gången jag sett någon form av eventuell ödmjukhet och kanske till och med lite nervositet i zlatans ögon senaste 5 åren.

Säger det igen, om ett år är han kung. Hoppas han slipper börja med någon rejäl svacka eller så bara, får ju ont i ögonen av alla skriverier som följer då.

riquelme, bor du under en sten?
Etoo är lika kännd för att bränna lägen som han är kännd för att hamna rätt och hitta dem.
Om han inte är kung inom 3 månader så kommer han ses som ett misslyckat köp! Ingen kommer vänta på att han ska bli kung till slutet på säsongen, okej de måste vänta med tanke på kontraktet men han kommer inte spela sig in i hjärtan på supportrarna.
2009-08-20, 00:34
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Nu är du väl snäll. Etoo hade gjort tre mål på de två målchanser Zlatan fick. Dessutom sabbade han rytmen då han vägrade ta löpningar. Nej, klart underkänd debut. Hoppas på bättring framöver.
Han ska knappast spela som Eto'o gör. Jag menar med löpningar (han gjorde dock flera löpningar, fler än jag har sett honom göra i Inter). Han och Messi hade rätt skönt samspel ett par gånger och de spelade fram varandra till fina lägen några gånger. Han spelade mycket på en touch och man såg verkligen skillnaden i hans spel nu jämfört i Inter. I den här matchen hände det inte att han gick tillbaka på mittfältet och hämtade boll. Dock såg man att spelarna några gånger stod och kollade efter en spelare som skulle vara längst fram och hugga i straffområdet där Eto'o var hela tiden. Zlatan är där för det mesta men inte alls lika ofta som Eto'o. Jag tycker hans debut var godkänd, han var inte dålig iallafall.
2009-08-20, 00:36
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Tycker han gör en ok insats för att vara första matchen med laget, man går inte direkt in och dominerar det första man gör i Barca
2009-08-20, 00:36
Medlem
Joooels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Han ska knappast spela som Eto'o gör. Jag menar med löpningar (han gjorde dock flera löpningar, fler än jag har sett honom göra i Inter). Han och Messi hade rätt skönt samspel ett par gånger och de spelade fram varandra till fina lägen några gånger. Han spelade mycket på en touch och man såg verkligen skillnaden i hans spel nu jämfört i Inter. I den här matchen hände det inte att han gick tillbaka på mittfältet och hämtade boll. Dock såg man att spelarna några gånger stod och kollade efter en spelare som skulle vara längst fram och hugga i straffområdet där Eto'o var hela tiden. Zlatan är där för det mesta men inte alls lika ofta som Eto'o. Jag tycker hans debut var godkänd, han var inte dålig iallafall.

han gjorde ett par fina grejer, men det faktum att han inte gjorde mål ger honom ingen godkänd insats.. han hade minst två fina lägen
2009-08-20, 00:38
Medlem
pirates avatar
Citat:

Jag skrev ju att han inte tog löpningar, då kanske p.g.a hans handled och att han inte ville att det skulle förvärras. Jag håller dock med dig om att han borde gjort mål när han tog skottet. Lite hårdare och bättre placering hade den nog gått in. Men i övrigt så tror jag att han ville känna lite mer på spelet än att satsa för fullt.
2009-08-20, 00:38
Medlem
Brum8s avatar
såg jäkligt spänt från hela barcelona, och vafan stog zlatan o försökte dra ner back linjen för? skulle vara smartare o stå lite längre ner o skicka bollar till messi och sen ta lite löpningar men men, den som väntar får se
2009-08-20, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Första gången jag sett någon form av eventuell ödmjukhet och kanske till och med lite nervositet i zlatans ögon senaste 5 åren.

Säger det igen, om ett år är han kung. Hoppas han slipper börja med någon rejäl svacka eller så bara, får ju ont i ögonen av alla skriverier som följer då.

riquelme, bor du under en sten?
Etoo är lika kännd för att bränna lägen som han är kännd för att hamna rätt och hitta dem.

Så länge han sätter 30 kassar per säsong så får han gärna bränna några lägen. Tro mig, jag hoppas verkligen jag har fel. Zlatan är en av mina favoritspelare ända sedan jag såg honom på stadion i superettan. Och i Barcelona ska man nästan inte kunna misslyckas med medspelarna man har. Men det vill till att han underkastar sig och ändrar sitt spelsätt.
2009-08-20, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Jag skrev ju att han inte tog löpningar, då kanske p.g.a hans handled och att han inte ville att det skulle förvärras. Jag håller dock med dig om att han borde gjort mål när han tog skottet. Lite hårdare och bättre placering hade den nog gått in. Men i övrigt så tror jag att han ville känna lite mer på spelet än att satsa för fullt.
mm rackarns att man springer med händerna.
2009-08-20, 01:26
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CiCoro
Om han inte är kung inom 3 månader så kommer han ses som ett misslyckat köp! Ingen kommer vänta på att han ska bli kung till slutet på säsongen, okej de måste vänta med tanke på kontraktet men han kommer inte spela sig in i hjärtan på supportrarna.
Jupp, det är därför det vore drygt om han börjar med en svacka för skriverierna blir så jävla dryga.

Dock tror jag absolut tränaren kommer vänta, och eventuellt rätt stor del av fansen också egentligen. Det har historiskt rätt ofta tagit tid även för stora spelare att komma in rätt i barca.

Alltså, nu menar jag dock inte att han kommer undan med att vara allmänt dålig match efter match, men jag tror inte han måste börja med ett hattrick direkt.
Utgår man ifrån dagens prestation och utvecklingen går åt rätt håll är det nog lugnt.
2009-08-20, 02:35
Medlem
Jag tycker att Ibra inte passar in i Barca alls. Han är jävligt seg. Messi passerar motståndare och Ibra ser att Messi måste ha någon att passa till men han står ändå på sin plats. Messi ville spela väggspel med Ibra, men Ibra så seg som han är fattade inte ett skit.
Istället för att skjuta som vanligt folk så måste han klacka, stanna upp anfall för att göra sina små dribblingar.

Guardiola och Barcelona begick det största misstaget i klubbens historia i att sälja Eto´o för att få Ibra.

Idioter...
2009-08-20, 07:45
Bannlyst
Bra o kritisera zlatan efter en halv match och matchotränad i flera månader samt opererat sig?

Visst... av de 3 målchanser han fick skulle säkerligen en matchtränad ETO göra 1 mål

Men jag tycker man ser viss förändring i Zlatans karriär

Om han missar en klack i straffområdet står han inte och deppar och hängar vid straffområdet längre, han till och med kan jaga lite boll

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in