Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Det är ju utanför topic, men kan ni inte nöja er med att man tittar på fotboll och hoppas på lag för att det är underhållande. Kanske har man någon konstig spirituel blahblah-koppling, kanske vill man bara se dem spela även i nästa runda också, eller hålla sig kvar i högsta serien, eller vinna pengar så de får behålla spelare, eller sympatieserar med anfallaren eller w/e. Att någon anledning skulle vara mer "patetisk" än någon annan begriper jag inte.
Jag håller på alla lag Zlatan spelar i. Finns så många totalt logiska och uppenbara skäl till att det är så att ni faktiskt får tänka ut dem själv.
Ja, jag har inget emot folk som håller på lag av dom där anledningarna. Men man kan aldrig vara en supporter om man inte bor i samma stad, än mindre i samma land! En supporter är man när man går på matcherna. För mig finns bara ett lag - AIK, sen finns det självklart spelare jag gillar och då håller man ju såklart lite på deras lag (Zlatan, Cassano, Totti, Essien osv.) men jag skulle aldrig jämföra det med min kärlek till AIK och det är det jag tycker är så jävla larvigt när folk gör.