2009-07-27, 23:42
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Zlatan måste gå in för att lära sig spanska ganska snabbt. Vad jag vet pratar ingen av de spanska spelarna förutom Pique någon engelska. Blir väl att han till en början mest snackar med Henry och Gudjohnsen.

Lyckligtvis har han sin bästa polare Maxwell med i laget också varför han inte behöver oroa sig för att bli helt ensam.
Vad gäller spanska så ställer jag mig frågan är om han inte borde ge sig in på att lära sig hyfsad katalanska. Säkerligen ett effektivt sätt att vinna supportrarnas gunst.
2009-07-27, 23:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeilon
haha tänkte på det också, tror det var 34 vilket inte är mycket alls, får börja träna lite mer Zlatan

EDIt: Såg att Barca hade träningsmatch mot Manchester City den 19e aug, då har ju PL startat, varför ha träningsmatch efter säsongs start?

Och en sak till, när drar La liga igång?

City börjar nån dag senare.. antar jag?
2009-07-28, 00:01
Medlem
NS_14s avatar
Det bästa av allt är att Zlatan börjar komma upp i åren nu. Man börjar se slutet på det här tyranniet.

Icke-svensken som blev störst i svensk fotboll trots att han aldrig levererade i blågult. Blir fan gråtfärdig när jag tänker på hur hjärntvättade ni är.
2009-07-28, 00:03
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Det bästa av allt är att Zlatan börjar komma upp i åren nu. Man börjar se slutet på det här tyranniet.

Icke-svensken som blev störst i svensk fotboll trots att han aldrig levererade i blågult. Blir fan gråtfärdig när jag tänker på hur hjärntvättade ni är.

Tyvärr får du nog inte uppleva att en "svensk" går till barca och räknas som en av de bästa spelarna i året. Tycker synd om dig att du inte njuter av de här ögonblicken...
2009-07-28, 00:05
Medlem
TMNTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Lyckligtvis har han sin bästa polare Maxwell med i laget också varför han inte behöver oroa sig för att bli helt ensam.
Vad gäller spanska så ställer jag mig frågan är om han inte borde ge sig in på att lära sig hyfsad katalanska. Säkerligen ett effektivt sätt att vinna supportrarnas gunst.

Det där med Maxwell, det är lite Marta och Johanna Frisk över det hela . Annars var kvällen ett antiklimax, gick ifrån tv:n efter 1 h 30 min och då hade Zlatan fortfarande inte kommit in genom den jävla dörren. När jag kom tillbaks vid 9 tog spektaklet precis slut.
Det enda positiva var Hussfelts tabbe som gick något såhär:

- Där är reportern med de vackra ögonen...
(paus)
- Duktig är hon också, framför allt en duktig reporter.
Senast redigerad av TMNT 2009-07-28 kl. 00:16.
2009-07-28, 00:08
Medlem
hbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brazilman
Ja, visst det var ju gratis inträde....

Japp, det var det. What's your point?

För övrigt så tror jag inte det blir några problem med språket. Zlatan är inte den första icke-spansktalande spelaren som gått till Barcelona.
2009-07-28, 00:14
Medlem
zzwampens avatar
Citat:

Icke-svensken som blev störst i svensk fotboll trots att han aldrig levererade i blågult.
Blir fan gråtfärdig när jag tänker på hur hjärntvättade ni är.
På vilket sätt levererar han inte i landslaget numera?
2009-07-28, 00:15
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hby
Japp, det var det. What's your point?

För övrigt så tror jag inte det blir några problem med språket. Zlatan är inte den första icke-spansktalande spelaren som gått till Barcelona.

Pravda-media gjorde ju ett nummer av att det var "kaos" på grund av Zlatans ankomst (när det i själva verket skanderades "Barca" och man stal reklamskyltar) och man "glömde" visst nämna att det var gratis entre.

Hint: Barca är en stor klubb och har många trogna supportrar. Det innebär att om Jörgen Wålemark presenterades i Barca imorgon - och det var gratis inträde - så kommer det folk. Det var inte på grund av att den "store" och ej kritiserbare Zlatan jordens frälsare och världens konung nu lirar för klubben.
2009-07-28, 00:16
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
På vilket sätt levererar han inte i landslaget numera?

Jo, det förstås efter fyra års måltorka så borde hans mål mot Malta fylla på helgon-kontot med skall vi säga, 10 års måltorka till?
2009-07-28, 00:23
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Jo, det förstås efter fyra års måltorka så borde hans mål mot Malta fylla på helgon-kontot med skall vi säga, 10 års måltorka till?
Det är år 2009 nu. Jag vet inte vilken kalender du följer riktigt men vad menar du med 4 års måltorka? Detta är kalendern som vi använder här i Sverige http://en.wikipedia.org/wiki/Gregorian_calendar. Du kanske är en sådan där "icke-svensk"?

Dessutom har han varit mycket bra i många matcher han inte gjort mål i. Eller måste han göra mål för att vara bra?
Senast redigerad av zzwampen 2009-07-28 kl. 00:25.
2009-07-28, 00:26
Medlem
hbys avatar
Citat:
Pravda-media gjorde ju ett nummer av att det var "kaos" på grund av Zlatans ankomst (när det i själva verket skanderades "Barca" och man stal reklamskyltar) och man "glömde" visst nämna att det var gratis entre.

Hint: Barca är en stor klubb och har många trogna supportrar. Det innebär att om Jörgen Wålemark presenterades i Barca imorgon - och det var gratis inträde - så kommer det folk. Det var inte på grund av att den "store" och ej kritiserbare Zlatan jordens frälsare och världens konung nu lirar för klubben.

Hade du sett presentationen så hade du vetat att de nämnde flera gånger att det var gratis inträde och även att alla var lediga från skolan vilket medför ännu fler besökare.

Men försök inte lura i folk att det hade kommit lika många om det hade varit någon annan, mindre känd och billigare spelare som presenterats.

Angående det fetstilta så är jag glad att vi är överrens om en sak i alla fall.
2009-07-28, 00:26
Medlem
ErPupones avatar
den kyssen är verkligen inte ok

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in