Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Svensk mentalitet på dig?

Hur menar du nu med svensk mentalitet? För att jag säger att det Zlatan gör (kysser klubbmärket innan han har hunnit ta på sig tröjan) känns falskt och fel, jag gör ingen skillnad på Zlatan och nån annan som gör samma sak. Känns lika mkt fel om det är en svensk, portugis, italienare eller vad som helst.
Svensk mentalitet hade väl varit att först spotta på t.ex Ronaldo att han kysser Reals klubbmärke just efter att han har lämnat United, men när Zlatan gör det så är det ok för Zlatan är ju svensk...
Sen har ju vissa mentaliteten där de hatar Zlatan vad han än gör, säger att han är värdelös och inte ens svensk, men de är ju bara avundsjuka idioter som inte kan inse att vi faktiskt har en svensk bland världens bästa anfallare.
Jag är glad för Zlatans skull att han kommit så långt i karriären, och det är ju extremt kul att ha en svensk som är en sån världsspelare som Zlatan faktiskt är, men för att han är svensk så behöver jag inte tycka att det är okej att kyssa klubbmärket på det viset.
Du tycker att Zlatan gjorde helt rätt och därmed har du inte den typiska svenska mentaliteten, eller hur menade du?