2009-07-28, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Svensk mentalitet på dig?

Hur menar du nu med svensk mentalitet? För att jag säger att det Zlatan gör (kysser klubbmärket innan han har hunnit ta på sig tröjan) känns falskt och fel, jag gör ingen skillnad på Zlatan och nån annan som gör samma sak. Känns lika mkt fel om det är en svensk, portugis, italienare eller vad som helst.

Svensk mentalitet hade väl varit att först spotta på t.ex Ronaldo att han kysser Reals klubbmärke just efter att han har lämnat United, men när Zlatan gör det så är det ok för Zlatan är ju svensk...

Sen har ju vissa mentaliteten där de hatar Zlatan vad han än gör, säger att han är värdelös och inte ens svensk, men de är ju bara avundsjuka idioter som inte kan inse att vi faktiskt har en svensk bland världens bästa anfallare.

Jag är glad för Zlatans skull att han kommit så långt i karriären, och det är ju extremt kul att ha en svensk som är en sån världsspelare som Zlatan faktiskt är, men för att han är svensk så behöver jag inte tycka att det är okej att kyssa klubbmärket på det viset.

Du tycker att Zlatan gjorde helt rätt och därmed har du inte den typiska svenska mentaliteten, eller hur menade du?
2009-07-28, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeilon
haha tänkte på det också, tror det var 34 vilket inte är mycket alls, får börja träna lite mer Zlatan
Ni tror inte zlatan hade tränat biceps om det hade gynnat honom på planen? Men nu är det så att zlatan är typ 194cm lång och teknisk forward och då är det ganska viktigt att hålla tyngdpunkten nere så att man blir snabbare i vändningar, inte att se biff ut på stranden. Mät hans lårmuskler istället och jag tror han slår de flesta här inne. Tror inte han legat på latsidan direkt som ni får det att låta.
2009-07-28, 07:28
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Är Villa bättre än Zlatan? Röker du crack?
Barcafansen tyckte tygligen det iaf,med tanke på att det var honom de ville ha samtidigt som Zlatan var tredje eller fjärde handsvalet.Nu är det laget som är viktigast och de hoppas på det bästa med Zlatan.
2009-07-28, 11:11
Medlem
headnods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekaninen
Maxwell presenterade på Miniestadi inför cirka 2 500 supportrar.
Kyssen som det snackas flitigt om är då Zlatan vid massa tillfällen pussar på Barcas klubbmärke under fototagningar vid presskonferens och ute på Nou Camps gröna fält.

Haha! Lite skillnad i uppslutning på dom olika presentationerna då med andra ord....

2500 personer är inte ens i NÄRHETEN av dom siffrorna Zlatan drog till Camp nou!
2009-07-28, 11:17
Medlem
Jesusvodkas avatar
Roligt att så fort en invandrar-svensk blir känd så är alla envisa och patriotiska och säger att han är svensk och inte bosnisk, skulle bara påpeka
2009-07-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeilon
haha tänkte på det också, tror det var 34 vilket inte är mycket alls, får börja träna lite mer Zlatan

EDIt: Såg att Barca hade träningsmatch mot Manchester City den 19e aug, då har ju PL startat, varför ha träningsmatch efter säsongs start?

Och en sak till, när drar La liga igång?
Muskelmassa och styrka är inte samma sak ^^
Zlatan är ju sjukt stark, så det finns inte mycket han bör ändra på där.

Annars undrar jag om det är möjligt att hänga med på Barcas träningar på internet?
2009-07-28, 12:36
Medlem
Masingas avatar
Den i normalt sett duktige Paul Hayward säger såhär om Ibra. "A Serie A myth who should not be allowed anywhere near the new European champions." Jävla stolle han är.
2009-07-28, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Jag måste bara få ut lite...
  • Zlatan har sagt min dröm är att vinna CL.
  • Han vill vara i de möjliga bästa laget, har han också sagt.

1. Han såg att Barca vann över mästarna med 2-0 så att gå till Barca får han självförtroende att vinna CL.

2. Skulle United vinna CL igen så tror jag att han skulle vilja gå dit istället. För då vet han att dom är bättre än Barca och att dom kan vinna CL igen.
Men nu när Barca har vunnit så vet han att dom bästa fotbollslaget nu så klart han vill dit.

Det jag vill påstå är att skulle Man United vinna CL så skulle hon nog tacka Ja till kontrakt.
Tro inte på dom här: Barca eller inget.

han hade nog tackat ja till united, chelsea, madrid och barca. det enda han vill är att vinna cl, och nu säger han väl att han bara villa spela i barca för att det blev just barca.

fattar ändå inte dealen, etoo är bättre än zlatan och så erbjuder man 400 miljoner och hleb på lån? en av dom sämsta dealarna jag nånsin sett.
2009-07-28, 12:54
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvodka
Roligt att så fort en invandrar-svensk blir känd så är alla envisa och patriotiska och säger att han är svensk och inte bosnisk, skulle bara påpeka
han är svensk
2009-07-28, 12:56
Medlem
Masingas avatar
Han ville gå till Barca också av anledningen att de spelar den sorts fotboll han själv gör och gillar.
2009-07-28, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Länk?
Femte stycket...
http://www.guardian.co.uk/sport/blog/2009/jun/07/kaka-cristiano-ronaldo-transfer-record-fees
2009-07-28, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foulkes
han hade nog tackat ja till united, chelsea, madrid och barca. det enda han vill är att vinna cl, och nu säger han väl att han bara villa spela i barca för att det blev just barca.

fattar ändå inte dealen, etoo är bättre än zlatan och så erbjuder man 400 miljoner och hleb på lån? en av dom sämsta dealarna jag nånsin sett.

Ännu en till som tror sig veta bättre än ledningarna, agenterna, experterna och spelarna.

Pinsamt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in