2009-07-23, 20:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Då kan du ju ta och kolla upp hur många juggar som spelat i "stora" klubbar och hur många som faktiskt varit framgångsrika. Och jag vill inte att du börjar spåna in på landslagen för det är irrelevant just nu.

Faktum är att "juggar" har varit i dom flesta storklubbar i världen och dom har varit stjärnor i sina lag... Du kan ju ta din Ljungberg och Nacka och ta livet av dig eller ngt...
Ok chelski

Vad har du fått för dig att jag gillar svenska spelare.. zlatan ÄR en jugge med svenskt medborgarskap du kan inte påstå något annat, han är en förjävla duktig spelare men med ganska taskig attityd, han har dock blivit bättre på den fronten på senare år.
Senast redigerad av NirvanA 2009-07-23 kl. 20:16.
2009-07-23, 20:17
Medlem
danns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Då kan du ju ta och kolla upp hur många juggar som spelat i "stora" klubbar och hur många som faktiskt varit framgångsrika. Och jag vill inte att du börjar spåna in på landslagen för det är irrelevant just nu.

Faktum är att "juggar" har varit i dom flesta storklubbar i världen och dom har varit stjärnor i sina lag... Du kan ju ta din Ljungberg och Nacka och ta livet av dig eller ngt...

Lugna ner dig några hekto.
2009-07-23, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enso
För det första så skiter jag i detaljerna, om jag mins rätt så skrev någon att Inter fick en halv miljard samt Eto'o för Zlatan det tycker jag av naturliga skäl är anmärkningsvärt. Det som är intressant är vad dessa spelare är nästa säsong inte hur övergången går till, det kanske passar bättre i Dagens Industri eller något liknande

Kan Zlatan göra succe i Inter i Serie A, med sitt mittfält så varför skulle han inte kunna göra det med Barcelona, La Liga, med mycket bättre fotbollspelare?
Förstår inte logiken i ditt inlägg.
2009-07-23, 20:21
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Kan Zlatan göra succe i Inter i Serie A, med sitt mittfält så varför skulle han inte kunna göra det med Barcelona, La Liga, med mycket bättre fotbollspelare?
Jo men grejjen är ju att zlatan mer kommer bli en ersättare och inte en direkt uppgradering, han kommer förmodligen göra lika många mål som eto'o.. men sen då? Det man gör är att byta bort en erkänd målgörare i la liga mot en erkänd målgörare i serie A... inter får som grädden på moset 0.6miljarder extra och även hleb... inter ÄR vinnaren... zlatan kommer bli bra i barcelona men barca överbetalar som fan, det är där felet sitter. men å andra sidan följer dom bara samma trend som real madrid etc, so who can blame them?
2009-07-23, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jo men grejjen är ju att zlatan mer kommer bli en ersättare och inte en direkt uppgradering, han kommer förmodligen göra lika många mål som eto'o.. men sen då? Det man gör är att byta bort en erkänd målgörare i la liga mot en erkänd målgörare i serie A... inter får som grädden på moset 0.6miljarder extra och även hleb... inter ÄR vinnaren... zlatan kommer bli bra i barcelona men barca överbetalar som fan, det är där felet sitter. men å andra sidan följer dom bara samma trend som real madrid etc, so who can blame them?

Dom följer inte samma trend, hade dom inte betalat 50 miljoner + Eto och Hleb på lån så hade det inte kunnat gått att få Zlatan överhuvudtaget. Minns du Morattis uttalanden? 1 miljard eller en ersättare som kan täppa till hålet. Jag tycker inte alls Barcelona överbetalar. Jag tror nog Laporta kan vara nöjd med att han ens har lyckats få detta igång. Moratti är ingen lätt att handlas med.
2009-07-23, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Zlatan gör säkert lika många mål som eto'o, men sen har ju knappast eto'o och zlatan samma spelstilar. Zlatan är en mycket mer komplett fotbollsspelare än vad eto'o är, eto'o:s mål är nästan alla snarlika, medans zlatan kan göra nästan vad som helst och på egen hand. Där har du skillnaden.
2009-07-23, 20:31
Bannlyst
när barca köper för miljoner är dem inte köplag men så fort Real köper spelare i världsklass för samma summa så kallas real för köplag.
2009-07-23, 20:38
Medlem
danns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fujin
när barca köper för miljoner är dem inte köplag men så fort Real köper spelare i världsklass för samma summa så kallas real för köplag.

Men Real gör det väl lite oftare?
2009-07-23, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aventura

Absolut, Zlatan kommer säkert göra bra ifrån sig i Barcelona men jag ser inte vad Barcelona tjänar att byta ut honom mot Eto'o rent sportsligt, känns onödigt. De trissar bara upp pengarullningen inom fotbollen, de har ju redan Europas bästa lag dessutom.

Klubbfotbollen börjar förstöras (som mkt annat) av alla pengar och business snack samt att några få klubbar börjar dominera totalt. Det som läggs ut måste dessutom hämtas in på dyrare biljetter och TV sändningar mm. Kostar ju t ex flera tusen att gå på många Premier League matcher idag... (kom lite ifrån ämnet men det hela hänger ihop...)
2009-07-23, 21:00
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enso
Absolut, Zlatan kommer säkert göra bra ifrån sig i Barcelona men jag ser inte vad Barcelona tjänar att byta ut honom mot Eto'o rent sportsligt, känns onödigt. De trissar bara upp pengarullningen inom fotbollen, de har ju redan Europas bästa lag dessutom.

Klubbfotbollen börjar förstöras (som mkt annat) av alla pengar och business snack samt att några få klubbar börjar dominera totalt. Det som läggs ut måste dessutom hämtas in på dyrare biljetter och TV sändningar mm. Kostar ju t ex flera tusen att gå på många Premier League matcher idag... (kom lite ifrån ämnet men det hela hänger ihop...)

Gincan hade en väldigt bra poäng tidigare.
2009-07-23, 21:02
Medlem
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article5553927.ab

Vad ska Zlatan gör i Sverige? Träffa läkare eller nått?
2009-07-23, 21:06
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joni0006
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article5553927.ab

Vad ska Zlatan gör i Sverige? Träffa läkare eller nått?

Han har ju hus här, så kanske hem och fixa något innan han drar till Barcelona.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in