2009-07-18, 11:42
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
40 000 000 Euro
Eto och en spelare till.

Bör inte Eto vara värd åtminstone 30 000 000 Euro och spelare nr två säkert 10 000 000 Euro?

Hade det varit Real Madrid hade de slängt upp 100 000 000 Euro och någon bänknötare, Barca verkar vara lite rädd om plånboken iaf

Eto'o inte Eto, och Kaká inte Kaka. Det är en viktig skillnad.
2009-07-18, 11:43
Medlem
ErPupones avatar
Är det bara jag som oroar mig lite (ifall en övergång sker) huruvida Zlatan kmr passa in i Barca? Grejen med Etoo som gör att han passar så bra in i Barca (enligt mig) är väl att han kräver lite boll och låter iniesta, xavi, messi mfl stå för bolltrillandet. Dessutom är han en stark djupledsspelare. Jag har svårt att se Zlatan spela på ett liknande sätt, i alla fall efter att ha sett hans senaste säsong i Inter.
2009-07-18, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Är det bara jag som oroar mig lite (ifall en övergång sker) huruvida Zlatan kmr passa in i Barca? Grejen med Etoo som gör att han passar så bra in i Barca (enligt mig) är väl att han kräver lite boll och låter iniesta, xavi, messi mfl stå för bolltrillandet. Dessutom är han en stark djupledsspelare. Jag har svårt att se Zlatan spela på ett liknande sätt, i alla fall efter att ha sett hans senaste säsong i Inter.

oroa dig inte, Ibra har redan krossat försvar på egen hand i inter, nu kommer han fullständigt pulvrisera dem med hjälp av barcas superlirare

Alla som nånsin varit bäst nånstans vet hur tråkigt det blir efter ett tag, först är det kul och man får självförtroende, men sen blir det bara tråkigt för man slutar utvecklas. Zlatan i barca är den naturliga vägen för honom att gå

Bara det att han går ner i lön säger allt, han vill ha roligt.
2009-07-18, 12:37
Avslutad
Jävla tyngd han har. Sjukt stort att han går till Barca, ännu större om han lyckas. Spekulationer om vem som är bäst genom tiderna lär ta slut om säsongen blir lyckad.

2 titlar samt 1 andra plats i Ajax. 3 titlar med Juve (även om de togs bort sen), årets utländska spelare i Serie-A. Sen på det gå till Inter som svingar upp i topp direkt och tar 3 titlar med dem, blev årets spelare och årets utländska. Gräddat med 3 guldbollar (mer eller mindre garanterad nästa också för vem fan ska annars ha den) samt 9:a till Ballon d'Or.

Hans historia säger rätt tydligt att han nog lyckas i Barca också, speciellt med det laget de har.

Ska bli kul och se vilken nytändning det blir på honom.
2009-07-18, 12:52
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Gräddat med 3 guldbollar (mer eller mindre garanterad nästa också för vem fan ska annars ha den)[...]

Bosse Larsson från Garphyttan division 7 Småland kanske? Sverige har för vana att dela ut priser till folk av jämlikhetsskäl. Inte ska väl en och samma person få alla pokaler! Vi måste dela på dem!

Citat:
[...]samt 9:a till Ballon d'Or.

Och 7:a året innan, och garanterat inom topp 10 även nästa gång. De utmärkelser och titlar du räknar upp är i och för sig väldigt lite, av allt som han faktiskt fått i den vägen. Skytteligatitel, "poängliga"-titel året innan trots väldigt få spelade matcher, beröm av Maradona, världens bäst betalde spelare genom tiderna (tillsammans med Kaká, innan Ronaldo skrev nytt), det finns hur mycket som helst.
2009-07-18, 15:31
Medlem
Zlatan är den enda pusselbiten som fattas i barcas anfallsspel. Hur många gånger har man inte sett när barca ta sig skit lätt fram i kanterna och mot straffområdet men där ta det stopp, de kan inte spela in den eftersom den centrala forwarden kan inte ta emot den eller nicka in i mål. Självklart kan ju barca göra mål på andra sätt men med zlatans tyngd och teknik kommer det tillföra deras anfallsspel en ytterligare dimension

PS: Hur fan kunde zlatte göra så mycket mål i Inter med så många träben runtomkring sig?
Senast redigerad av RiceRiceBaby 2009-07-18 kl. 15:42.
2009-07-18, 16:24
Medlem
Niths avatar
vem fan i helvete började säga zlatte i tråden!?

avstängning behövs!

och ja jag håller med, zladjan i barca vore körsbäret på grädden på moset!
2009-07-18, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nith
vem fan i helvete började säga zlatte i tråden!?

avstängning behövs!

och ja jag håller med, zladjan i barca vore körsbäret på grädden på moset!

Vem fan i helvete började kalla Zlatan för zladjan i tråden!?

Aha det var ju du...

@Pumpking: Jag kan försöka leta upp källorna.
2009-07-18, 19:12
Medlem
kthxbyelols avatar
HAHA Zlatte är fan ett skönt smeknamn på Zlatan

Zlatan bort från Inter kommer göra att mitt älskade Juventus vinner Serie-A igen så jag klagar inte

Självklart hoppas jag även Zlatab lyckas i Bara vilket jag verkligen tror han gör oxå.
2009-07-18, 19:19
Bannlyst
han kommer inte lyckas för det första han klarar inte av snabba passningen spelt barca har.
lat för att springa tillbaka .
han kommer inte bli den största stjärnan i laget han är mer en individuell spelare än en lag spelare
2009-07-18, 20:38
Medlem
Det är störande som fan (men inte förvånande) att aftonhoran kör massa artiklar som om han redan är klar för Barca. Jag antar att det är en medveten strategi för dom måste ju vara medvetna om att det är långt ifrån klart? Jag tror fortfarande inte att Eto kommer komma överens med Inter om lönen vilket gör att hela dealen faller. Då står det väl "ETO ZABBAR ZLATANZ BARZA PLANER!!!" på aftonhorans löpsedel. Jävla idioter, tro fan att folk hatar journalister.
2009-07-18, 21:09
Medlem
vinbras avatar
Falsk Zlatan-twitter citeras

Nyhetsbyrån AP citerar en uppenbart falsk Twitter-blogg som påstås vara Zlatans - rejält pinsamt då det inte direkt är någon vidare fake.

Artikel: http://svt.se/2.21662/1.1628820/zlatan_dags_att_rora_pa_sig?lid=senasteNytt_676734 lid=senasteNytt_676734

Twittern: http://twitter.com/zlatans_offical

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in