2009-05-01, 11:13
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Lite trött är man ju på det här Real Madrid ryktet..varför skulle han gå till en kanske ännu sämre klubb än Inter om han vill vinna CL? Går han dit så är det pengarna som styr enbart. Hoppas han hamnar i England men det lär inte hända
Tja vem vet, Real Madrid har ett betydligt bättre lag än Inter om alla är friska, i Madrid skulle han iallafall ha fler kreativa spelare runt sig. Hyfsad forwarduppsättning de skulle ha om Zlatan gick dit. Om de även köpte in en vänsterback och en högerytter (Ronaldo? ) skulle de nog kunna vara en kandidat till Champions League-segern. Mittförsvaret kanske också skulle behöva förstärkning.
2009-05-01, 11:33
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Tja vem vet, Real Madrid har ett betydligt bättre lag än Inter om alla är friska, i Madrid skulle han iallafall ha fler kreativa spelare runt sig. Hyfsad forwarduppsättning de skulle ha om Zlatan gick dit. Om de även köpte in en vänsterback och en högerytter (Ronaldo? ) skulle de nog kunna vara en kandidat till Champions League-segern. Mittförsvaret kanske också skulle behöva förstärkning.

Visst är det så. Jag tycker att det vore väldig korkat att gå till ett lag som redan har RvN, Raul, Higuain, Huntelaar som forwards, även om jag rankar Ibra högre än dom.
2009-05-01, 12:06
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Visst är det så. Jag tycker att det vore väldig korkat att gå till ett lag som redan har RvN, Raul, Higuain, Huntelaar som forwards, även om jag rankar Ibra högre än dom.
Tja vad är alternativet? Barcelona har ju inte direkt en sämre forwardsuppsättning, Manchester United har ju inte heller dåliga anfallare, dessutom har de ju Berbatov som är i princip samma spelartyp som Zlatan fast sämre. Chelsea kunde ju vara ett alternativ även om jag betvivlar att Zlatan går till en engelsk klubb. Liverpool eller Arsenal har inte råd med honom och jag tror inte att Zlatan vill gå till de klubbarna ändå. Nä, Real Madrid eller möjligtvis Barcelona eller Chelsea är de enda alternativen.
2009-05-01, 12:13
Medlem
Joel^_^s avatar
Har svårt att tro att Zlatan går till samma klubb som Van Der Vaart spelar.
2009-05-01, 12:23
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joel^_^
Har svårt att tro att Zlatan går till samma klubb som Van Der Vaart spelar.
Han ryktas ju vara på väg bort, relationen mellan honom och Juande Ramos sägs inte vara så bra. Sen har väl Zlatan haft dispyter med Mihajlovic, Materazzi, etc och sedan gått till samma klubb som dem. Van der Vaart-saken kanske var lite större iochförsig, det var väl en bidragande orsak till att Zlatan såldes?
2009-05-01, 14:45
Bannlyst
Zlatan är en av de bästa utan tvekan. Han är målgörare, drar runt med en dribbling med sin fina teknik eller drar upp en pass som är genial.
Det Zlatan har, har inte Messi. Messi är snabb, kan dribbla och har bra spelförståelse, men har inga kanon skott, är inte bra i luftrummet, och är inte den hittar fram med passningar. Hade vi bytt miljö på Messi och Zlatan så hade Zlatan briljerat och Messi hade säkert failat i Inter.
Bara min åsikt, men men...
2009-05-01, 14:49
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Tja vad är alternativet? Barcelona har ju inte direkt en sämre forwardsuppsättning, Manchester United har ju inte heller dåliga anfallare, dessutom har de ju Berbatov som är i princip samma spelartyp som Zlatan fast sämre. Chelsea kunde ju vara ett alternativ även om jag betvivlar att Zlatan går till en engelsk klubb. Liverpool eller Arsenal har inte råd med honom och jag tror inte att Zlatan vill gå till de klubbarna ändå. Nä, Real Madrid eller möjligtvis Barcelona eller Chelsea är de enda alternativen.

Jag skulle vilja se Ibra i Arsenal. Deras snabba spel och Fabregas geniala passningar skulle vara en ypperlig miljö tror jag.
2009-05-01, 19:09
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Zlatan är en av de bästa utan tvekan. Han är målgörare, drar runt med en dribbling med sin fina teknik eller drar upp en pass som är genial.
Det Zlatan har, har inte Messi. Messi är snabb, kan dribbla och har bra spelförståelse, men har inga kanon skott, är inte bra i luftrummet, och är inte den hittar fram med passningar. Hade vi bytt miljö på Messi och Zlatan så hade Zlatan briljerat och Messi hade säkert failat i Inter.

Messi är dock betydligt snabbare och en bättre dribbler, sen är hans skott helt okej även om det inte är Zlatanklass. Det andra kanske stämmer, han skulle kanske inte varit lika bra i Inter som han är i Barca.

Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Jag skulle vilja se Ibra i Arsenal. Deras snabba spel och Fabregas geniala passningar skulle vara en ypperlig miljö tror jag.

Nja, för det första har de inte råd med honom, för det andra brukar ju inte Wenger satsa på etablerade spelare sen tror jag inte Zlatan skulle vilja gå dit, de konkurrerar inte på allvar om varken Champions League eller Premier League.
2009-05-01, 19:49
Medlem
Klimovs avatar
Citat:
Messi inte den som hittar fram med passningar? Absurt påstående. Messi har inte fysiken, eller skottet som Zlatan besitter, men det han har gör han å andra sidan på en nivå över alla andra i världen, inklusive Zlatan.
2009-05-03, 00:29
Medlem
pirates avatar
Tror att vi kan nog räkna med att det är en liten chans att Zlatan stannar kvar i Inter efter denna säsong. Efter att ha sett intervjun på eurosport och där han säger att han som i Ajax kände att ville testa på nåt nytt så är det nog mkt som måste förändras med Inter om Ibra ska stanna kvar.
2009-05-03, 00:47
Medlem
hbys avatar
Citat:

Däremot så har Messi saker, som Zlatan inte har.
Skulle vilja se Zlatan på Eto'os plats, fyfan.
2009-05-03, 00:55
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Hörde att det ryktas om en comeback i Malmö FF. Någon som vet något om det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in