2009-07-17, 09:57
Medlem
Ezzelinos avatar
Om det stämmer får man hoppas det går bra för Ibrahimovic...det kan dock bli lite knepigt att leva upp till de enorma förväntningarna där. 40 miljoner euro plus Eto'o och Hleb, tungt. Eto'o är ju en oerhört stabil goalgetter.
2009-07-17, 10:00
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Är det sant är dom inte riktigt kloka i Barca. Att byta bort målmaskinen Eto'o mot Zlatan är idiotiskt och huvudlöst. Eto'o är helt klart klassen över Zlatan innanför straffområdet. Lirare utanför straffområdet har man tillräckligt av i Barca (Messi, Xavi, Iniesta, Henry etc).

Över 100 ligamål på några säsonger som Eto'o lyckats med kommer Zlatan aldrig i närheten av.

Håller helt med. Jag är en Zlatansupporter, men att byta bort Eto'o är galet.
2009-07-17, 10:08
Moderator
vfs avatar
Sammanfogat trådar/Mod
2009-07-17, 10:19
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Läste nånstans att Barca och Inter är överens och att det nu är upp till Zlatan, så om han tänker på familjen och kanske lönen så finns väl risken att han blir kvar i Inter? Men det vore guld om han gick till Barca
2009-07-17, 10:43
Medlem
Eternys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Läste nånstans att Barca och Inter är överens och att det nu är upp till Zlatan, så om han tänker på familjen och kanske lönen så finns väl risken att han blir kvar i Inter? Men det vore guld om han gick till Barca

Jag tycker att det är lite överpris faktiskt, Inter får Eto, Hleb och runt 400 miljoner kr, men hur ska man annars få Zlatan? . Varför vill Barcelona sälja Etoo , han gör ju nästan alltid 25+ mål varje säsong.
2009-07-17, 10:59
Medlem
klybans avatar
Läste någonstans att Barca ville bli av med Eto, men jag vet inte varför.
Kanske han är massa besvär för sin omgivning förutom att han gör det bra på planen.
2009-07-17, 11:01
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Läste någonstans att Barca ville bli av med Eto, men jag vet inte varför.
Kanske han är massa besvär för sin omgivning förutom att han gör det bra på planen.
Det är väl så att Han och Guardiola inte riktigt hamnade på samma sida från början så att säga? Tror det är något perosnligt mellan dem två för Eto'o levererar nästan varenda säsong!
2009-07-17, 11:10
Medlem
han solos avatar
Men man måste ändå få säga att Zlatan nog kommer ha svårt att bestämma sig... Om nu detta stämmer, att han får välja själv.

Att bli bäst betald i hela fotbollsvärlden genom ett nytt kontrakt med Inter. Han lär ju även trivas rätt rejält i milano, man får känslan av det.

Eller gå till världens just nu bästa klubb. problemet är väl kanske att de är bäst just NU. Man vet aldrig, kanske går det åt helvete om 3 månader.

Dålig beslutsångest?
2009-07-17, 11:12
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Men man måste ändå få säga att Zlatan nog kommer ha svårt att bestämma sig... Om nu detta stämmer, att han får välja själv.

Att bli bäst betald i hela fotbollsvärlden genom ett nytt kontrakt med Inter. Han lär ju även trivas rätt rejält i milano, man får känslan av det.

Eller gå till världens just nu bästa klubb. problemet är väl kanske att de är bäst just NU. Man vet aldrig, kanske går det åt helvete om 3 månader.

Dålig beslutsångest?
Äh va fan. Han ska INTE klaga. Jag skulle gärna vara i hans ställe (förutsatt att jag var lika bra!)
Medlem
bings avatar
Citat:

Dålig beslutsångest?

Är ganska säker på att han i så fall väljer Barcelona. Zlatan har varit i Italien i många år nu och jag tror främst att han vill ha en ny utmaning i ett nytt land.
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:

Dålig beslutsångest?

Han vore dum om han tackade nej till den här chansen, den kommer nog inte tillbaka. Men även Eto'o måste väl övertygas? Det kan bli ännu svårare
2009-07-17, 11:15
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eterny
Varför vill Barcelona sälja Etoo , han gör ju nästan alltid 25+ mål varje säsong.

Jag tror det började med att de ville ha en annan spelartyp i anfallet som kan bryta ner lag som backar hem med 10 spelare. Så de försökte få bort Eto'o bakom hans rygg, vilket kameruanen blev förbannad på och efter ett tag var situationen ohållbar.

En värvning av Zlatan är det enda som kan gottgöra att bli av med Eto'o, även om det blev ett ordentligt överpris till slut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in