2009-07-17, 22:46
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fujin
Tur att Real köpte inte han skulle blivit besvikelse för klubben
Bajsa tänker inte med hjärnan

Jo för Benzema är ju så mycket bättre än Zlatan=)

Och hur kan du säga att Barca inte tänker? Menar du då att Real tänker? Som köper en spelare som var dyrare än alla de spelare som vann CL i år TILLSAMMANS? Och denna spelare var ändå bara den näst dyraste spelare Real köpte. Det tycker jag är lite roligt.
2009-07-17, 23:28
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Det tror jag inte är något problem alls.

Han kommer säkert kräva en orimlig lön då han inte vill flytta på sig, han lär inte vilja vara Barca till lags när de försöker göra sig av med honom trots allt han gjort för klubben. Han tackade väl blankt nej till pengarna i Man City, tror inte Inter i döende Serie A lockar speciellt mycket mer. Nej jag tror inte han kommer acceptera detta av principskäl

Men vi får väl se..jag hoppas verkligen Zlatan går till Barca, är trött på att se honom i ett så tamt lag som Inter
2009-07-18, 00:24
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du påstod att Zlatan rankats som top-5 målgörare varje säsong vilket jag visade var rena påhittet. Märk väl, rankats av expertis, inte av dig. Det har i själva verket endast inträffat en gång, 2007, då Zlatan hade Ronaldo, Messi, Drogba och Nistelrooy bland utpräglade målskyttar före sig.

På den punkten är Eto'o vassare eftersom han 2006 rankades som näst bäst efter Henry i fotbollsjournalisternas Ballon d'Or-omröstning. Detta pga ditt felaktiga påstående att Eto'o aldrig rankats högt.

Detta om omröstningar. Rent konkret att göra mål har jag redan visat att Eto'o är snäppet vassare än Ibrahimovich.

Varken du eller jag vet idag ett skit om hur Zlatan kommer att lyckas i Barca eller Eto'o i Inter.

Nu lägger du ord i min mun. Jag skrev att Ibra rankats som bland dom fem bästa anfallarna i världen de senaste åren. Inget annat. Varför lägger du ord i min ord måns?
Eto`o är en av mina absoulta favoriter i Barca. Som Barca fans har jag uppskatt hans målskytte och allt han har gjort för oss. Har varit på 5-6 matcher iår och jag kan säga att trots hans målskytte så är han inte en jätte uppskattad spelare i katalonien och på Camp Nou. Det är dags för gode Samul att dra vidare, även om Ibra inte hade kommit så hade han ersatts av David Villa som är snäppet vassare än Samuel.

Ibra har rankats högre nästan varje år, detta enlig ditt eget inlägg.
O jo som fotbollkunniga (för jag antar att du är intresserad och kunnig inom fotboll) så kan vi sia om hurvida en spelare lik Zlatan hade lyckats eller inte.
Jag menar att han kommer lyckas med tanke på hans bakgrund i Ajax och den fotboll han har skolats inom.
2009-07-18, 02:45
Medlem
Förstår inte varför Barca ger sig in på detta. Laget är fantastiskt som det är nu - Eto'o gör helt sjukt mycket mål och presterar till max, så varför byta honom mot en lika bra eller lite bättre, PLUS en stor hög med cash? Gör Zlatan 22 mål har han ju fortfarande ett par upp till Eto'o. Fast jag ska väl inte klaga, nu får jag ju se Zlatan spela i en liga som jag finner underhållande...
2009-07-18, 03:56
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basie
Lite off topic, men.. Tyson hade spöat längre och tyngre snubbar utan problem innan dess. Mot Holyfield var han otränad och långt ifrån sin 'prime' + att Holyfield körde fult i båda matcherna. Lewis-machen var ett skämt. Tyson insåg själv att han inte hade en chans och gick matchen för pengarnas skull. Det hade alltså inget med längd och psykning att göra.

Tillbaka till Zlatan!

Det hade en del med psykning att göra. Inte allt, och till större delen handlade det om det du tog upp.

Tillbaka till Zlatan, ja.
2009-07-18, 08:25
Medlem
40 000 000 Euro
Eto och en spelare till.

Bör inte Eto vara värd åtminstone 30 000 000 Euro och spelare nr två säkert 10 000 000 Euro?

Hade det varit Real Madrid hade de slängt upp 100 000 000 Euro och någon bänknötare, Barca verkar vara lite rädd om plånboken iaf
2009-07-18, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iakobos
Förstår inte varför Barca ger sig in på detta. Laget är fantastiskt som det är nu - Eto'o gör helt sjukt mycket mål och presterar till max, så varför byta honom mot en lika bra eller lite bättre, PLUS en stor hög med cash? Gör Zlatan 22 mål har han ju fortfarande ett par upp till Eto'o. Fast jag ska väl inte klaga, nu får jag ju se Zlatan spela i en liga som jag finner underhållande...

Eto'o skall inte ha passat in i lagets kemi. Han är väldigt kontroversiell och ser sig själv som den stora stjärnan. Han har vid flertalet gånger pratat skit med media om Barcelona o.s.v. Därför vill man inte ha kvar honom i laget.

Frågan är bara hur Zlatan kommer passa in i lagets kemi. Han är ju inte direkt känd för att vara den mest ödmjuke killen.
2009-07-18, 09:32
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pcw
Eto'o skall inte ha passat in i lagets kemi. Han är väldigt kontroversiell och ser sig själv som den stora stjärnan. Han har vid flertalet gånger pratat skit med media om Barcelona o.s.v. Därför vill man inte ha kvar honom i laget.

Frågan är bara hur Zlatan kommer passa in i lagets kemi. Han är ju inte direkt känd för att vara den mest ödmjuke killen.

Om det inte är för besvärligt, har du kvar de källorna? Hade faktiskt varit intressant att läsa ^^
2009-07-18, 09:41
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Nu väntar vi på svensk medias "nya avslöjanden" för att sälja lösnummer även idag och imorrn..dessa kan vi vänta oss:

"Övergången hotad" med vinkeln att Eto'o inte vill till Inter

"Villa till Barca?" Med vinkeln att Zlatan bara är ett sätt för Barca att sätta press på Valencia

"Zlatan stannar i Inter" efter ett avslöjande från en "källa" till aftonbladet som påstår att Zlatan kommer tacka ja till sitt nya kontrakt i Inter då familjen trivs i Milano
2009-07-18, 10:00
Medlem
Jochen-s avatar
Tänk om affären går i stöpet, vore roligt med tanke på att alla svenska medier i princip gått ut med att han ska spela i Barcelona nästa säsong.
2009-07-18, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Nu väntar vi på svensk medias "nya avslöjanden" för att sälja lösnummer även idag och imorrn..dessa kan vi vänta oss:

"Övergången hotad" med vinkeln att Eto'o inte vill till Inter

"Villa till Barca?" Med vinkeln att Zlatan bara är ett sätt för Barca att sätta press på Valencia

"Zlatan stannar i Inter" efter ett avslöjande från en "källa" till aftonbladet som påstår att Zlatan kommer tacka ja till sitt nya kontrakt i Inter då familjen trivs i Milano

Låter faktiskt troliga, även om jag personligen tror och (såklart) hoppas på en övergång. Speciellt detta som ett sätt att skynda på Villa-affären låter intressant...

Jag kan verkligen inte förstå hur någon som Eto'o skulle vilja gå till tråkiga Inter och Serie A, men det är väl isf för att han i princip inte har något val (förutom kylboxen i Barca).

Hur Zlatan eventuellt skulle platsa i Barca kan väl diskuteras, personligen tror jag att han skulle lyckas mycket bra. Han är en oerhört duktig central forward, och man kan verkligen hoppas få se honom i en startelva med Henry och Messi på kanterna. Även om målskyttet skulle dröja är han en fantastisk framspelare.

Nu blir det till att köpa TV4 Sport!
2009-07-18, 11:34
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maffiaboss
Låter faktiskt troliga, även om jag personligen tror och (såklart) hoppas på en övergång. Speciellt detta som ett sätt att skynda på Villa-affären låter intressant...

Jag kan verkligen inte förstå hur någon som Eto'o skulle vilja gå till tråkiga Inter och Serie A, men det är väl isf för att han i princip inte har något val (förutom kylboxen i Barca).

Hur Zlatan eventuellt skulle platsa i Barca kan väl diskuteras, personligen tror jag att han skulle lyckas mycket bra. Han är en oerhört duktig central forward, och man kan verkligen hoppas få se honom i en startelva med Henry och Messi på kanterna. Även om målskyttet skulle dröja är han en fantastisk framspelare.

Nu blir det till att köpa TV4 Sport!

Fast ändå inte, har man spelare som Xavi, Iniesta som passar bollar rakt in i foten på en så kommer väl målen ganska snabbt. Han är ju stark som satan oxå Ibra och fel innanför boxen leder till straff. Det tror jag att Barca kan utnyttja väldigt bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in