Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du påstod att Zlatan rankats som top-5 målgörare varje säsong vilket jag visade var rena påhittet. Märk väl, rankats av expertis, inte av dig. Det har i själva verket endast inträffat en gång, 2007, då Zlatan hade Ronaldo, Messi, Drogba och Nistelrooy bland utpräglade målskyttar före sig.
På den punkten är Eto'o vassare eftersom han 2006 rankades som näst bäst efter Henry i fotbollsjournalisternas Ballon d'Or-omröstning. Detta pga ditt felaktiga påstående att Eto'o aldrig rankats högt.
Detta om omröstningar. Rent konkret att göra mål har jag redan visat att Eto'o är snäppet vassare än Ibrahimovich.
Varken du eller jag vet idag ett skit om hur Zlatan kommer att lyckas i Barca eller Eto'o i Inter.
Nu lägger du ord i min mun. Jag skrev att Ibra rankats som bland dom fem bästa anfallarna i världen de senaste åren. Inget annat. Varför lägger du ord i min ord måns?
Eto`o är en av mina absoulta favoriter i Barca. Som Barca fans har jag uppskatt hans målskytte och allt han har gjort för oss. Har varit på 5-6 matcher iår och jag kan säga att trots hans målskytte så är han inte en jätte uppskattad spelare i katalonien och på Camp Nou. Det är dags för gode Samul att dra vidare, även om Ibra inte hade kommit så hade han ersatts av David Villa som är snäppet vassare än Samuel.
Ibra har rankats högre nästan varje år, detta enlig ditt eget inlägg.
O jo som fotbollkunniga (för jag antar att du är intresserad och kunnig inom fotboll) så kan vi sia om hurvida en spelare lik Zlatan hade lyckats eller inte.
Jag menar att han kommer lyckas med tanke på hans bakgrund i Ajax och den fotboll han har skolats inom.