2009-07-17, 19:30
Bannlyst
jag tror zlatan gör väldigt fel om han nu går till barca. tror inte han kommer att passa där alls faktiskt. han kommer få många emot sig pga hans attitydproblem både mot det egna laget och fansen, detta kommer leda till att zlatan blir mer irriterad och gör bort sig på planen. leder osökt till bänken efter ett tag.
zlatan har ett mer italienskt temperament och borde stannat kvar där. han hör inte hemma bland dom varma och godhjärtade spanjorerna.

2009-07-17, 19:43
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Haha det börjar direkt, välkommen till Zlatan vs Real Madrid i El classico.

http://fotboll.expressen.se/Nyheter/1.1643464/zlatan-till-barcelona-da-storsatsar-tv4

Ja nu ska vi satsa säger tv4, fan det är ju märkligt att det ska behövas en stor svensk för det, känns ju som om La liga är en tillräckligt bra produkt att satsa på ändå.

Ja nu lär tv4 säkert satsa på att ha en studio innan matcherna som dom inte hade förra säsongen
2009-07-17, 20:14
Medlem
SjuKopparKaffes avatar
Citat:
Skall bli intressant att se hur Zlatan kommer att att spela i Barca..
Jag tror att han kommer lyckas alldeles utmärkt. Enligt mig ligger Barcelonas storhet i lagets generella spelintelligens. Ofta har ett lag en eller två bra framspelare, men Barcelona har ofta fyra på planen samtidigt. Det Eto'o gör bra i Barcelona är att han hittar bra ytor att gå i djupled på, eller hittar de perfekta snett-inåt-bakåt ytorna som är svåra att markera på ett lag med bra djupledsspel. Därmed inte sagt att han är en dålig anfallare.

Zlatan kommer nog klara sig alldeles utmärkt när han inte är så betydande för ett lags anfallsspel som han är i Inter. Förra säsongen var det alltför många matcher där allt kretsade kring honom och hans individuella kvaliteér. Han har även, som jag ser det, bättre spelförståelse och passningsspel än Eto'o vilket jag tror kommer passa som handen i handsken i Barcelona.
2009-07-17, 20:24
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjuKopparKaffe
Jag tror att han kommer lyckas alldeles utmärkt. Enligt mig ligger Barcelonas storhet i lagets generella spelintelligens. Ofta har ett lag en eller två bra framspelare, men Barcelona har ofta fyra på planen samtidigt. Det Eto'o gör bra i Barcelona är att han hittar bra ytor att gå i djupled på, eller hittar de perfekta snett-inåt-bakåt ytorna som är svåra att markera på ett lag med bra djupledsspel. Därmed inte sagt att han är en dålig anfallare.

Zlatan kommer nog klara sig alldeles utmärkt när han inte är så betydande för ett lags anfallsspel som han är i Inter. Förra säsongen var det alltför många matcher där allt kretsade kring honom och hans individuella kvaliteér. Han har även, som jag ser det, bättre spelförståelse och passningsspel än Eto'o vilket jag tror kommer passa som handen i handsken i Barcelona.

Håller med dig helt och hållet. Han kommer klara sig bra i Barca.
2009-07-17, 20:29
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt
jag tror zlatan gör väldigt fel om han nu går till barca. tror inte han kommer att passa där alls faktiskt. han kommer få många emot sig pga hans attitydproblem både mot det egna laget och fansen, detta kommer leda till att zlatan blir mer irriterad och gör bort sig på planen. leder osökt till bänken efter ett tag.
zlatan har ett mer italienskt temperament och borde stannat kvar där. han hör inte hemma bland dom varma och godhjärtade spanjorerna.

Han har betydligt bättre attityd och är mycket mer professionell än t ex Eto'o så det blir nog inga större problem.
2009-07-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Han har betydligt bättre attityd och är mycket mer professionell än t ex Eto'o så det blir nog inga större problem.

Dagens sanning. Det måste vara något seriöst fel på Eto'o om man nu "tvingar" bort en spelare som sprutar in så många mål. Tror f.ö att Zlatan kommer klara sig utmärkt i Barcas spel. Dock tror jag barca kommer få ändra lite (betoning på lite) på sitt spel, som Messi sa när han fick frågan om att Zlatan kanske skulle till barcelona, han sa också "fast man kan göra ändringar i spelet för en mästare".
2009-07-17, 21:34
Medlem
(Virus)s avatar
Intressant att många anser Zlatan vara bland världens top- spelare efter att spelat i D- ligan ett antal år. Tror själv att det blir magplask i Barcelona och att herr z bänkas efter 6 första matcher...
2009-07-17, 21:36
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
– I går (torsdag) efter träningsmatchen fick jag reda på att Laporta och Moratti hade träffats. Om de menar allvar är jag intresserad, säger Zlatan Ibrahimovic innan han skyndade iväg till spelarbussen som tog honom tillbaka till lyxhotellet där Inter bor.

2009-07-17, 21:40
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Synd bara att alla glömmer Eto'o, mannen som kommer spräcka affären
2009-07-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av (Virus)
Intressant att många anser Zlatan vara bland världens top- spelare efter att spelat i D- ligan ett antal år. Tror själv att det blir magplask i Barcelona och att herr z bänkas efter 6 första matcher...

Jag är villig att äta upp min egen sko och lägga upp bilder på eventet om du har rätt. Jag antar att du gör detsamma om du har fel? Betalar man så mycket för en spelare så kommer han få spela så mycket som möjligt i åtminstone två säsonger, spelar nästan ingen roll hur dåligt man gör ifrån sig. Zlatan kommer lyckas utmärkt. Vissa spelare är helt enkelt för bra för att göra bort sig, vart de än spelar. Visst, zlatan kan vara ojämn ibland men jag tror det kommer gå hur bra som helst.. han kan göra mål med båda fötterna (både fram och bak), på huvet, på frisparkar och på straffar, dessutom kan han göra passningar som ytterst få i världen kan göra.. det är rätt svårt att misslyckas med de egenskaperna och det enda som kan göra Zlatan till en flopp i barcelona är den mentala biten..men jag tror han klarar det. Känns som att man hyllar killen lite för mycket.. tycker absolut han är en av världens bästa anfallare men han är kanske inte riktigt värd all den deg + eto'o.
2009-07-17, 21:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Såklart han kommer acceptera det och signa med inter, vart ska han annars spela? Dom i barca vill inte ha honom, särskilt inte management och tränaren...varför skulle han vilja lira i ett lag som inte tror på honom och vill ha bort honom?
2009-07-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Tror jag inte, för hur roligt är det att stanna kvar i en klubb oönskad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in