2008-09-18, 23:17
Medlem
fMEISTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Frågan är dock vilket lag som skulle kunna locka honom dit, känns som han snarare hade gått till La Liga. Dock skulle han knappast floppa, han skulle fortfarande dominera i PL.

Man kan inte säga att han skulle dominera, har sett många stjärnor gå till PL och underpresterat. Dock tror ja inte Zlatan skulle göra de. Men man kan inte säga att att han ska dominera PL innan det är bevisat.
2008-09-18, 23:19
Medlem
Om Real Madrid eller någon annan penningstark klubb får för sig shoppa lite,
hur mycket får dom punga ut för att få loss Zlatan? Kan han rent av bli
den dyraste värvningen i historien?
2008-09-18, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fMEISTER
Man kan inte säga att han skulle dominera, har sett många stjärnor gå till PL och underpresterat. Dock tror ja inte Zlatan skulle göra de. Men man kan inte säga att att han ska dominera PL innan det är bevisat.
I och med att Zlatan är bättre än de flesta spelarna som redan dominerar i PL, så borde rimligen han också göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av darko
Troligen hade han inte blivit den dyraste i historien, men dyr hade han varit. Åtminstone 500miljoner+ skulle jag tro. Zlatan är trots allt även ett stort namn, vilket rimligen höjer priset en del. Han är även en viktig kugge i Inter.
Senast redigerad av arbee 2008-09-18 kl. 23:29.
2008-09-18, 23:26
Medlem
4522s avatar
Citat:

Det är alltid svårt att sätta tilltänkta transfers i perspektiv till historiska transfer, men jag skulle kunna tänka mig en summa liknandes den som Inter fick betala för Vieri. Kanske något lägre då Zlatan är inte den notoriske målskytten, vilket klubbar brukar kunna betala en hel del extra för.
2008-09-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det är alltid svårt att sätta tilltänkta transfers i perspektiv till historiska transfer, men jag skulle kunna tänka mig en summa liknandes den som Inter fick betala för Vieri. Kanske något lägre då Zlatan är inte den notoriske målskytten, vilket klubbar brukar kunna betala en hel del extra för.

Jag tror nog Zlatan skulle vara dyrare än Vieri trots allt. Vieri kostade Inter dryga
430 miljoner. Zlatan tror jag i dagens läge är den tredje mest värdefulla
spelaren efter C.Ronaldo och Messi. Med värdefulla menar jag givetvis
dyraste.

Ett pris kring 600 miljoner ser jag inte alls som orimligt.
2008-09-18, 23:49
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Frågan är dock vilket lag som skulle kunna locka honom dit, känns som han snarare hade gått till La Liga. Dock skulle han knappast floppa, han skulle fortfarande dominera i PL.

Ja han lär ju inte gå till nåt annat lag än "the big four". Tror isåfall Chelsea ligger närmast till hands. Varken Liverpool eller Arsenal har ekonomin att satsa på en sådan spelare och Man Utd känns inte heller som något alternativ då de redan har forwards av hög klass. Är dock tveksam till om Zlatan själv skulle överväga att gå till PL i framtiden, tror också att La Liga är ett hetare alternativ.
2008-09-18, 23:51
Medlem
sendiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thakiing
Ja han lär ju inte gå till nåt annat lag än "the big four". Tror isåfall Chelsea ligger närmast till hands. Varken Liverpool eller Arsenal har ekonomin att satsa på en sådan spelare och Man Utd känns inte heller som något alternativ då de redan har forwards av hög klass. Är dock tveksam till om Zlatan själv skulle överväga att gå till PL i framtiden, tror också att La Liga är ett hetare alternativ.

Han tycker själv att det spelas bäst boll i Italien så sannolikheten att han skulle lämna känns liten. Skulle väl vara för Real möjligen.
2008-09-18, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thakiing
Som många nämnt tidigare i tråden, hade det inte varit fel att se han i Barca om något år. Hoppas gör jag i alla fall!
2008-09-18, 23:57
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Som många nämnt tidigare i tråden, hade det inte varit fel att se han i Barca om något år. Hoppas gör jag i alla fall!

Helst av allt hade jag velat se honom i PL, känns som ett mandomsprov för honom.
2008-09-18, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Helst av allt hade jag velat se honom i PL, känns som ett mandomsprov för honom.
Han får gärna gå till Liverpool, där behöver han inte göra mål heller det sköter Torres.
2008-09-19, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish

Han har ingenting att bevisa. Han har precis slagit sig till ro i Inter och blir
bara större och större. Han är snart 27 år och en flytt innan han når 30
känns inte realistiskt. Han kommer nog avsluta karriären i Inter.

2008-09-19, 00:11
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Han har ingenting att bevisa. Han har precis slagit sig till ro i Inter och blir
bara större och större. Han är snart 27 år och en flytt innan han når 30
känns inte realistiskt. Han kommer nog avsluta karriären i Inter.

Tror inte heller att han kommer röra på sig. Inter är väl till och med hans favorit lag, sen att få 100 millar om året för att spela för dem är inte helt fel.

Sen tycker jag faktiskt att han har lite att bevisa, jag håller la liga och premier league ganska mycket högre än serie a. Han har faktiskt inte bevisat speciellt mycket mot bättre lag. Han hade rent ut sagt varit skit i CL fram tills förra säsongen. Där han gjorde mycket bra ifrån sig, mot CSKA Moskva, Fenerbache och PSV.

Missförstå mig inte, jag avgudar Zlatan, men känns ändå som en flytt till England eller Spanien är vad som behövs för att fullända hans karriär. Nu har han ju flera år framför sig och det kan mycket väl hända. Men jag tvivlar på det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in