Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Det är inte jämnt nånstans, Zlatan har rankats som en bättre spelare nästan varje år trots att dom inte gått lika långt som Barca i CL och trots att Inter som lag inte presterat lika bra eller gjort lika många mål.
Menar du att Ibra och Eto`o är likvärdiga spelare?
Helt olika spelare där barcaspelaren är en renodlad striker medans Ibra är en targetspelare och har ett helt annat register. Visst kommer jag sakna Eto`o men jag tror det är en bra deal för båda lagen. Han kommer göra runt 20 mål i Inter om han får lira med Baloteli och inte Milito. tror inte han passar ihop med Milito, båda är utprägalde strikers. Det är dags for den gode Samuel att dra vidare.
Zlatan som är en mkt bättre spelare kommer nog passa ganska bra i barcas ajax influerade totalfotboll.
Hur mycket bevakning drar inte Ibra till sig? Hur många assist gör han varje år? Kommer funka bättre för honom i ett lag som Barca där motståndarna inte behöver lägga all energie och bevakning på honom. Man har Messi, Henry, Xavi och Iniesta att fokusera på också.
Du påstod att Zlatan rankats som top-5 målgörare varje säsong vilket jag visade var rena påhittet. Märk väl, rankats av expertis, inte av dig. Det har i själva verket endast inträffat en gång, 2007, då Zlatan hade Ronaldo, Messi, Drogba och Nistelrooy bland utpräglade målskyttar före sig.
På den punkten är Eto'o vassare eftersom han 2006 rankades som näst bäst efter Henry i fotbollsjournalisternas Ballon d'Or-omröstning. Detta pga ditt felaktiga påstående att Eto'o aldrig rankats högt.
Detta om omröstningar. Rent konkret att göra mål har jag redan visat att Eto'o är snäppet vassare än Ibrahimovich.
Varken du eller jag vet idag ett skit om hur Zlatan kommer att lyckas i Barca eller Eto'o i Inter.